Nu är jag UPPRÖRD!!!

F

Flo-Jo

Jag bli sååå ledsen när jag ser hur folk korsar oh har sig med desa hundar.
Fick nu se en annons på blanding mellan siberian husky och Amstaff Hur FANKEN TÄNKER FOLK??
dom ska desutom ha 7000 kr ??
Gud alltså SNÄLL inskaffa regler för sånt här...:crazy:
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

ojojoj.. är inte så insatt på hur hundar kan bli om man korsar men den blandningen lät inge bra!!!
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Blandraser sna dock inte förbjudas enligt mig, så länge det hålls inom rimliga gränser!

Vilket det där INTE var.. usch.. undra hur den hunden blir/ser ut :crazy:
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Vet en kull med malamut/pitbullkorsning....
Behöver jag nämda att nästan alla är avlivade idag?
Trots detta så har det avlats vidare på minst en ur den kullen
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Jag känner inget ont mot blandras hundar även om jag själv har renrasig! Hade jag inte haft min utställningsintresse så skulle det vara mycket möjligt attt jag hade en blandis nu :)

men ska man korsa hundar så tycker jag att man ska hålla det innom vissa gränser....



sen vill jag bara påpeka att det inte är hundens fel att den är korsad av två olämpligt korsade hundar, tycker synd om den valpen!
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Måste ändå fråga varför alla avlivades?
Tillföll de fel sorts ägare? Några defekter?

Jag har inget emot pitbull rasen, det är underbara hundar i rätt händer. men kan tänka mig att den blandningen e lite :devil:
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Nej det är verkligen inte hundens fel, men de får lida för det :(

Ja blandraser är ok inom gränser.. jag har precis köpt mig en schabrador.. det är sådär lagom :angel:
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

:) den blandningen har blivigt en helt ny ras!
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

*kl*
Äh, det är väl ingenting;) .
Själv fick jag nys om en kull på 6 st med föräldrana: pappa långhårig schäfer och mamma 25% dobberman, 25% labbe och 50% dalmatiner.
Blir säkert "ovanliga" hundar...
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Finns ju mega blandningar som är lyckade också dock, även om det inte är något man ska syssla med..

Min förra hund var: Pappa: långhårig schäfer, Mamma: Schäfer, Labrador, Rotweiler, Boarder Collie , Collie.

Alla valparna växte upp till mycket trevliga hundar.
Min va jättetrevlig och vänlig, dock väldigt mycket energi så vi kunde inte ha kvar honom då det inte fanns tid till aktivering.
Så nu bor han på landet o har det jättebra!


Men man kan ju hålla sig till 2 raser i blandningen kanske.. o då inte alltför olika såna eller raser som redan har "problem"
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Jag har inga problem med blandraser, har en själv, men jag fattar inte varför folk medvetet parar till höger och vänster. Har de aldrig fattat att det är jobbigt och kostar pengar att ha valpar och att korsningshundar inte betalar sig speciellt bra om man ens blir av med valparna?
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

I helvete heller att den har.
Hundskolan gjorde ett försök, men det projektet las ner relativt snabbt. Då det inte gav tilflredsstälaldne resultat.
Ta reda på fakta innan du sprider myter vidare,
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

menade bara att det blandningen blivigt stor...
men utryckte mej klumpigt.. såg det nu när jag läste mitt inlägg.. sorry
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Jaså. Tack.

Registrering för mig är annars synonymt med registrering hos SKK, och de registrerar ju som bekant inte blandraser.
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Jag bli sååå ledsen när jag ser hur folk korsar oh har sig med desa hundar.
Fick nu se en annons på blanding mellan siberian husky och Amstaff Hur FANKEN TÄNKER FOLK??
dom ska desutom ha 7000 kr ??
Gud alltså SNÄLL inskaffa regler för sånt här...:crazy:

har faktiskt en polare som har en sån korsning o min första tanke var "vilken idiot" men jag träffa hunden o störtskön , trevlig, social, godmodig o ganska fin. Funka bra med barn o.s.v. så den hunden uppfyllde alla mina krav jag har på hund förrutom bruksegenskaperna men ska jag ha en sällskapshund så är det mycket av det jag vill ha. det som saknades var väl lite förighet o såna saker.

Tiken var Amstaff så den var liten men hade mer päls än Amstaff.

priset skiter jag i bara det är en bra hund om det så är 250:- eller 25.000:-
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

va alla hänger upp sig på priser!

va spelar det för roll vad man betalar för hunden?
den är väl värd lika mycket ändå? 7000:- är väl inte så himla mycket pengar då kan inte vilken menigslös människa som helst köpa hundarna iaf som det vore om de tog 500:- för valpen
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Ja varför reta sig på att folk tar bra betalt när det går. Varför inte istället beklagade okunniga tokar som slänger bort 7000 på en idiotkorsning. Jag tycker definitivt att 7000 är för mkt att slänga bort hur som helst även om det kanske är peanuts för dig.
PL
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Ja varför reta sig på att folk tar bra betalt när det går. Varför inte istället beklagade okunniga tokar som slänger bort 7000 på en idiotkorsning. Jag tycker definitivt att 7000 är för mkt att slänga bort hur som helst även om det kanske är peanuts för dig.
PL

vart ser du att jag skrev att det var peanuts?, vilket du ofta ser på lördag kvällar i folk inlägg att du ser saker som ej är skrivet, som du tolkar själv. Jag skrev att personen får väl ta va han/hon vill för valpen det ska väl du o jag o resten skita högaktningsfullt i.

Om nån kommer hit o bjuder 200.000:- för min bil, så får ju idioten köpa den för det skiter ju jag i. Finns det folk som vill betala ja givetvis så är ju priset så högt.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 083
Senast: paradiset
·
M
Övr. Hund Jahaja, det är det här som kallas "slyngelåldern" :crazy:. Jag skulle verkligen behöva lite tips och råd med vad tusan jag kan hitta...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 348
Senast: Fiffi1
·
M
Övr. Hund Jag blir så ledsen. Våran älskade söta hund som nästan alltid gör som man säger, lydig och är alltid till lags.. förutom... Då de...
Svar
15
· Visningar
1 255
Senast: Marius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp