Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ska vi vara petiga så är 2an försvunnen iom de nya utställningsreglerna, men nog borde han väl uppnå motsvarande utan större problem? syns ju att det är en schäfer, och mycket mer än så krävs det väl inte för "godkänt" betyg? tycker han är urtjusig!
Beroende på domaren kan det nog krävas mer än att man ser vad det ska vara för ras för en "gammal tvåa" alt VeryGood/Good, men för en trea/sufficient behövs d nog inte så mkt mer
Vad gäller Jääkäri så är jag kass på att veta vad de gillar i ringen nuförtiden när de ska döma schäfer men JAG personligen gillar honom, tycker han är snygg! Lycka till på utställningen!
Lycka till och hoppas att det går bra för er
Jag tycker han är fin. Men i utställningssammanhang kanske det t om blir endast en 3:a eller det nya Good.
Vad behövs då för korningen ska bli godk?
Vad behövs då för korningen ska bli godk?
Ingen koll på sånt längre
Får nog kolla, blev nyfiken..
Men jag ska hålla tummarna att du får VG, för det borde ju räcka.
Hittade detta på SBK' sida..
15. Titel Korad
Tilldelas hund som godkänts i såväl mentaltest som exteriörbeskrivning under förutsättning att:
- hunden är höftledsröntgad med officiell avläsning resultat A eller B
- hunden enligt SKKs bestämmelser är utställningsberättigad
För godkänd mentaltest krävs att hunden:
- efter 18 månaders ålder vid officiell mentaltest erhållit +300 poäng och inte kryssats i någon
ruta med kursiverad text.
Hunden kan även uppnå ett ”mycket väl godkänt resultat”, vilket innebär 480 poäng eller högre.
För godkänd exteriörbeskrivning krävs att hunden:
- efter 24 månaders ålder vid officiell exteriörbeskrivning erhållit kryss i rutan godkänd (bedömts
motsvara lägst 2:a pris vid kvalitetsbedömning).
tackar kan behövas det du...
Man behöver inte vänstervarva för att få titeln KORAD
Det är väl för att få ut Brukschampionatet som man måste ha vänstervarvat...
Läste igenom reglerna för två år sedan men lade det inte på minnet eftersom det inte var aktuellt för "min" ras.
Puttar upp en gammal tråd.
Måste man göra exteriör beskrivningen för att kunna bli korad? Om man har gjort gdk MT.