F
flashlight
Sv: Nu ni! Ska vi ha en debatt om yttertygelns funktion IRL
Ja jag tror du förstår om du funderar, för det du uppfattade som cykelstyre innan är som jag trodde, det som jag också tänkte på som cykelstyre förr för länge sen, vilket inte är vad det här handlar om.
Det du skriver om öppnan blir ju det precis i och med att du också ändrar en aningens aning i din position i en öppna antar jag? Händer kommer att ändra en aning också och resulatet är just det du skriver (fetstilat)
Det var därför jag inte ansåg att malinskys svar var rätt (sorry malinsky)
för det lät som släppa ytter vilket det ínte alls är tal om utan egentligen handlar det om position.
Cyckelstyre för mig är att du gör precis som du gör när du cyklar och jag kan säga att så rider inte jag... Såklart måste man ge hästen plats på ytter också men att tänka cykelstyre??
Har endast varit med om en tränare som har förutspråkat det och det var ingen bra tränare hästen gick sämre än någonsin, nej tack sa jag..
Tyglen är helt klart sekundär som du skriver men om ryttaren drar i tyglen så blir den inte sekundär. Och om du tänker dig hur du verkligen gör när du cyklar och när du gör det i en skola osv, så drar du mer i inner och släpper yttre, vilket tex tränaren förspråkade som jag red för. Då påverkar tyglen på ett felaktit sätt.
Men om man istället har hästen på ytter när du går in i öppnan så får du ju lätta aningens på tyglen men sen rider jag ju med innersidans hjälper hästen upp mot ytter för att få hästen att ta för sig ordentligt!
Jag kan efter att funderat lite på det medans jag skrivit förstå tänket mer men det är inte själv ett tänk jag vill använda och inget jag skulle lära ut.
Ja jag tror du förstår om du funderar, för det du uppfattade som cykelstyre innan är som jag trodde, det som jag också tänkte på som cykelstyre förr för länge sen, vilket inte är vad det här handlar om.
Det du skriver om öppnan blir ju det precis i och med att du också ändrar en aningens aning i din position i en öppna antar jag? Händer kommer att ändra en aning också och resulatet är just det du skriver (fetstilat)
Det var därför jag inte ansåg att malinskys svar var rätt (sorry malinsky)
för det lät som släppa ytter vilket det ínte alls är tal om utan egentligen handlar det om position.