Nu ska vi göra barn

Sv: Nu ska vi göra barn

Jag har (hade) också en lång och oregelbunden menscykel, och dessutom en sen ägglossning. Men du kan ju testa med stickor om du vill veta? Själv känner jag ganska tydligt när jag har ägglossning.

Hur som helst så tänkte jag tipsa dig om att ta omega3-kapslar om du inte gör det, jag har tagit dem sedan jag blev gravid första gången (för att det är bra för fostret och senare barnet) men en positiv bieffekt för mig var att jag sedan fick en kortare och framför allt mer regelbunden menscykel. Vet att flera andra upplevt samma sak, däremot vet jag inte hur vetenskapligt belagt det är. Men eftersom det bara är bra med lite extra omega 3 så har du ju inget att förlora i alla fall :)
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Aha, det visste jag inte. Tack för tipset!
Jag har ätit kosttillskott för kvinnor i fertil ålder sen jag slutade med p-piller iaf. Jag får se till att göka mest i mitten helt enkelt, känner inte så mycket tror jag. Stickor känns stressigt, sambon gillar inte "nu måste vi ha sex för att jag ska bli med barn" grejen.
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Stickor känns stressigt, sambon gillar inte "nu måste vi ha sex för att jag ska bli med barn" grejen.
Jo det kan man ju förstå, jag tänkte mer att du kunde göra det en gång för att få ett hum bara. Själv fick jag inte alls till det med stickor för övrigt men det var nog för att min ägglossning låg så sent i cykeln (typ dag 18-19) att jag gav upp och slutade innan...;)
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Hade du då dag 18-19 räknat från mensens första dag? Jag vet inte hur man räknar en menscykel nämligen. :o
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 959
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 845
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp