Nu har vi varit på UL

Aningsfull

Trådstartare
Och fått en första smygtitt på våran lilla tös. :love: Tala om en livlig liten rackare. :rofl:
Barnmorskan skrattade och sa att här gäller det att vara snabb, för bebis ville inte ligga still en sekund. :D Hon sprattlade, boxade, vände och vred på sig. De andra i rummet (ny ultraljudsmaskin så det var en expert på plats för att lära ut den nya maskinen) satt också och fnissade åt min livliga mage.
Men till sist hade dom lyckats kolla igenom allt som skulle kollas och på bebis ser allt normalt ut. Ingen snopp kunde hittas hur mycket dom än letade så det verkar som att det blir en liten flicka. :love:
Dock ligger moderkakan dåligt placerat så jag har fått tid för nytt UL senare. Den ligger tydligen långt ner till vänster, och tydligen måste dom försäkra sig om att den flyttar sig uppåt innan förlossningen. Av någon anledning. Men jag ska inte oroa mig sa dom, så jag kör på den linjen. Så länge bebis mår bra. Och hon verkar ju pigg och kry. :D
Hon är nu 17 cm lång och väger 134 gram.

14608254.jpg


Och så en bild på dom stolta föräldrarna och "storasyskonen". ;):D
13113964.jpg
 
Sv: Nu har vi varit på UL

Åh, vad härligt att få se den lille i magen och få veta att allt är normalt och ser bra ut! :love:
Vilken vecka är du i nu?

Jag är i vecka 8 (7+5) så jag får allt vänta ett tag på UL.. ;)
Men vi vill inte veta vad det är för kön på bäbis innan, får bli en överraskning :love:
 
Sv: Nu har vi varit på UL

Åh, vilken fin bild dom fick till :)

Våran kröp ihop och vände ryggen till på ul:et, så jag ser inte ens att det är något på bilderna, även att läkaren var sååå stolt över dom :o

Med förra sonen blev det toppen-bilder, så det var lite tråkigt att denna inte fick vara fin på sina!
 
Sv: Nu har vi varit på UL

Jag har också en moderkaka som ligger lite knasigt så jag ska in på extra koll om några veckor.
Detta är för att man ska kunna få ett planerat snitt istället för akutsnitt om det skulle vara så att moderkakan har lagt sig för "utgången".
Men jag fick höra att det i de allra flesta fall är så att moderkakan flyttar sig uppåt i takt med att livmodern växer.
 
Sv: Nu har vi varit på UL

Vad roligt, min bebis var skittråkig, låg och försökte gömma sig hela tiden!

Vad fick ni för datum?
 
Sv: Nu har vi varit på UL

Snygga bilder :)
Visst är det härligt att få se krabaten där inne på detta sättet. ;)
Var på UL förra veckan och vår son vägde då 221gr ( vecka 19)

Placeringen av moderkakan kan skapa lite problem vid förlossningen. Om den typ ligger i vägen för barnet. Men eftersom det är så tidigt ännu för dig så är det ju väldigt stor chans att den flyttar på sig och det inte blir några problem alls. :)
 
Sv: Nu har vi varit på UL

Vi fick 17:e februari. En dag senare än vad dom sa i Norge vid inskrivningen. :D
Så jag är i v 18 fortfarande. Det var ju skönt att det inte ändrades i alla fall. :D
Åhh.. det var så spännande! :love:
 
Sv: Nu har vi varit på UL

Vi fick en sån bild också. :angel::D
Bebis ville som sagt var aldrig ligga still så vi fick två jättefina bilder och en som ser ut såhär. :D

14608255.jpg


Det är så härligt att se på bilderna.. Kollar på dom flera gånger om dagen. Tänk att det är våran lilla bebis. Det känns så stort!
Jag förstår bara inte hur man ska klara av att vänta så länge på att hon tittar ut. :angel:
 
Sv: Nu har vi varit på UL

Fast jag har som lovat min kompis att klämma ut bebis den 13:e för då fyller han år och han tyckte att det vore den ultimata födelsedagspresenten. :angel::D
Fast en alla hjärtans dag bebis lät ju mysigt. :D
 
Sv: Nu har vi varit på UL

Åhh vilka fina bilder :love: Den där känslan när man gjort UL är så himla speciell!

Alla säger det. :o På mitt första UL var mamma med, hon satt och grät och var alldeles till sig, själv fattade jag mest ingenting. Det är inte fören nu (v. 31) som jag fattat att jag faktiskt är med barn.

Aningsfull: Grattis! Dina UL-bilder var underbara! Jag har också en liten sprattel-majja som inte är still många sekunder, och nästa onsdag ska jag in och tjuvkika på henne för 3:e gången. Hon är lite liten så de vill hålla extra koll, b.la kolla flödet på navelsträngen. Det är mest för "säkerhets skull", både jag och sambon var väldigt små när vi föddes så hon har ju att brås på. :)
 
Sv: Nu har vi varit på UL

Åh vad roligt! :)
Jag har gått och väntat på att få en tid i flera veckor nu känns det som och i dag damp brevet ner i lådan, men det är fyra lååånga veckor tills det ska bli av. *längtar*
 
Sv: Nu har vi varit på UL

Åh, vad kul! :love: Och vad roligt att bilden blev så bra :) Melker gjorde en high-five på en av UL-bilderna, såg rätt roligt ut :D

17 februari, spännande... Kanske flickan och Melker blir ett par i framtiden ;)
 
Sv: Nu har vi varit på UL

Vi får väl börja styra ihop dom så snart det bara går. :angel: :rofl:

För övrigt kommer jag till din stan imorgon för att gå på arbetsintervju. Hoppas att ni håller tummarna för mig alla. :D
Att få jobb som gravid är väl inte det lättaste. Men eftersom att det fortfarande inte syns nåt på mig tänkte jag vara så ful att om dom inte frågar - så säger jag inget. :angel:
 
Sv: Nu har vi varit på UL

Åh, jag förstår att du längtar. Jag längtar redan tills nästa ultraljud för att få en till förhandstitt på bebis. :D
Det var ju så spännande. Jag bara skrattade, det var så härlig känsla!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en lägre tid haft ont i vad jag tror är hjärtat. När jag sökte specifikt för att jag hade ont i hjärtat och tungt att andas för...
2
Svar
26
· Visningar
1 726
Senast: manda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 012
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 379
Senast: mackan
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 739
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp