Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hehe.. jag brukar säja liknande - hade vi fått vår äldsta son först i stället för som nr 3 så vete katten om det hade blivit fler...jag brukar rätt ofta säga att om sonen hade kommit först hade vi bara haft ett barn, eller möjligtvis så hade det blivit en tvåa efter fyra fem år...
hehe.. jag brukar säja liknande - hade vi fått vår äldsta son först i stället för som nr 3 så vete katten om det hade blivit fler...
Jag tänkte fula ord om honom och kände för att sopa till honom lite. Ringde min man så han kom hem från jobbet kl 12 och avlastade mig. Bra gjort va?
hehe.. jag brukar säja liknande - hade vi fått vår äldsta son först i stället för som nr 3 så vete katten om det hade blivit fler...
Jag har själv ADHD och vet hur det är att bli behandlad som skit och få skuld för saker som man inte menat att ens vara upphov till.
Till mannen ja, inte till barnet.
Det måste vara tusen gånger bättre att ventilera sådan tankar inför mannen än att inte kunna ventilera och till sist kanske ger sig på barnet i ren frustration och utmattning.
//lil-sis, vars mamma hotade med att slänga in henne i elementet när hon var bäbis och hade kolik. Pappan tog då resolut lil-sis och gick. (Nej, hon hade aldrig gjort det. Men är man vansinnigt trött kan man kläcka ur sig saker). Skillnaden för min mamma och Prinsus_ är att min pappa tog saken på allvar och löste problemet.
Jag ser skillnader mellan könen men störst är skillnaden mellan individer. Mina tjejer är väldigt olika...Du upplever alltså att det är skillnad på pojkar och flickor? Jag har ju bara två pojkar, så jag har ju inget att jämföra med. Men jag har vänner som bara har döttrar, och de verkar ha det lugnare. Jag funderar ibland på om det bara är en slump att de fått olika personligheter, eller om pojkar i allmänhet är rörligare och ombytligare i sina sysselsättningar. Visst kan mina pojkar gilla att sitta och rita eller lägga pussel - men aldrig längre än två, tre minuter.
Hur kan du tolka det till att det är könet som är problemet?
Du upplever alltså att det är skillnad på pojkar och flickor? Jag har ju bara två pojkar, så jag har ju inget att jämföra med. Men jag har vänner som bara har döttrar, och de verkar ha det lugnare. Jag funderar ibland på om det bara är en slump att de fått olika personligheter, eller om pojkar i allmänhet är rörligare och ombytligare i sina sysselsättningar. Visst kan mina pojkar gilla att sitta och rita eller lägga pussel - men aldrig längre än två, tre minuter.
Visst är alla barn sina individer. Men jag har aldrig jobbat med flickor som varit lika "röjiga" som många pojkar är. Alltså inte bara en eller två pojkar utan många. Det är stor skillnad mot ingen flicka. Sen om det är könet eller uppfostran?