Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första hunden in i ringen i det här klippet (ca halv minut in). Han går på hela foten. :(

Jag vill bara spy!
Finns ingen arbetande schäfer som springer så på hela jävla hasen!! :rage:
HUR kan man prisa en så onaturlig gång?
Och jag är så jäkla less på E-folkets ursäkter att "det blir så bara för" hur de visas, står, går...osv
Det är BS.

Såg på facebookgruppen "Schäfer" i går nått rödsvart pälsmonster med ena bakbenet en halvmeter bakom hunden för att få till den 90gradiga vinkeln. Det är så förbaskat långt bak de behöver dra benen för att räta ut de där vidriga haserna:mad:
Resultatet blir en hund som snudd på ligger på mage snart för att få till den där jävla vinkeln som de är så fixerade vid.
Det andra benet...det som ska vara ställt under hunden...det är ist dubbelvikt. Och ryggen blir kraftigt sluttande när benet behöver dras iväg så långt bak.
Hunden hade massor med gillanden och hjärtan i kommentarerna.

Det är skit!

Alltså, så beklämmande film från westminster :down: Och inte bara schäfern. Jag menade, älghunden och norwichen vaggar ju fram! (Typ där gav jag upp, det blev för deprimerande).

Skulle dock gärna vilja se den settern med den pälsen flyga fram ute i skogen, känns som om en hade fått plocka skräp ur pälsen i några dagar eller så efteråt :o

Alltså, så beklämmande film från westminster :down: Och inte bara schäfern. Jag menade, älghunden och norwichen vaggar ju fram! (Typ där gav jag upp, det blev för deprimerande).

Skulle dock gärna vilja se den settern med den pälsen flyga fram ute i skogen, känns som om en hade fått plocka skräp ur pälsen i några dagar eller så efteråt :o
Den hade fastnat i en gran in8m 5 minuter. Lite som en förtöjning.

Med de fettreserverna som älghunden hade kan den ju jaga i veckor utan matstopp. Optimalt ju :up:

Jag tyckte att schäferns sätt att röra sig var så obehagligt att jag faktiskt fick illamåendekänningar. Ni vet, "visceral reaction". Sen bara fortsatte det. Boxerns helfula öron gjorde att den såg fullkomligt skrattretande ut och som sagt var settern ett totalt pälsmonster. Stackars terriern var klotrund och älghunden ströps ju av sin handler. Fy tusan vilken obehaglig video! :yuck:

Jag tyckte att schäferns sätt att röra sig var så obehagligt att jag faktiskt fick illamåendekänningar. Ni vet, "visceral reaction". Sen bara fortsatte det. Boxerns helfula öron gjorde att den såg fullkomligt skrattretande ut och som sagt var settern ett totalt pälsmonster. Stackars terriern var klotrund och älghunden ströps ju av sin handler. Fy tusan vilken obehaglig video! :yuck:

Jag tyckte de flesta hundarna såg ut att strypas mer eller mindre under hela klippet.
Är det så himla omöjligt att ställa upp en hund utan dessa sytrådssnaror?

Jag tyckte de flesta hundarna såg ut att strypas mer eller mindre under hela klippet.
Är det så himla omöjligt att ställa upp en hund utan dessa sytrådssnaror?
Jo det brukar ju tyvärr se ut så, men tyckte det var extra mycket på älghunden. Hon drog ju verkligen till precis innan de gick in och sen såg den ut att vara superbesvärad. Var den som stack ut lite extra bara. Jag kollade bara när vovvarna klev in, ville inte se mer efter det.

Jo det brukar ju tyvärr se ut så, men tyckte det var extra mycket på älghunden. Hon drog ju verkligen till precis innan de gick in och sen såg den ut att vara superbesvärad. Var den som stack ut lite extra bara. Jag kollade bara när vovvarna klev in, ville inte se mer efter det.

Jag såg bara till halva älghundsklippet. Det räckte.

Fy fan, jag tittade bara på schäfern först och det var illa nog. Blir så ledsen när jag sett några fler nu, de är verkligen inte glada åt att vara där flera av dem. :(
Varför vill man göra så!? Avla fram djur som är helt vrickat konstruerade, göda dem till de blir feta grisar, och plåga runt dem på "tävlingar" som de tycker är läskiga och jobbiga? :arghh:

Nu har försäkringsbolaget fått journalen på morgonen. Ny väntan.
Jag blir inte jätteförvånad om de kommer på nått nytt som de vill ha.

Vi har iaf bestämt att avvakta lite till och vänta på svar. Har vi väntat 5 månader så...
Ist försöker vi lösa det med hundvakt till Lilla S när vi ska till fjällen eftersom hon inte kan hänga på de andra hundarna. Annars får vi turas om att stanna i stugan och passa henne. Svärföräldrarna skulle ställa upp ifall det inte blev löst men nu är svärfar dålig och svärmor jobbar heltid. Hundpensionaten är fullbokade med kö såhär i sportlovsveckorna. Har ringt överallt idag.
Ja, ja...vi löser det men det suger.

I dag står klubben på dagordningen med systrarna. Det blir kul :)

Jag ber om ursäkt till alla vettiga utställningsmänniskor (de få som finns, i min uppfattning) - men jag tycker det är ett rent otyg hur det får gå till i ringarna :rage: Stackars djur!

Jag tycker faktiskt att även vettiga utställningsmänniskor bör fundera på hur de bidrar till grymheterna även om de inte själva begår dem... Grundläggande systemfel i utställningsvärlden tycker jag. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 047
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar