Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag får väl presentera "min" 06:a bara för att störa i Novas heliga tråd :devil:

Ljusgrå e: Irco Mena- fullblod valack, skimmel, fälttävlanshäst, stooor ca 174 nu. Jag har "bytt ut" honom mot Hille, min gamle som nu är halvpensionär hemma hos Ljusgrås ägare. Jag hoppas jag kan förvalta denna talang! Rekommenderad till bruksprovet som 2.5 åring, visades ej utan kastrerades , dressyrdiplom på kvaliten och så gick han semin med ett nedslag tyvärr på 4-årschampionatet i hoppning. Gjorde inget mer efter det utan gick bara i skogen, reds i dressyr och hoppning men tävlade ej tills han kom till mig i slutet av juni. Vi gjorde ett par hopptävlingar och en fälttävlan, tillbaka till skogen under hela vintern och kom tillbaka till mig i slutet av januari.

311455_10150365631896797_620031796_7940883_242734740_n.jpg


262438_10150282962056797_620031796_7417541_4612273_n.jpg


297697_10150291736836797_620031796_7498909_4033722_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

MEN vilken fin:love:.
Herregud han hoppar ju hus...
Klart du ska vara med här, vi vill gärna veta hur det går för er och vad du har för planer.

Kl
Skogsrunda på en glad och pigg häst. Men tyvärr hade skogsmaskiner kört sönder min fina galoppväg så det blev inte så mycket galopp som det var tänkt:(.
Imorgon ponnytävling...:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Klart du ska vara med här, vi vill gärna veta hur det går för er och vad du har för planer.

NEJ happy du vet inte vad du skriver!:eek::eek: Försvinn otäcka fio, spring tebax till de andra AR-nissarna....*gör korstecken med fingrarna*:rofl::rofl::rofl:

Skoja förstås, för er som inte känner till det så är fio en av mina läääängsta buke kompisar.:)

Ljusgrå är fantastiskt vacker och det ska bli riktigt kul att se vad han kan åstadkomma i år på FT-banorna.:bump:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ha, ha... är det så illa?
Tycker annars att det låter som hon kan liva upp vår tråd lite...som för tillfället är lite trött :).

Som sagt, underbart fin häst. Den vill jag se fler bilder på!!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag har inte så många bilder men en pyttefilm från i somras :)

http://www.youtube.com/watch?v=mEnV7WgTgjw

Idag var jag på dressyrtävling hemma med min andra gråa en 04.. Gick verkligen skit hahahaha :p

Red fram ute i paddocken och han svävade fram jättefin men sen när man kom in blev det framstupa sidoläge..inne på banan så riktigt drar han en ur sadeln och när man försöker få ner röven för en halvhalt så stannar hästskrället :D

06 an har vilat ett par dagar och det kommer bli rodeo när jag ska börja rida i morgon.. tänkte rida fram hemma bland alla dressyrekipage (det är tävling i morgon igen) och liva upp stämningen lite :devil:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*KL*
Efter lite ryggbekymmer med Zorro så är han nu på god väg att bli väldigt trevlig i ridningen, efter köp av mattes correction pad och ELT gjord :D
Red ut idag och han var cool lugn hela rundan. Stormtrivs i den 20 hektar stora hagen som han går i med 10-12 andra hästar. :love: Nu längtar man bara efter den lite varmare våren och sen är lyckan total
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Idag fick vi tillbaka hoppet lite grann tror jag. Longerade han med gouge innan för att han skulle få springa av sig lite av alla energi, pigg är bara förnamnet! Sen satt jag upp och travade och skrittade över bommar, red förövrigt med lugna favoriter i ett öra för att behålla lugnet själv om han skulle bli spänd, och vilken skillnad jag kände.. Slutade med att jag plockade av stigläder + byglar och travade några volter, det gick - nästan hihi, jag kommer ha träningsvärk!! Lyckades tillochmed göra några fina halter utan att huvudet for å alla håller eller att han trampade runt! Bara jag är lugn så verkar han bli det också, mös extra länge idag och stretchade lite också! Idag älskar jag min lilla grå extra mycket, och det kändes som om jag fick lite tillbaka, för när jag mockade hagen så smög han upp bakom och snusade mig i nacken å sen stod han i mina armar en bra stund!!!

(synd bara att det inte löser sig med sambon, ska försöka prata med honom om en stund....)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så kan du väl inte skriva, du slog ju mig med nån poäng.:cry:
Vi är inte i form precis nu. Rivica drar istället för att ta mina förhållningar. Får inte till det. Sen satsade vi rejält i galoppökningen o då sprang hon ifrån mig o gjorde ett byte före upptaget.
Funderar på om jag ska börja med en liten sporre för att få bättre kläm på henne.:mad:
Nu ska hon bli hopphäst ett tag. Träning på tisdag o så har Sara anmält både henne o den nye till tävling. :o Spännande.
Blir dessutom kiropraktor på torsdag.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag är iaf helt såld på din store fina häst. Vilket härligt scoop han har!!
Ser samtidigt otroligt cool ut, jättefint!

