Nu ska vi göra barn

Sv: Nu ska vi göra barn

Jag vet också flera som blivit gravida på första försöket, ingen mens kom. Det är som att kroppen har gått och väntat på att få ha ägglossning och kör igång så snart den kan. Igår kände jag ilningar och lite lätt mensvärk så det var kanske ägglossningen, det är så många år sedan jag har haft mensvärk & ägglossning att jag har glömt hur det känns. Eller så är jag redan gravid, who knows. :D
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Haha, musiknörd som jag är kollade jag upp din sambos band, men vad roligare är, jag snokade upp din brors band! :D
Jag vet ju vilka det är, de skulle spelat hos mig i våras, men ställde in. Med Knugen!
Världen är liten, internet mindre.

Lycka till med barnagörandet! ;)
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Tack ska du ha, det känns spännande.
Jag var trummis i bandet du pratar om 2004-2005, då var vi ett riktigt familjeband. Det är jag det - buke ÄR litet! :)
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Ang band och bebisar...

hihi

För oss tog det lite över ett år att bli med barn, (Tog ur min p-stav året innan)

Band:

Ingen som känner till Orphan Gypsy ifrån Falun. (min kusins band)
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Hej hej. Vad roligt att höra och hoppas att du blir gravid snart.
När jag blev gravid med min dotter efter 8 månader försök. Kunde bero på att jag var väldigt överviktig på den tiden.
Fast nu har jag en nu pojkvän och vi har börjat prata om barn men det blir nog om 4-5 år för oss. Då får vi se hur lång tid det tar för oss..Längtar!

Mvh
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Jag var ju tvungen och kika på vilket band det var hihi,roligt med musikalisk familj!
Jag ska be honom skicka iväg några mail till Rockparty.:)
Vi är där varje år och bara slappar en hel vecka.
Gud vad jag längtar till sommaren!

Lycka till med barn tillverkningen. :p
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Lycka till! Ville bara säga att jag slutade med p-piller för ca 5 veckor sedan. Vi trodde väl att det skulle ta minst ett halvår innan det skulle ta sig. Men så vart inte fallet.... Fick ett plus i måndags :bump: Nu ska man bara försöka smälta det här, har inte riktigt hängt med i svängarna...;)
 
Sv: Nu ska vi göra barn

ÅÅååååhhhh GRATTIS, vad kul! :bump:
Här har det inte hänt nåt än, ingen mens och inga mystiska gravidsymtom men det har ju bara gått ett par veckor. :p

Mvh Ishtar som hoppas bli mit bebe snart
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Tack tack!! Jag började känna en mystisk känsla i magen vid ÄL, tänkte inte så mycket på det. Men den känslan (molande värk, liknande mensvärk men inte så farlig) fortsatte. Så börjde jag svälla upp lite i magen (vilket jag alltid gör veckan före mens), tänkte inte så mycket på det heller, utan trodde väl mest att det snart va dax för mens. Brukar få den en Onsdag, ingenting hände. Lät det gå några dagar, men ingenting. Trodde att det berodde på att jag slutat med p-piller och det blivit en liten rubbning i systemet :) För INTE kunde JAG vara gravid nu, slutade nyss äta piller.... Men lika bra o testa. Hann inte ens kissa klart på stickan förrän det visade plus :)
Känslan i magen är kvar- en blandning av mild träningsvärk och mensvärk. Uppsvälld i magen är jag också, men det beror ju på tarmarna som måste flytta på sig. Men nu vet jag ju varför jag är det, så det gör inget att jag känner mig tjock och har svårt att knäppa byxorna!!
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Nja inte så mycket punk faktiskt, ser ut som en vanlig rocker. :p
Däremot ska brorsan och hans tjej få barn i april, där blir det däremot en riktig punkfamilj! :bump:
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Igår när jag var nydushad och precis hade tagit på mig vita nya trosor och strumpbyxorna och skulle sminka mig inför nyårsfesten, vad händer då? Jo dundermensen kommer med råge, det var dom trosorna! :crazy: Visst är det väl typiskt, just då??? Inga barn första månaden alltså, nu kommer nästa då vi hoppas det tar sig. :)
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Lycka till!
Jag slutade med mina p-piller i Maj/Juni å blev gravid i augusti! :)
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Vilken härlig inställning du har :) Lycka till och som sagt, man kan blöda när man är gravid. Jag blödde jättelänge när jag väntade min andra. Men ta det lungt, det tar sig när det är dags.

Pussa lite extra på vovvarna under tiden :)
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Tack! Ska klappa för fullt!
Var hemma hos kompisar som har en 2 månader gammal bebis hemma på nyårsafton, hundarna hade aldrig sett en bebis förut men det blev inte mer än att hon blev utstirrad och lite snabbt luktad på. :p

Nä, jag är inte gravid, testade så sent som nyårsaftons morgon. Jag har haft mensvärk från och till i 3 veckor men det var nog ägglossning + riktig mensvärk som nu har släppt. Jag tyckte bara det skulle vara praktiskt att ha tur och få till det på en gång pga att pappa åker bort 1-2 månader sen i höst/vinter. Men men! Vi har ju iofs inte gökat varje dag så vi förväntade oss inte det till 100% men hoppas gör man ju alltid såklart.

Mvh Ishtar
 
Sv: Nu ska vi göra barn

var glad att mensen har kommit igång.

När jag och x:et försökte bli gravida tog det 1 år innan jag fick första mensen. Andra kom 6-7 månader senare.
Efter 3 år var förhållandet slut, ingen bebis men då kom mensen igång som det skulle.
Började knapra piller igen, träffade ny kille och blev gravid trots piller efter 2 månader...

*ödet*:angel:
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Aha, intressant! Ja, det var väl ödet kanske. :smirk:
Jag har tidigare haft otroligt oregelbundet, ibland som det ska under lång period men ganska lång cykel, typ 30-35 dagar och sen ibland inte på 3 månader eller mitt rekord som var 5 månader. Hoppas nu den håller sig regelbunden för annars blir det ju himla svårt detta. Jag vill sååå gärna bli gravid, för första gången i mitt liv. Är max peppad. :)
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Nu behöver jag hjälp från er göra-barn-experter. :D

Jag TROR att jag har ganska lång menscykel, den har varit otroligt oregelbunden förut när jag inte åt p-piller fast då var man ju knappt vuxen iofs.

23/11 Ca Mensen startar för jag har missat piller
25/11 Ca Tar sista pillret
30/11 Ca Sista mensdagen

31/12 Första mensdagen
5/1 Sista mensdagen


NÄR KAN JAG TÄNKAS HA ÄGGLOSSNING?
Jag har noll koll på detta, brukar tänka att det är väl nånstans mitt-emellan. En menscykel, från vilken dag räknar man den? Från mensens första eller sista dag? Ja jisses, ni ser... :angel:
 
Sv: Nu ska vi göra barn

14 dagar från första mensdagen om man har en cykel på 28 dagar har man ägglossning.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 959
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 845
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp