Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Håller med, ta hem hästen och var lite "självisk"!!

KL
Jag tog tag i mig själv igår och red! Började med att longera för att få bort lite energi, satan va pigg han va, han brallade tillochmed lite:D Andra reagerade också på att han såg pigg ut, jag funderar dock på om han är oren:( Kände inget när jag red, mer än att han flöt iväg lite, men kom tillbaka när jag la till ytterskänkeln. Å sen va han fin, lyckades få han lång och låg i formen och han var lydig trots att det var massa som hände runt omkring, avslutade med att skritta av ute i solen!

Nu känns det roligt igen, tror att solen gjorde sitt, sen storstädade vi hemma och det hjälpte nog till att fokusera på något annat än dammråttor och tråkigheter!:bump::bump:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

"Jag har alltid undrat när barn blir tacksamma och kan meddela att det blir de aldrig. Spelar ingen roll vad du gör för dem så är det inte bra ändå så tänk nu på dig själv först." :bow::bow::bow:
..
Tack för ert stöd! Nä..man ska nog balansera lite där...
Hade det inte varit så tråkigt och bökigt att sälja häst så hade jag sålt båda och köpt en ny "gemensam" och så hade dom fått rida lektionshäst varrannan ( ja det inga direkt tråkiga lektionsponny heller en del ;) )..
Nye brun var ju inte alls med på noterna utan vägrade ut sig båda ggr igår på deb. i lokal 85 och 90.. Inte bara hästens fel men kombinationen ickeridande flegmatisk ryttare på dito häst blir kanske inge bra alla gånger..
Idag har jag haft med båda ponnisarna och tränarens praktikant red brun. Dom var jättefina båda två, stadiga i formen, mjuka lydiga..Så vi jobbar nog vidare med bruna ponnyn men backar till lite lägre clearrounder..

Det inte direkt hjälpryttare för såna finns inte här utan jag får betala hennes hoppträning/tävlingsavgift + en liten slant för besväret isåfall men är villig att göra det för att få ut Loppan och få lite tävlingsrutin ett par gånger iallafall..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hade samma problem med dotterns första ponny. Han utnyttjade att hon var liten och sprang förbi hindren. Arg som ett bi fick jag upp en duktig ryttare som kunde hoppa honom några tävlingar så han glömde de dumheterna. Låter som om du skulle behöva göra nåt likadant.

Kl
Äntligen ur sängen. Skrittade ut en promenad och klättrade lite, sen var krafterna slut. Imorgon blir det hoppning med Sara i sadeln.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL
Vart har Nightwish och Bellis tagit vägen? Såldes Bellis? Hon brukade ju skriva om sina hoppningar men nu var det ett tag sen.:confused:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

kl
Hände en liten olyckshändelse idag på morgonen när jag släppte ut alla hästar.
Gick med två mot hagen och hade den ena lite framför den andra när jag helt enkelt blir omkullsprungen och övergalloperad av den som gick lite bakom...:mad:
Himla klantigt av mig, hade inte fokus på den hästen.
Blev värst trampad på ena vaden, skrubbsår på knät, allmänt mörbultad och nästan värst av allt: världens brännsår på ena ringfingret (släppte givetvis inte grimskaftet).
Helt plötsligt känns min lilla dressyrtävling vääldigt avlägsen...:cry:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag är kvar i tysthet... men har inte kvar Bellis

Bellis var så gott som såld, men på besiktningen så visade det sig att hon hade nyligen fått en inflammation i kroppen som troligen satt i ryggen :( Så ägaren valde att ta hem henne och behandla henne själv, trots att hon inte har hanterat Bellis på ca 2,5 år och egentligen inte har tid:confused: (hämtade henne i fredags)
Så jag är utan 06:a och tävlingshäst nu:crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Åh, vad tråkigt att höra:mad:!!!
Ni var ju ett riktigt team!

Happyrider: Men,, fy så tråkigt..Håller tummar att det inte ska vara för illa!


*kl*: Vecka 20:love:...Då kommer min röda fara tebaks:D! Å gul liten labbekille kommer vecka 19 så jag får nog en aktiv sommar!!!
Tittar längtansfullt på terrängbanan när jag är uppe på anläggningen så det får nog bli en liten träningsrunda i sommar, wiiie..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Grattis!!!!!
Är övertygad om att du har tagit rätt beslut:banana:.
Det blir såå skoj att få höra lite om er två igen.
Grattis till bäbisen också, den vill vi också se bilder på!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja, vi hade ju inte "kontrakt" till längre heller men hon ville ju få tävla lite och få fortsätta med henne men nä, det är väl heldumt att förlänga under sommaren också det ju då man hinner rida och i år åker vi inte på långresor precis!
Klart det kommer bilder på lilla valpen..
Enda är väl namnet som ska vara på enkel V och efter godkända hingstar..Voltaire eller Vivaldi på en lab:eek:..fast Vagabond känns lite coolare..hmm..Vi får se vad uppfödaren kommit på, själva är vi inne på att kalla den Wilson fast gubben tycker Rolf för det klingar bra när man ryter..grrr..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Men du, vad är nu detta...? Usch, hoppas att du mår bättre idag. När är tävlingen?