Miiiiiia: Skönt att det gått bättre idag. Ligger mycket i det du skriver om att behålla lugnet själv, bra gjort.
Jag hoppas också att det andra löser sig.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Fast är inte alla hästar lite ur fas just nu? Stona med vårbrunster o fällning o valacker med fällning. Britta är ju helt sjövild å har lite ont i ryggen av fällning o Grå är lite väääl glad tycker jag!:D

Var också o tävlade i helgen med Grå, red en MSV C1 som kändes riktigt bra efter inledning som var spänd eftersom det var 3 domarbord! Var domaraspiranter som skulle lära sig o Grå är inte van vid 9 människor med bord som sitter o glor!:o Men sen kändes han helt ok så jag var väldigt glad, kompisarna tyckte detsamma men sen fick jag poängen...60,6%??? Kände mig som ett frågetecken för sist jag tävlade var känslan inte hälften så bra men fick nästan 62%...snacka om bedömningssport!:cool:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Visst är det det, ja det kändes bra!!

Vet inte om detta är ok att ta upp här, men det känns dumt att skapa en ny tråd...säg till om jag Offtopicar, hihi för mycket...
Jag skickade ett mail till ett hyffsat stort tävlingsstall i dressyr, som nu har försökt ringa mig, tele2 e dumma å fixar inte så det går... Men dom ska ringa i mitten på veckan igen, vågar jag ta chansen att ev börja jobba där, är en bra bit hemifrån, eller 35-40 mil kanske. Vet inte om det är prektik eller ett jobb, är det praktik så är det nej, jag har inte råd att vara praktikant nu.. Men hur ska man tänka, det kommer ju vara en chans i livet att få se bra ridning och utvecklas själv eftersom jag kan ta med mig rio...hur hade ni gjort, om jag nu får chansen vill säga!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så kan du väl inte skriva, du slog ju mig med nån poäng.:cry:
Vi är inte i form precis nu. Rivica drar istället för att ta mina förhållningar. Får inte till det. Sen satsade vi rejält i galoppökningen o då sprang hon ifrån mig o gjorde ett byte före upptaget.
Funderar på om jag ska börja med en liten sporre för att få bättre kläm på henne.:mad:
Nu ska hon bli hopphäst ett tag. Träning på tisdag o så har Sara anmält både henne o den nye till tävling. :o Spännande.
Blir dessutom kiropraktor på torsdag.

Du får skylla dig själv som red oflätad :devil:

Men din hoppar ju superbra (jag har smygkollat på facebook via gemensamma vänner till Sara) Varför inte fälttävlan med den?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Om det ger mer än praktikplats så är det väl ett underbart tillfälle om det känns rätt och du får chansen?
Kunde jag vrida tillbaka klockan så hade jag inte tvekat om jag haft såna möjligheter när jag var ung ( yngre;) )!

Hade inga ambitioner alls förr utan var bara nöjd över mitt skrangliga hbl sto och sedan mitt galna hingstföl som jag smart nog köpte när jag väntade mitt första barn:crazy:..
Så "go for it" om du har möjlighet:D!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Haha, Malou som dömde red på en halvflätad häst en gång så hon kan knappast ha dragit ner poängen för det.:D

Jag skulle också vilja se henne i fälttävlan. Vågar inte själv men försöker övertala dottern. Hennes nya borde passa också så nu kanske det blir av. Har ridit två startfälttävlan på henne.:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Dottern blev sjuk så jag fick åka på hoppträningen.:oGick så himla bra. Bussiga häst som hoppar så käckt.:love:
Hade galoppbom 4 hinder med ett språng emellan och en bom till. Nyttig övning för både mig o Rivica. Sen var det räcken och en oxer.
Såg tom avstånd. Är så nöjd.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja det är ju det det är! Nu har jag ett "problem" till, gården vi bor på kommer antagligen bli till salu redan i sommar/höst och jag måste bestämma mig hur jag vill göra, köpa gården och satsa fullt på den och ev starta något eget där. Eller ta denna chansen, om det är ett betalt jobb och strunta i gården med allt som det är. Jag vet inte vad jag vill göra, jag är 23, jag vet ju inte om jag vill plugga och bli något annat, hur tänker man...


Just nu får hästen komma lite i skymundan känner jag, vi håller på och målar om och jag vill bli klar!! Men han verkar inte klaga nu i fina vårvädret...Sen är sadeln påväg till tillverkaren igen pga att den skär av stiglädren :S
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp