Sv: Nu börjar det hända saker
Det har gått käpprätt åt helvete
Sammarbetssamtalen förra året fortsatte på, utan att vi kom överens.
Tyvärr är ju samtalen sekretessbelagda, så hans urspårande på samtalen finns ju inte nedskrivna eller berättade från någon.
Hur som, vid nästa tingsrättsförhandling var domaren lika motvillig. Ville prova med sammarbetssamtal igen, jag vägrade blankt. Kompromissade och gick med på medlare.
Där nådde vi en förlikning efter mkt om och men, och ett avtal slöts
- Växelvis boende vv
- Barnet mantalsskrevs hos mig
- Varannan jul, påsk etc
- Pappan skulle skaffa en hemtelefon snarast och ge mig nr (eftersom han vägrar ha mobilen inne i huset pga strålningen och var hopplös att få tag i). Vid kontakt via telefon el mail skulle den andra parten svara inom 24h
- Senast 1 Maj skulle barnet börja på dagis hos pappan (detta blev sedan uppskjutet till 1 Aug).
- Barnet skulle vaccineras mot stelkramp
- Om inga förändringar skett skulle barnet börja i skolan hos mig
Saker och ting gick väl sådär. Det blev ett jävla liv när dottern vaccinerades (han skulle tydligen vara med). Något dagis eller hemtelefon har vi fortfarande inte sett röken av ett år senare.
I vintras funkade hämtningar och lämningar rätt okej, jag var trött på att bråka, och började vara lite trevlig, typ önska God Jul och så när jag lämnade etc. Det skulle jag aldrig ha gjort, för jag blev bombad av sms och mail med långa kärleksförklaringar och hur det skulle bli vi igen. Sa ifrån lite halvhjärtet, och ignorerade sedan bara resten som kom in. Till slut fick jag ändå nog, och sa ifrån ordentligt. Typ att det aldrig kommer bli vi, och att han inte behöver höra av sig till mig såvida det inte gällde barnet.
Då tog det ett par dagar och sedan anklagade han mig för att ha försökt strypa barnet. Eller snarare frågade "Varför säger X att du försökt strypa h*n". Jag svarade att jag inte hade ngn aning. Han ringer min far o berättar att han är orolig över hur barnet har det hos mig och hur jag försökt strypa barnet.
Ännu ngn vecka senare får min bästa vän (som flyttat hem efter ett par år utomlands) ett mail ifrån honom där han vill bjuda på fika. Hon, som öppet tyckt illa om honom sedan dag ett, avböjer kallt. Därpå får hon ett långt mail om hur jag försökt strypa barnet. Jag har även mottagit sms med dödshot mot min sambo (för han ska tydligen slå mig...)
Jag pratade med både soc o medlaren om dessa incidenter, men det fanns inget att göra. Försökte orosanmäla mig själv, för att få tyst på ryktesspridningen han höll på med, men det gick inte.
För en vecka sedan ringer hans fostermamma (vi har aldrig haft ngn superbra relation direkt) och säger att jag måste göra något, barnet mår inte bra av att vara där, och han blir mer och mer psykotiskt för varje dag som går. Hon berättar att barnet varit inlåst i stugan de två sista veckorna hon varit där, och att hon inte får träffa barnet, för pappan är arg på henne, och tycker inte att hon är något bra umgänge för barnet. Vid ett tillfälle har de varit ute, de skulle då åka iväg ngnstans, men missat bussen, så farmodern erbjuder sig att köra dom till tåget. När de kommer ner får pappan för sig att en tjej (som han tror är i konspiration med illuminati el dyl) glor snett på honom, så han ska ge sig ut ur bilen och spöa på henne. Farmodern får nog och kör hem dom. Får hela vägen hem höra hur hon aldrig ställt upp på honom, hur dum i huvudet och hjärntvättad hon är, och när de kommer hem skriker han hur han ska se till att hon får besöksförbud och aldrig får träffa barnet mer. Han blir i samma veva vräkt, och får tills den sista april på sig att flytta.
Hon har försökt flera gånger att få honom att söka hjälp, men han tvärvägrar att bli "hjärntvättad och lobotomerad". Det är inte honom det är fel på, det är alla andra som inte kan se sanningen.
Jag kontaktade soc och advokaten och talade om att det finns inte på kartan att han får hämta barnet den här veckan. Han behöver vård, och vägrar han det, då tänker jag hålla kvar henne här med alla medel som finns. Att han bor hos farmodern (eller i ett hus på samma tomt) har varit min trygghet hela tiden, för att våga låta barnet vara där.
Pappan blev ju såklart inte glad när jag meddelade att han inte får hämta. Han förklarade först att farmodern ljuger om resan till tåget, den har aldrig inträffat, utan påstår att farmodern är arg på honom för att han har hittat tjackkakor i deras garage (halva garaget är fyllt av dessa, först trodde han att de var gift, men sen smakade han lite på tungan o insåg att det var tjack
). Det är braständare. Vilket dom också talat om för honom.
Sedan försökte han snacka skit om farmodern så jag skulle vända mig emot henne. När det inte gick började han anklaga mig. Den här gången ska tydligen barnet ha kommit på mig och min sambo när vi haft sex, och först ska vi ha slagit henne, sedan ska vi ha satt henne i en bil och strypt henne. Han har pratat m både polis o advokat och ska minsann sätta dit mig och komma ut och hämta barnet. Han påstår dessutom att han pratat med min far som ska vittna om att jag är psykiskt labil
.
Här är ett utval av saker han tror på, och som han anser att vi andra är hjärntvättade för att vi inte tror på
http://sv.wikipedia.org/wiki/Chemtrail
http://konspirationer-och-sanningar.blogspot.se/2009/09/frimurarna-rdif-marker-barn-i-usa.html
https://www.flashback.org/t192187p42
https://www.flashback.org/t2102965
vaken.se
Går han inte med på vård frivilligt, blir det en ny karusell i rätten.