Sv: Nu börjar det hända saker
OK, tydligen så jobbar socialtjänsterna lite olika beroende på var i landet man bor då.
I en grannkommun intervjuar de bara föräldrarna på socialkontoret och träffar barnen där med den ena föräldern.
Hembesök görs bara vid den stora utredningen i den kommunen.
Låter ju helgalet att det ska ta sådan tid!
Är det rimligt enligt ditt ombud?
Muntlig förberedelse inför huvudförhandlingen borde ju kunna göras inom tre veckor från att utredningen är inlämnad till TR, men det kanske beror på arbetsbelastningen hos dem?
I fallet ovan ska utredningen lämnas in i oktober och allt beräknas vara klart före jul.
Antar att han bara är på praktikplatsen sporadiskt då...?
/Keb
Har för mig att han sa att han hade praktik tis-lör. Men jag vet inte. Dottern säger att de alltid försover sig.
Bil har han tydligen kört runt en del i (utan körkort, men tack o lov utan barn) enl grannar. Men lagt av sedan en av dem hotade ringa polisen.
Igår när jag hämtade barnet så sa han att hon hade en mobiltelefon med sig, samt laddare till den. Den skulle vara på och med jämt, så han och farmor kunde ringa till henne (?)...
Igår kväll efter att hon lagt sig hörde jag något konstigt ljud. Det visade sig vara dottern som låg under täcket o spelade spel på telefonen.
Hon är, och har blivit mer och mer, upphakad på att spela och glo på TV. Enl henne så gör hon inget annat hos pappa (vilket jag på ett sätt kan tänka mig, för hon har ju inga kompisar där, och är aldrig ute i princip, samtidigt som jag vet att det är lite sådär "du låter mig nästan aldrig spela, medans hos pappa får jag spela jäääämt").
Hursom, mobil undanplockad. Ikväll fick jag ett sms från pappan som sa att han försökt ringa, men att mobilen varit avstängd och att han skulle försöka ringa imorgon igen, och det var bäst att den var på.
Jag förklarade att vill han prata med henne, är det bara att ringa min telefon, en fyraåring kan ju för tusan inte springa runt med en telefon i stallet och på dagis.
Finns det någon fyraåring som har en egen telefon?