Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väl räddningen för rasen, de är ju galet vackra och tilltalande så jag kan tänka mig att de snabbt skulle kunna bli katastrof. Vet om en som alltid är med matte efter att ha mer eller mindre ätit upp en lägenhet på 2 timmar...
Det är absolut räddningen, samma för flera andra inom grupp 7.

Seperationsångest förekommer ganska frekvent på vissa linjer, jag har själv haft en. Vet du vad hunden heter får du gärna PM:a, sånt är viktigt att veta för mig:)

Wachtel är ju lite lika som weim i det fallet, alldeles för estetiskt tilltalande för att det ska vara hälsosamt. Som tur är krävs det höga jaktmeriter för att få SE UCh, något som rasklubben sett till att höja ytterligare i de nya reglerna som började gälla i januari :up: innan räckte det med gk unghundsprov och en 1:a i öppenklass, nu måste de även ha ett GK skogsprov med minst 4p i sök och drevförmåga.
En anledning till att det bara finns två SE UCh i Sverige, en hane och en tik, trots att det föds en bra bit över 400 valpar/år nu.

Agilityträning igårkväll. Alltså det är ju roligt att jag och min lilla räv, som ingen av oss någonsin tävlat officiellt, får flärpa runt bland folk som alla är i klass 3 och har tävlat SM i lag flera gånger.

Men hon är fin, min lilla pil. Att jag dragit på henne en trosa störde henne inte alls, och jäklar vilket tryck i henne! Jag hängde inte alls med haha. Sen kraschade hon ganska illa in i ett hopphinder, helt mitt fel, jag var totalt i vägen. Men upp igen pch direkt över samma hinder igen som om inget hade hänt. :love:

Idag har jag dock både migrän och feber. Yay för trötthetssyndrom..:yuck:

Varit på kurs ikväll med understimulerad Hund! Vi fick inte mycket vettigt gjort, så det blev lite trams istället och "bara vara". Men det är också okej! Hon var glad, jag var glad och instruktören verkade glad.
Det är ju lite tanken med denna kursen att jag ska få verktyg, inte att vi ska träna massor, iom att det är mitt i veckan.

Vi testade dock att lite löst träna handtaget, och det funkade bra. Så lite "riktig" träning blev det också (även om det inte var en av kvällens övningar :angel: ).

Vad i träningen var inte "riktig träning"!? :eek: :rofl:
Jag ska skvallra för fröken! :sneaky:

Det är absolut räddningen, samma för flera andra inom grupp 7.

Seperationsångest förekommer ganska frekvent på vissa linjer, jag har själv haft en. Vet du vad hunden heter får du gärna PM:a, sånt är viktigt att veta för mig:)

Tyvärr inte, har bara mött dem sporadiskt på promenader. Jättetrevlig hund- så länge den aldrig är sjäv då.

Äh, jag och Eski då? Klicka för att titta på andra hundar, och spring efter godis. Är det ett lydnadsmoment???
Typisk schmungträning :rofl:

(skämt ofc, jag är rent hjärntvättad nu med att grundträningen är det viktigaste. Det där diagrammet med tid och framgång är etsat i min hjärna. Känns som att jag och Hund kommer fastna i fokus- och impulskontrollsträningen resten av livet.)

En snubbe som är väldigt aktiv (kanske admin?) i Vet- gruppen på facebook vill hjälpa mig kolla på försäkringar för Norskan. Han säger sig ha rätt bra koll. Vet att han varit uppe på tavlan här förut.

Är han att lita på? Tre bokstäver i förnamnet och efternamn som börjar på S.

Typisk schmungträning :rofl:

(skämt ofc, jag är rent hjärntvättad nu med att grundträningen är det viktigaste. Det där diagrammet med tid och framgång är etsat i min hjärna. Känns som att jag och Hund kommer fastna i fokus- och impulskontrollsträningen resten av livet.)

Nääääääj, ju! Då minns du ju bara halva! Hela poängen är ju att när du tagit dig upp för den branta backen så går det ju på en halv sekund att lära in nya moment och sånt nonsens! :rofl:

Nääääääj, ju! Då minns du ju bara halva! Hela poängen är ju att när du tagit dig upp för den branta backen så går det ju på en halv sekund att lära in nya moment och sånt nonsens! :rofl:
Jaa men först ska vi ju upp för den branta backen! :D
Jag börjar känna lite som med ridningen.. Att gå i grupp och sånt är kul - men enskild privatträning är en guldgruva och mer kostnadseffektivt i längden. Efter dessa två kurser kommer jag nog börja boka lektioner också. För även om man får massa bra övningar i grupp så behöver jag mer hjälp känner jag.

Jaa men först ska vi ju upp för den branta backen! :D
Jag börjar känna lite som med ridningen.. Att gå i grupp och sånt är kul - men enskild privatträning är en guldgruva och mer kostnadseffektivt i längden. Efter dessa två kurser kommer jag nog börja boka lektioner också. För även om man får massa bra övningar i grupp så behöver jag mer hjälp känner jag.

Det är möjligt, men du har gått en gång på ena kursen och två på den andra - inte kanske helt rätt läge att utvärdera resultat än? :angel::laugh:
(Hästfolk, alltså... :D)

Den är fet, men tycker den ser ut att ha väldigt skum exteriör också om det nu inte bara är pälsen. Norwhich brukar inte ha sådär djup bröstkorg. Norwhichterriers har tyvärr lätt för att gå upp i vikt och tjocka hundar premieras på utställning precis som i många andra raser som enligt rasbeskrivningen ska vara kompakta. Tydligen är kompakt = fet i mångas ögon :(
Det står ju i rasbeskrivningen för Norwich att man ska vara försiktig med maten när hunden blivit vuxen och helst väga den varje vecka.

Det låter så ledsamt tycker jag. Ungefär som med labbarna som har en genförändring som fuckar upp deras mättnadskänsla.

Det är möjligt, men du har gått en gång på ena kursen och två på den andra - inte kanske helt rätt läge att utvärdera resultat än? :angel::laugh:
(Hästfolk, alltså... :D)
Alltså det är inte mot kurserna i sig - jag är superglad för dem båda! Kommer säkert gå många kurser efter dessa också, för att det är så roligt att gå kurs. Har börjat fylla ett kollegieblock med alla övningar och tankar, så det inte går förlorat :D Men nu är det ju en tävlingssatsning, och då måste man ju göra precis det - satsa! Och få bra styrning på grunderna. Vill ju göra rätt från början :)
(Hästfolk, likt hundfolk, bränner alldeles för mycket tid och pengar på sina livsstilar! Det är en av anledningarna till att jag inte vill ha barn :D )

Fast nu låter det som att jag tycker privatträning är onödiga dumheter, det tycker jag inte! :D

Men så var det det där om att inte ha så bråttom framåt utan jobba där man står igen då... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 048
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar