Sv: Nu börjar det hända saker
Nej, faktiskt inte. Jag har hela tiden varit väldigt mån om att han ska ha samma rättigheter som pappa, som jag har som mamma, även om han anser att han har fler rättigheter än mig (ändå sedan barnet föddes, har han refererat till henne som "mitt barn", aldrig vårt barn, och han har även uttryckt flera gånger i klartext att han anser att det är mer hans barn än mitt. Hur nu ett barn kan vara någons?)
Idag hade vi iaf tingsrättsförhandlingar. Gick sådär. Jag yrkade på att få tillfällig vårdnad fram tills rättegången i första hand, och boendet i andra hand. Utlåtandet från familjerätten i hans kommun kom inte förens i fredags och jag blev rätt bestört när jag läste det.
Dom förklarar att han är aktuell inom socialförvaltningen pga försörjningsstöd och att han varit aktuell för utredning vuxna i år. Det står även att han förekommer i belastningsregistret på flera punkter.
Sedan förklarar han att barnet har varit hos honom huvudsakligen sedan 1,5 år tillbaka. Vilket är totalt skitsnack. Vi har haft vv boende sedan två år tillbaka. Innan det bodde barnet hos pappan huvudsakligen under 4 månader, då jag arbetade och han vägrade skriva på dagispapper, vilket resulterade i att jag endast fick träffa henne under helger.
Sedan berättar han om den ekologiska frukten på gamla dagis, som aldrig varit ett problem för honom (vilket det var, dagispersonalen pratade med mig och frågade om han var riktigt frisk, med tanke på hans upprördhet över det hela). Det står även att han ordnade så att dagiset fick en ny leverantör så de fick ekologisk frukt i fortsättningen. Vilket inte heller stämmer. Dagiset förklarade flera gånger för honom att dom har den leverantör dom har och så är det.
Han beskriver även en vanlig dag, och där går dom tydligen upp klockan 8. Jag hämtar barnet på torsdags em, och varje torsdag jag hämtat henne så lyckas jag inte få henne o sova förens kl 12-03. Under tiden vi bodde tillsammans gick han heller sällan upp före kl 16, och vid flertal tillfällen när jag ska hämta o inte fått ngn bekräftelse från honom om att han vet att jag kommer, så har jag fått ringa hans fostermamma, som då berättat att han legat o sovit. Kl har då varit 12-13.
Han uppger även att jag tvångsvårdades inom psykiatrin när vi flyttade ihop. Vilket inte heller stämmer. Enda kontakt m psyk jag haft är i samband med en operation efter att han misshandlat mig.
Han uppger vidare att det är han som ordnade dagisplats (vilket var jag, som efter fyra månader fick honom att skriva på papprena så hon kunde börja). Han säger även att han gett dagispersonalen tillåtelse att låta mig hämta o lämna barnet (!!!!) Jag skolade in, och det var i huvudsak jag som hämtade o lämnade. När barnet bodde hos honom gick hon inte på dagis. Han påstår även att det är han som tog initsiativet till sammarbetssamtalen på familjeenheten (vilket def var jag. Första mötet satt han mest o var upprörd över att jag hade dragit igång samtalen).
Till sist uppger han att han aldrig misshandlat mig. Det finns en dokumenterad operation, flera stycken vittnen, en tillbakadragen polisanmälan, samtal hos mansjouren där han pratat om det han gjort, och en soc utredning som gjordes i samband med polisanmälan.
Tyvärr fick vi ju detta i fredags, så det fanns ingen tid att skaffa några som helst intyg på att det han säger är ren osanning.
Hur som helst, så ville ju domaren att vi skulle komma överens. Pappan ville att vi skulle fortsätta sammarbetssamtalen, vilket jag gick med på. Dock såg jag helst en medling, då sammarbetssamtalen gick åt helvete. Tom personalen sa att det var lönlöst att fortsätta. Dessutom får dom inte berätta vad som hänt på mötena, utan det enda som står i rapporten från dom är ifall parterna kommit överens eller inte. Så att mötena brukar bestå av att han sitter o kallar mig för en jävla slampa och en dålig mor för att jag inte vill läsa mer av hans vaccinationspropaganda, är inget som kommer fram.
Domaren tyckte dock att det var krångligt att vi skulle skaffa fram en medlare, och såg hellre att vi fortsatte sammarbetssamtal. Jag accepterade. Domaren ansåg då inte att jag kunde yrka på tillfällig vårdnad samtidigt som jag accepterade sammarbetssamtal, och berättade indirekt att han inte kommer ge någon tillfällig vårdnad. Så jag accepterade sammarbetssamtalen. Ny förhandling om 4 månader
Gällande medlingen m vaccinationerna så sa domaren först att pappan gått m på o vaccinera om det gjordes på vidarkliniken. Jag sa att i så fall är det ju bara stelkramp som gäller, så han kallade in pappan igen. Då visade det sig att han inte alls ville att barnet skulle vaccineras på vidarkliniken, utan att jag och pappan skulle gå dit själva och ta del av den vaccinationsinformationen som finns på vidarkliniken. Jag förklarade att jag absolut inte vill gå dit med honom, och att jag dels fått deras vaccinationsinformation flera gånger.
Jag fick då en bunt papper från pappan (300-400 sidor?) på olika utskriva internetsidor som propagerar emot vaccinationer, och fick order av att läsa detta. Det är knappast första gången jag får sådana papper, så jag o mitt ombud ögnade igenom en del av papprena och konstaterade att det innehöll saker som
- All modern läkarkonst är skit, och är bara ute efter att skada dig o ditt barn. Homeopatiska läkemedel är de enda effektiva läkemedeln.
- Att det är bra att få mässling. Det är en andlig resa och stärker själen.
And so on...
Domaren visste inte ens om att man vaccinerade barn öht, och ansåg inte att vi hade några andra sammarbetssvårigheter.
Så inte ett piss har hänt egentligen.