Sv: Nu är det på riktigt
Hade rätt om ditt jobb då
Om du inte kan få förflyttning till någon lättare uppgift den tiden då är gravid så kommer du säkerligen beviljas havandeskapspenning, var glad för det, eftersom man för det mesta vill vara ledig sista tiden. Och du slipper ju plocka ut av din föräldrapenning
Första tiden som gravid är faktiskt ganska tråkig. Man mår illa och är trött, utan att det syns och oftast utan att folk vet varför.
Jag är själv i v. 20 nu, och det är NU man börjar se småfet och otränad ut
Inte mycket att längta till. Dock, man känner bebben och det sparkar och joxar, underbart att få lite kontakt med den.
Har du känt några sparkar ännu? Denna gång kände jag rumlingar redan i v.12. Jag trodde inte det var sant, det är ju väldigt tidigt. Men efter flera bumpar och rumlingar så var jag säker. Andra gången vet man ju vad man ska känna efter.
Denna gång har jag inte alls varit lika trött som innan, dock tänker jag lite GI i kosten, jag tror det har betydelse.
Försök lyssna på din kropp, det är ett hett tips. Jag jobbade med tunga lyft tills runt v. 34, sedan sa kroppen ifrån. Dels hade jag havandeskapspenning, så jag fick gå på ledigt och var förberedd på det. Men jag hade kunnat bli sjukskriven ett par veckor innan, tyvärr uteblev jag från kontrollerna då jag hade svårt att komma ifrån på jobbet då det var så stressigt att hinna slutföra allt innan jag blev ledig
Jag är så kass på att lyssna på kroppen, jag kör på och tror att allt är som förr, det är ju helt fel. Fast jag känner mig liksom slö och får prestationsångest, gillar inte att be om hjälp.