@Fisherling den här tyckte jag var riktigt hjälpsam till och med för mig som är helt "blind" när det kommer till rörelse, saknar takt och rytm, och är allmänt korkad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att veta! Tror nog jag visste det, men min hjärna är halvt avstängd just nu
Benji passar, 100%. Vaggar fram, har alltid gjort. Ibland kan han växla över i trav, och då rör han sig så fint
Det är mest smak. Jag personligen tycker ju att det ser rätt tråkigt ut när hundar passar. De ser liksom.. Otympliga ut? Iallafall de jag sett. Benji verkligen vaggar fram, vilket är tråkigt, för det visar inte hur smidig och graciös han faktiskt är. Eller.. kan vara. När han inte passar eller springer rätt in i träd.Jag ser inte det tråkiga med att hunden passar?
Om de är naturligt passande alltså, inte om de gör det för att avlasta något.
Ammo passar nästan jämt i koppel men går att få över i trav om vill.
Han passar ibland lös men väljer hellre galopp och trav då. Passandet beror till 90% att han tycker jag rör mig för långsamt.
Devil blev kränkt
Jag tycker varken det är fult eller snyggt. Det mest är..Passgång på dobbis är det fulaste som finns och det är heller ingen naturlig gångart för dom,
Jag kanske är skadad av hästeriet, men för mig är passgången en ganska spänd rörelse som inte bygger muskler på rätt sätt i ryggen. Jag vill se en rörlig rygg med bröstkorgsrotation och mjuka ben som böjs i alla leder. Min erfarenhet av passgångare är att de slarvar med "hasböjning" osv.Jag ser inte det tråkiga med att hunden passar?
Om de är naturligt passande alltså, inte om de gör det för att avlasta något.
Såklart!Kära hundbuke, jag behöver en veckas tummhållning för något som typ kan vara det fräckaste som hänt på länge. Orkar ni hålla tummar för en hemlis i en vecka?
Härligt. Jag håller nämligen på att sprängas av förväntan och med tanke på hur övriga planer har gått den här vintern, så kan jag behöva fler tummar. Vågar heller inte jinxa nått genom att säga vad det handlar om änSåklart!
Kära hundbuke, jag behöver en veckas tummhållning för något som typ kan vara det fräckaste som hänt på länge. Orkar ni hålla tummar för en hemlis i en vecka?
Håller definitivt en tumme! (för att hålla två ger otur, har jag fått lära mig )Kära hundbuke, jag behöver en veckas tummhållning för något som typ kan vara det fräckaste som hänt på länge. Orkar ni hålla tummar för en hemlis i en vecka?
Fystränar vi så vill jag med att han travar eller skrittar iom att passgång ska vara energisnålt så känns det lite dumt att låta honom passa.Jag kanske är skadad av hästeriet, men för mig är passgången en ganska spänd rörelse som inte bygger muskler på rätt sätt i ryggen. Jag vill se en rörlig rygg med bröstkorgsrotation och mjuka ben som böjs i alla leder. Min erfarenhet av passgångare är att de slarvar med "hasböjning" osv.
Mina hundar passar om de blir riktigt trötta, men jag brukar försöka hålla dem i skritt eller trav när vi fystränar.
Håller tummarna!!Kära hundbuke, jag behöver en veckas tummhållning för något som typ kan vara det fräckaste som hänt på länge. Orkar ni hålla tummar för en hemlis i en vecka?
Åhhhhh,du har hittat henne med stort H och utan konstiga deals!Kära hundbuke, jag behöver en veckas tummhållning för något som typ kan vara det fräckaste som hänt på länge. Orkar ni hålla tummar för en hemlis i en vecka?
Absolut!Kära hundbuke, jag behöver en veckas tummhållning för något som typ kan vara det fräckaste som hänt på länge. Orkar ni hålla tummar för en hemlis i en vecka?
Hysh, don't jinx it!Åhhhhh,du har hittat henne med stort H och utan konstiga deals!