Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nu låter det som att jag tycker privatträning är onödiga dumheter, det tycker jag inte! :D

Men så var det det där om att inte ha så bråttom framåt utan jobba där man står igen då... :angel:
Inte bråttom - effektivt! Jag har ingen brådska, men vill inte slösa med tid heller! Hund är ju snart medelålders! :eek: (sen är ju jag den kanske minst effektiva människa som finns och är glad som en Golden oavsett. Så kan behöva hjälp med att effektivisera. Annars kommer Hund hinna dö innan vi kommit in på tävlingsbanan :D )

Inte bråttom - effektivt! Jag har ingen brådska, men vill inte slösa med tid heller! Hund är ju snart medelålders! :eek: (sen är ju jag den kanske minst effektiva människa som finns och är glad som en Golden oavsett. Så kan behöva hjälp med att effektivisera. Annars kommer Hund hinna dö innan vi kommit in på tävlingsbanan :D )

Fast tävlingsklar är ju steg 3, så ni kan tävla till hösten ungefär då! :D

Fast tävlingsklar är ju steg 3, så ni kan tävla till hösten ungefär då! :D
Målbilden är att vi ska starta innan årets slut! Så lär ligga i hårdträning över sommaren. Men vi måste ju bli klara med den branta backen innan vi ens börjar tänka på tävling! (Jag vet, man blir aldrig klar med grunderna. Men redo då.)

En snubbe som är väldigt aktiv (kanske admin?) i Vet- gruppen på facebook vill hjälpa mig kolla på försäkringar för Norskan. Han säger sig ha rätt bra koll. Vet att han varit uppe på tavlan här förut.

Är han att lita på? Tre bokstäver i förnamnet och efternamn som börjar på S.
Håll dig långt borta från honom. En besserwisser och som slänger ut dig om du råkar säga emot de minsta ;)

Jag är så sugen på en till hund (återigen, börjar vara några år i rad nu). Gör planer i huvudet. Min syster OCH hennes dotter köar båda på valp från samma kull i vår. Vore det inte coolt om vi alla tre köpte valp samma kvartal. :angel: Eller något annat bra skäl.

Jaja, nu ska jag jobba några timmar och så får vi se om det även återigen känns omöjligt.

En snubbe som är väldigt aktiv (kanske admin?) i Vet- gruppen på facebook vill hjälpa mig kolla på försäkringar för Norskan. Han säger sig ha rätt bra koll. Vet att han varit uppe på tavlan här förut.

Är han att lita på? Tre bokstäver i förnamnet och efternamn som börjar på S.

För faaan håll dig borta från den psykopaten!!!
Han har jobbat på Agria...men fick sparken då han gick på tok för långt utanför sina befogenheter och skrämde skiten ur folk som han sökte upp på telefon och i hemmet.
Sambon hade honom som ombud när han skaffade sina första hundar för många år sen.
I dag har vi båda blockat honom pga att han förstökt ta kontakt.

Personen jobbar inte för något bolag. Efter att han fick sparken har ingen anställt honom även om han själv säger sig jobba för div bolag. Det stämmer inte.

För faaan håll dig borta från den psykopaten!!!
Han har jobbat på Agria...men fick sparken då han gick på tok för långt utanför sina befogenheter och skrämde skiten ur folk som han sökte upp på telefon och i hemmet.
Sambon hade honom som ombud när han skaffade sina första hundar för många år sen.
I dag har vi båda blockat honom pga att han förstökt ta kontakt.

Personen jobbar inte för något bolag. Efter att han fick sparken har ingen anställt honom även om han själv säger sig jobba för div bolag. Det stämmer inte.

Hjälp :eek::eek:

Och ex letar upp människors (som han inte känner) telefonnummer och ringer till dem för att "läxa upp" dem.... helt gränslös!
Jag är så förvånad över att jag inte blivit utslängd än :o Han började messa mig för något år sedan och jag svarade och höll inte riktigt med i det han skrev - men jag är kvar än :D Men han blir surare och surare för varje dag den där knäppgöken...

Jag är så förvånad över att jag inte blivit utslängd än :o Han började messa mig för något år sedan och jag svarade och höll inte riktigt med i det han skrev - men jag är kvar än :D Men han blir surare och surare för varje dag den där knäppgöken...

Vet ej om det är sant men det har skrivits i schäfergruppen att han är anmäld och väntar på åtal efter att ha åkt hem till en person som blockat honom.
Man gör nog klokt i att undvika konversationer med den mannen.

Jag är inte med där länge, där är för skruvat. Men jag minns att när folk frågade honom varför i hela friden han kontaktade folk i hemmet när de vågat gå emot hans åsikter så svarade han ungefär "Vad är det för konstigt med det?"

:banghead:

En klar fördel med att vara lärare är att man har skrivare :devil: Har nu skrivit ut NATOs alfabet och klistrat in det i pärmen på mitt träningsblock. Har börjat använda orden som kommandon. MYCKET smidigt och bra tips jag fick!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 048
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar