Nu har jag klurat lite här på..

Gnist

Trådstartare
Vilka är det egentligen alla ni andra hundmänniskor?
Vad jobbar ni med?
Hur länge har ni haft hund?
Hur började ni med hund?
Vilken/vilka raser har ni (haft)?
Föredrar ni tik eller hane?
Vad är det bästa med just er(a) ras(er)?

*Nyfiken Gnist*

Sv: Nu har jag klurat lite här på..

Gnist skrev:
Vad jobbar ni med?
Hur började ni med hund?

*Nyfiken Gnist*

Jobbar som vårdbiträde.

Egen hund i 8 månader, hund hela livet hos föräldrar.

hunden bara kom en dag, någon hittade henne i en rondell och vi efterlyste ägaren men ingen svarade, hon var inte chippad eller märkt så hon fick stanna. I går kom en valp till som någon dumpat, har inte sett honom än men kommer hem på tisdag *längtar*

Har haft pudlar med föräldrarna och nu har jag en (två) blandisar.

Tik eller hane spelar ingen roll men det är väl trevligt att ha en av varje. Tänkte inte avla på dem ändå så det blir väl att kastrera eftersom de springer lösa.

Det bästa med blandisar är att de är hundar??? Hm alla har sin charm.

Hundmänniska kan man kanske kalla mig:angel:

Vad jobbar ni med?
Studerar. Iallafall ibland, när andan faller på.

Sen jag var 8 år. Således i 17 år.

Hur började ni med hund?
Jag tyckte nog de var söta och tjatade sönder mamma och pappa till jag fick min älskade lilla vovve.:love:

Två stycken Cavalier King Charles Spanielflickor hemma hos föräldrarna. Nu har jag en rottweilerhane. Finns även en labrador i föräldrarhemmet som jag har hand om litegrann.

Svår fråga. Jag passar på den. Svårt att jämföra en cavaliertik med en rottweilerhane så jag vet faktiskt inte.

Det frågar jag mig också dagligen.:angel:
Skulle nog säga att det är att han så gärna vill vara tillags och på så vis blir lätt att ha att göra med. Men om det är rastypiskt vet jag inte. Det tog ju några år innan vi slutligen hade kommit överens om att det nog var matte som bestämde, alltid! :rofl:

Gnist skrev:
Vad jobbar ni med?
Hur började ni med hund?

*Nyfiken Gnist*