Nu är jag UPPRÖRD!!!

Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

men det problemet är går ju o lösa ta mer för era hundar har ni hundar som är aktraktiva så köper folk ändå.

Ex brukar en Schäfer kosta 7000:- vet två riktigt bra TJH/tävlinghundar kennlar för Schäfer de tar 10.000:- blir alltid av med sina hundar så.
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

ja vi har ju nyss, eller nyss å nyss, dom är 4 veckor. blandras..
mamman är pitbull och rottweiller (stavning?) dom rsaerna älskar jag, men jag vet att det finns sånna som inte gr det.. och s¨å är hon samojed och karelare..
och eftersom att hon 'r så himla underbar och framförallt smart! så ville vi ha valpar efter henne-- smartaste då var å hitta en hanhund med samojed och karelare...

och valparna är ju bara för fina och snälla alltså..
den jag ska ha är så gosig, ligger och sover i famnen,

iaf.. när det gäller å korsa raser så måste man gå utifrån hur föräldrarna är... mycke går i arv..
och men tanke på mamman och pappan så blir det inget annat än bra hundar, fast dom är bladisar ^^
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Menar du allvar eller har jag missförtått dig, är mamman till valparna en korsning PB + rottis och pappan till valparna karelare + samojed? Vaför i hela friden väljer man att göra en sån vansinnig korsning? :eek:
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Ungefär så mena ja.

De behöver inte va så dyra, min ena gav jag inte mer än 3500
( dock är det på halvfoder) och hon är reggad i SKK så hon är renrasig.
Men oj vilka hundar det är:love: . Har man skaffat en så blir det lätt att det blir fler. Det är två långhåriga kineser jag har.
 
Senast ändrad:
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

ja vi har ju nyss, eller nyss å nyss, dom är 4 veckor. blandras..
mamman är pitbull och rottweiller (stavning?) dom rsaerna älskar jag, men jag vet att det finns sånna som inte gr det.. och s¨å är hon samojed och karelare..
och eftersom att hon 'r så himla underbar och framförallt smart! så ville vi ha valpar efter henne-- smartaste då var å hitta en hanhund med samojed och karelare...

och valparna är ju bara för fina och snälla alltså..
den jag ska ha är så gosig, ligger och sover i famnen,

iaf.. när det gäller å korsa raser så måste man gå utifrån hur föräldrarna är... mycke går i arv..
och men tanke på mamman och pappan så blir det inget annat än bra hundar, fast dom är bladisar ^^


Det är bara att hoppas att du verkligen hittar riktigt seriösa hem för annars kan det nog gå galet om den blandnngen kommer i fel händer.
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Generellt undrar jag hur pass dum i huvudet man kan vara om man BESTÄMMER sig för att blanda hndraser för att man i sin egna värld tycker att "tiken har SÅ SÅ fin personlighet"

NEJ NEJ och åter NEJ blandraser är INTE friskare än renrasiga hundar (om man sätter lika mot lika och inte drar in ytterligheter)!!

Slutar ju som oftast med att hunden säljs vidare med argumentet "han kräver MYCKET stimulans och måste typ bo på landet"

Here we go again....:eek:
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Ja det där vet jag redan så det behöver du knappast ta upp med mig då jag är lika i mot blandras aveln som många andra här.

Men ingen annan ska vväl bry sig vad man säljer sina saker för det var det jag menade.

om jag vill sälja mitt munspel för 800:- när det kosta 25:- det har ju ingen annan med o göra vare sig det är djur eller ting.
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

mamman är också samojed och karelare.. så det är ju smartare å fortsätta med samojed å karelare är pitbull och rottis.. för många är ju så himla osäker på pibull hundar.. fast dom är så himla fina och trevliga djur.. men oftast beror det ju på ägaren också då..
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

jo självklart, jag har ALLTID strävat efter å hitta RIKTIGA hem till djur som jag säljer.. jag får ju mardrömmar om hur vissa behandlar djur.. :crazy:
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

det beror ju på hur man ser det.. jag tänkte inte precis avla på den hur mycke som hellst! utan jag ville ha en valp själv ifrån henne.. hade viljat ha mamman egentligen, för hon är så himla charmig och fin.. men.. det gick ju inte, så då får en valp duga, sen å sälja dom.. no problem.. har redan några tingade.. och det är SERIÖSA hundmänniskor..

sen skulle du göra så.. det får stå för dig..;)
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Det är så mycket mer man behöver veta än hur föräldrarna är. Ni skulle ha behövt gjort en hel del tester och kollar även på övriga släkten såsom syskon till föräldrarna, mormor, farmor, farfar osv. Det kan ligga rätt mycket latent i föräldrarnas gener som ni inte ser. Det gäller både hälsostatus och mentalitet.
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

jo självklart, jag har ALLTID strävat efter å hitta RIKTIGA hem till djur som jag säljer.. jag får ju mardrömmar om hur vissa behandlar djur.. :crazy:
Jag får mardrömmar av hur folk avla fram valpar som har världens chans att hamna i omplaceringssvängen.
PL
 
Sv: Nu är jag UPPRÖRD!!!

Jag tänkte mest på att någon form av menaltest/beskrivning och röntgen och liknande skulle ha gjorts på större delen av släkten, men det blir ju rätt svårt när det inte är ens egna hundar. Uttryckte mig kankse lite oklart där. Det jag menar är att man först och främst hälsoundersöker och mentalkollar föräldradjuren. Det är inte alltid man får plats med blandis på ett MH, men det finns privata att göra liknande tester hos också. Därefter får man börja gräva i släkten och se vad som gjorts där. Antagligen är det ingenting och då kan man direkt lägga ned planerna på att avla. Alternativet är att tvinga iväg hela bunten av ägare att göra samma koll som man själv gjort och det känns rätt svårt.

Nu anser jag i och för sig att det är rätt knasigt att överhuvudtaget avla på Pb/ rottis och allt vad det nu var i hundarna, men om man nu absolut måste får man se längre än till bara den hund man har framför sig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 083
Senast: paradiset
·
M
Övr. Hund Jahaja, det är det här som kallas "slyngelåldern" :crazy:. Jag skulle verkligen behöva lite tips och råd med vad tusan jag kan hitta...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 348
Senast: Fiffi1
·
M
Övr. Hund Jag blir så ledsen. Våran älskade söta hund som nästan alltid gör som man säger, lydig och är alltid till lags.. förutom... Då de...
Svar
15
· Visningar
1 255
Senast: Marius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp