Sv: Nu börjar det hända saker
Dags för en uppdatering igen.
Inlägget polisanmäldes, och försvann från facebook efter någon vecka.
Sen var det rätt lugnt ett tag, jag lämnade på dagis emellanåt när jag var "tvungen". Dagis lovade att ringa om han ringde o kollade ifall barnet var där. Sen dök han upp hux flux, hämtade och ringde mig och berättade att han hämtat. När jag skulle "få tillbaka" barnet kunde han inte svara på. En vecka går innan jag får tag på honom och får prata med barnet. Frågar om jag får hämta. Kunde få hämta ett par dagar senare, dvs igår.
Så igår åkte jag för att hämta. Ringde på fm. Inget svar. Kom dit. Dom var inte hemma. Pratade m farmor och farfar som inte visste var han var, men att dom varit iväg på dagarna under ett par dagars tid.
Åkte tillbaka ett par timmar senare. Knackade på, dottern kom till fönstret. Pratade med henne genom fönstret en stund, hon sa bla att hon inte fick komma ut och att dörren var låsa för att farmor var hemma och pappa var arg på farmor. Efter ett tag öppnade han dock dörren. Visade något papper där han beskrev vad de gjort om dagarna senaste veckan (troligtvis pga att alla under alla år klagat på att de aldrig gör ngt förutom att sitta inne i stugan om dagarna). Barnet klädde på sig ytterkläder medans han drog fram ett papper till, som han ville att jag skulle skriva på. Handlade om att jag förband mig till att överlämna barnet till honom om en vecka. Jag vägrade. Pappan försökte förklara för barnet att hon inte kunde åka till mig för att han inte fick hämta om en vecka, men hon verkade inte fatta, sa okej och hejdå och skuttade ut mot bilen. När vi kom ut på gårdsplanen fick hon syn på farmor på verandan och hoppade av lycka en stund. Sedan vända hon sig mot pappan, som stod kvar i dörröppningen, gav mig en kram och frågade tyst om hon fick ge farmor en kram innan vi åkte. Självklart sa ja, och hon sprang fram till farmor och kastade sig runt halsen på henne och sa att hon saknat henne. Då brast det för pappan som kom utspringande i strumpblästen, kastade papper och pennor åt helvete, slet barnet från farmor och gastade något om att ingen ska få ta hans barn, och låste sedan in sig med henne.
Jag åkte raka vägen till polisen, polisanmälde. Har under veckorna nämligen kontaktat soc flera gånger för att göra en orosanmälan, men utan att lyckas, då jag som vårdnadshavare inte kan orosanmäla barnet hos den andra vårdnadshavaren enl kommunen. Fick ett tips om att polisanmäla för oro för vanvård häromdagen av en person, då soc i så fall är tvungen att göra en utredning. Åkte tillbaka till stugan ett par timmar senare, och knackade febrilt en stund. Men ingen som öppnade/kom till fönstret såklart.
Stämningsansökan är inskickad, flera runt om har orosanmält. Men byråkrati tar sådan enorm tid, då det inte föreligger risk för att han gör henne illa fysiskt.