nu har tre av fyra valpar anlänt !!!!

Sv: nu har tre av fyra valpar anlänt !!!!

Tesoras hundar fungerar bra ihop med min son i alla fall, trots att dom inte är barnvana så att säga. Inte uppväxta med barn eller någonting i den stilen.

Men min son är van vid hundar också, så han låter dom för det msta bara vara ifred och då låter dom honom vara ifred. En av tikarna är dock en superpolis, och rapporterar allt han gör ;)

Min gissning, som inte är så taxvan, är att dom fungerar som dom flesta andra. Man får lära både barn och hund att låta bli varandra, och ta det som det kommer liksom. Som jag gjort med mina Amstaffar exempelvis, det är ingen stor grej att ha barn + hund ihop.

Jag tycker Mumsan är sötast, av någon konstig anledning :angel: :love:

Men Agnes är ju formsydd efter min kropp numera, och är en himla cool tjej. Tufft beslut ;)
Vi får fixa frillan en dag, och ta kort då :D

Visst fungerar dom som barn hundar . Egentligen tycker jag inte om det utrycket! För det är ju barnen som oxå ska lära sig att inte röra hundarna när dom vill vara ifred.
Mina egna taxar har aldrig växt upp med barn men har inga som helst problem med dom.

Dom 2 senaste åren så har vi haft barn omkring oss här hemma och kan säga att mina äldsta taxar nästan är för snälla mot små killarna här hemma som är 2 nu ;)
Hmm jo vi har ju lilla smulan som är polis här hemma som skvallrar så fort dom är på nått som inte får röra:angel: (vilket är kanon )

Men tar man det med sunt för nuft och lär sina barn att acceptera att hunden inte är en leksak och att dom ska respektera när hunden går undan så är det oftast inga problem.

Det man ska ge akt på är ju att taxen är en liten vovve och att även små barn ser stora ut för dom små .

Sen är ju taxen en jakt hund med mycket intelligens , Men ser man bara till att den får jobba som den ska , Så blir det oftast en mycket härlig lek kamrat till barn!

Tesora

Anledningen till smeknamnet punkrockaren ;)
spanien012.jpg

Men herregud, det var något av det gulligaste jag har sett! :love::love:

Agnes är gudomligt söt :love: Men hon ser ut som en mastodont i jämförelse med dom andra två småttingarna :D

Inte lämnar jag buke inte ! Ni ska få följa mig och mina hundaroch hästar här må ni tro :p

Vari från kommer din tax ?

Tesora

Wössas....

Hon är gudomligt gosig o trevlig men är bossen över 3 Jämtar :rofl:så hon kan även vara skarp
prillan
Bild031.jpg
[/IMG]

Nu blev jag nyfiken, ska du möjligvis hämta den fjärde i Uppsalatrakten?

Visst fungerar dom som barn hundar . Egentligen tycker jag inte om det utrycket! För det är ju barnen som oxå ska lära sig att inte röra hundarna när dom vill vara ifred.
Mina egna taxar har aldrig växt upp med barn men har inga som helst problem med dom.

Dom 2 senaste åren så har vi haft barn omkring oss här hemma och kan säga att mina äldsta taxar nästan är för snälla mot små killarna här hemma som är 2 nu ;)
Hmm jo vi har ju lilla smulan som är polis här hemma som skvallrar så fort dom är på nått som inte får röra:angel: (vilket är kanon )

Men tar man det med sunt för nuft och lär sina barn att acceptera att hunden inte är en leksak och att dom ska respektera när hunden går undan så är det oftast inga problem.

Det man ska ge akt på är ju att taxen är en liten vovve och att även små barn ser stora ut för dom små .

Sen är ju taxen en jakt hund med mycket intelligens , Men ser man bara till att den får jobba som den ska , Så blir det oftast en mycket härlig lek kamrat till barn!

Tesora

Det var roligt att höra.
Antar att det är just begreppet 'jakthund' i kombination med vad jag hört om deras påstådda 'tjurighet' som gjort att jag dragit mig för det lite.

Men skönt att höra lite goda exempel på att det är felaktiga påståenden.:bow:

Underbart söta är dina små. Man blir ju helt sjuuuk när man ser dem. :love::love::love:

Tesora är i Danmark sen igår, men kommer imorgon kväll igen. Då kan hon svara på din fråga :)

Tesoras taxar fungerar aldeldes utmärkt med barn.
Har haft min son här sen han bara var någon vecka gammal och dom har alltid varit guda snälla mot honom.

Sen o andra sidan har vi uppfostrat honom till att ta det försiktigt med hundarna att låta dom vara när dom går undan och vill vara i fred och en massa andra saker som jag ser som en självklarhet när man har hund oavsett ras.

Som sagt det är inte så mycket hunden som måste uppfostras eller anpassas till barnet utan barnet som måste uppfosras o anpassa sig till hunden.

Men underbara med barn är dom i allafall :love:

Och ja visst är valparna helt undrebart söta men dom kräver sin lilla tid ... beundrar tesora att hon har tålamod till att ha 3 på en och samma gg för jobb är det :grin:

/// Lady_ann

Söta vovvar :)

Nu blev jag (lite ot) nyfiken. Visste inte att du var påväg till Spanien. Följer alla hästarna med?

ursäkta att jag inte svarat ! Jag har precis kommit hem från Morfologian Danmark :)
jodå vi flyttar ner till spanien med alla hästar 22 stycken och hundar ,katt , fåglar :banana:

Tesora

Vad roligt, då tror jag att det är mina svärföräldrar som är fodervärdar till tiken kanske:). Sally, som hon heter, har ägnat helgen åt att uppfostra vår 6-månadersvalp:angel:. Mycket att stå i! Hoppas det går bra med alla valparna och flytten:banana:.

Vilken kennel kommer tiken i från ?
Du kan ju pm om du inte vill skriva ut det här
Tesora

Så många små sötnosar du har hemma nu :)
HUr många är dom fyrbenta som säger vov är väl bäst att tillägga :D
Jag har också en vovve nu men han är inte så liten han.

PICT0023b.jpg

Visst är dom söta tillsammans :)
Vi får komma så Lillstollan (hon har skaffat sig nick här nu :O) får klappa bebisar även om hon gillar den store.

vad fin hon va :love: Ställer du ut henne eller går nått viltspår med henne ?

Tesora

vad fin hon va :love: Ställer du ut henne eller går nått viltspår med henne ?

Tesora

hon ställdes ut mkt i sin ungdom (är nu 11 )samt spårades med en del..
vi var bara fodervärd åt henne först o ägaren tog en valpkull men det gick på tok, för sent snitt, valparna dog o tiken var mkt nära o stryka med. (hon ville inte vakna ur narkosen o det slutade med att de fick ringa mig som befann mig 50 mil bort o jag fick prata med henne via telefonen o då vaknade hon, en sån där riktigt snyfthistoria ...)

Nuförtiden är hon bara boss åt 3 jämtar o sover med matte på värmedynan:) o tar enklare skogsturer..

Underbart söta voffsar:love:

Måste bara fråga (är helt okunnig om jakthundar)
Jagar man med dvärgtaxarna också?
Har bara sett "vanliga radiostyrda limpor med bomb runt halsen" här i skogarna.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 634
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 214
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka