Sv: Nu har jag klurat lite här på..
Vilka är egentligen alla ni andra hundmänniskor? Jag heter Frida, bor i Piteå, är 19 år. Håller på med både hästar och hundar den tiden jag inte är på jobbet.
Vad jobbar ni med? Jag jobbar för bredbandsbolaget i deras tekniska support. Sliter alldeles för länge så jag är glad att jag har sambon och mina föräldrar som alltid passar hundarna när jag är på jobbet.
Hur länge har ni haft hund? Jag fick "min" första hund när jag var strax över 7 år gammal. En 4 år gammal golden retriever som vi hade tills det att hon blev 13 år.
Hur började ni med hund? Jag misstrivdes på fritids och istället för att sitta ensam hemma hela dagarna så skaffade mamma och pappa hunden så att jag skulle ha sällskap medan dom var på jobbet. Jag började dock träna mer på allvar när jag skaffade dvärgpinschern för snart två år sedan.
Vilken/vilka raser har ni (haft)? Golden retriever, dvärgpinscher och greyhound.
Föredrar ni tik eller hane? Tik
Vad är det bästa med just er(a) ras(er)? Dvärgpinscher att hon är så fruktansvärt rolig att jobba med. Och att man (på gott och ont
) aldrig har en tråkig i stund i hennes närhet.
Men hon är lättlärd, glad i arbete och en riktig liten mystjej (som såklart ligger och sover i min famn i detta nu).
Greyhounden att han är så fruktansvärt tacksam och inte kräver arbete i samma utsträckning som dvärgpinscher. Då hade man nog blivit tokig.
Han är lugn, funkar ihop med alla, en riktigt snäll liten kelgris.