NW, även det tråkigt. Hoppas att hon kommer till ett bra hem som kan ta vara på den fina grunden som du lagt på hästen :) Bara att hojta om du är sugen på Bulan ;)

Polly, underbart beslut du tagit! Klart loppan ska vara hemma. :) Kul med valp också, som du skriver så lär du ha fullt upp hela sommaren. Funderat något med på ponnysarna?

Maui, såg filmen på din sessa när Sara hoppade henne igår. Såg riktigt fint ut! Skoj att allt går bra. Kul med Hedda också, full fart hemma hos Er nu antar jag :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack. Jag var inte med men Sara var nöjd och filmen såg bra ut.:D

Polly; Helt rätt beslut. Det blir en rolig sommar med både hund och häst.;) En valp är ju bara så ljuvlig.

Happy, himla otur att det skulle gå så illa. Hoppas du kan vara med och tävla. Nersprungen är inget roligt.:mad:

NW, Tänkte nästan att det var så. Hoppas det löser sig med Bellis så att hon kommer till en ny ägare kvickt. Inflammation bara så där låter konstigt. Du har inget annat att rida på?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Till alla som svarat:

Bellis ägare sa till mig att jag skulle få hela våren på mig att tävla henne och vara noggranna med vart hon hamna, samt att hon skulle komma till någon som ville ta vara på hennes kapacitet. Men ägaren valde ändå att sälja till första och enda som hann provrida henne(ute på annons 1,5 vecka sen tröttna ägaren). Ville hellre sälja henne som promenadhäst än som tävlingshäst:confused::confused: (men är tillbaka hos ägaren nu)

Jag har något att rida ändå, gamla tävlingshästen på 20år:p blir inte jättemycket ridning där, mest promenadridning. Har även en 09:a (egen uppfödning) som jag håller på att rida in. Är inte helt utan men saknar att ut och tävla:crazy:
(Film på 09:an):angel:

Sorry för lite offtopic....
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tänk så "illa" det kan gå. Stor besvikelse det måste varit för din del som lagt ner så mycket tid på henne och så blir det denna utgången. Hoppas nya ryttaren/ägaren tar vara på hennes kapacitet.

Men du, så underbar den lilla varelsen var då :) Man kan inte tro att den enbart är riden ca 20 gånger med tanke på hur bra det går :) Bra jobbat!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hur menar du med ponnisarna Emma?:)
Planen är att dom får en hästsommar med båda men sedan ska jag försöka sälja fjordingen på sikt..Med skola, kompisar och den kontinuitet dom visat sig lägga ner nu utan att jag tjatar så räcker en ponny gott och väl att ha roligt med. Vill dom rida ut på två sedan så funkar nog min med..hoppas jag..:crazy:

Gillar verkligen gul så det känns skittråkigt men, men...

*kl* töntigt lycklig idag över ett par vita dressyr catagoskydd som inhandlandes på G-kås till min lille Loppis..:D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Synd att du bor så långt bort annars kunde du fått tävla en av mina...:)

Var det inte så att uppfödaren dessutom är en slags närstående till dig så det är extra känsligt? Du har iaf gjort ett fantastiskt jobb med Bellis och det är synd om hon inte går till tävling.

Jättefin hon är lilla Nightwish! Så balanserad och förtroendefull, du är en riktigt bra unghästryttare verkligen!:bow:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kanske lite felformulerat av mig. Du funderade ju på barnens intresse osv. Om det är värt att ha båda kvar eller bara en. Allmänt nyfiken :)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Såklart himla tråkigt att du inte fick fortsätta tävla fina Bellis.
Men vilken jättefin tre-åring du har:love:. Ser ut att vara en häst med en härlig energi. Den kommer du förhoppningsvis ha jättemycket roligt med nu framåt.
Lycka till!!

Kl
Idag känner jag mig som överkörd av bussen.:mad: Men värst är ändå mitt ringfinger med ganska djupt brännsår precis över leden.
Red en sväng idag med alternativ tygelfattning:), kommer nog få ha det så ett bra tag framöver.
Men jag vill så gärna tävla på söndag, hoppas, hoppas...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL
Fick till ett bra pass i tisdags för tränaren, mycket kvar men kändes som om vi kom en bit på vägen! Mkt fin galopp stundtals!!

Och idag fick jag ett efterlängtat samtal, från ryttaren jag pratade om tidigare, om att börja jobba hos dom. Jag funderar på om jag är för feg för att säga upp mig, bryta mig loss från alla här hemma - även om det är det jag vill, jag får ju aldrig en sånhär chans att se bra ridning, få hjälp med hästen varje dag. Vad mycket jag skulle lära mig.. Kan man åka upp som halvkass ryttare till en kanonställe? hoppas jag att det är!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Förstår att det är en del att fundera på..
Fast som du skriver så är det ju det du vill å vilken chans att få göra allt det där:D...
Är allt noga kollat med stället och så?
Känner ju att du är så ung så "go for it", lev livet...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Nej allt är inte kollat än, hade första telefonkontakt idag, men ska ev passa på att åka upp ett par dagar i påsk för att träffa dom, prata om allt osv..

Men åh vad jag vill, men vad jag tvekar...
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp