Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Härligt det lät!!! Verkligen underbart idag!
Jag trimmade brun ponny lite och det var riktigt härligt att sitta i tunn tröja:D.

Miiia: Tror som andra skrev att en öppen dialog är viktigt..Sen när man kommer igång med regelbunden träning och ev. sätter upp små mål med tex cr eller tävling då blir det som ett gift:)...Iallafall funkar det på mig, tappar både självförtroende och lust när jag inte har möjlighet till regelbunden träning men när jag väl är igång så vill jag bara mer och mer;)...

Tessalonica: Fy då..har heller ingen susning, såg inge vidare ut, attans otur du har med div hudåkommor på poppsarna..Men kan nog hålla med Nova att det verkar ha florerat massa konstiga svampåkommor och dyl. denna vinter..

*kl* Fodervärden är nog väldigt sugen på att förlänga kontraktet efter våren..Åh, jag känner mig så kluven:cry:..Det funkar ju jättebra för dom och vi har väl mycket annat pyssel på sommaren..Tydligen är inte hennes egna häst tävlingsbar då den blir väldigt hispig mm...Fast dagar som idag så saknar jag henne mer än mycket.. Nåja, är ju "nästan" gravid;)..Förväntad förlossning mot slutet av veckan...Hoppas på en liten gul jaktlabbe men det kan bli en svart med:love:...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tror du verkligen det? Köpte ett beg amigo täcke som var tvättat men legat ett tag. Trodde det kunde bero på det.. har tvättar det nu eftersom damen är en sådan lortgris. Att hon fått bakterier i såret.
Har ju haft så sjukt mycket regnskållor att jag borde kännt igen det..

Ang att det ser kladdigt ut är för att jag tvättat det och smörjt med en salva
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack för alla svar! Vi ska ge oss ut i dagens underbara väder och se om hoppet kommer tillbaka, imon får han en ny sko också så då kan jag ju rida imon! Finns små clear rounder i byggden inom en snar framtid, och lyckas jag bara sitta på honom, vilket inte är så lätt när han rör sig som han gör...:(, så dom kanske vi kan komma iväg på, synd bara att mina tävlingsnerver gör att jag slutar rida...en gång fick jag inte ens galopp på en häst som är klockren annars..

Ska försöka prata med sambon också..

Ser ju att det är en hel del som bor i västra götaland, vart befinner ni er, skulle det inte vara lite roligt att ha en liten buketräff under sommaren eller våren och rida ut eller något annat skoj med våra små 06: or??
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vi hade en träff förra våren och hoppade terräng i Tranemo. Det var verkligen kul:D Det borde vi göra om igen.
Vi borde ses på tävlingar när jag bor i Kungsbacka. Valde bort tävlingen i Partille nu i april få det blir så lång väntan att rida två klasser i en manege.:mad:
Men en träff hade varit kul.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag bor i älvängen 3mil norr om göteborg, men hästen åker gärna transport!! hade ju vart roligt att se hästarna irl också!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Och jag bor nästan i västra götaland...:D
Mellan Jönköping och Ulricehamn.
Är alltid pigg på att hitta på saker som är hästrelaterade :bump:.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Men du, jag har en tjej i mitt stall som kommer från Älvängen, flyttade hit i oktober. Kanske vet du vem det är, M S N? Säger Initialerna dig något?

Vad tror ni om att kanske ta hem en tränare till mitt ridhus? Någon som alla kan vara intresserad av?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

DET låter jätteintressant!
Hade varit himla kul att kunna träffas, umgås lite och träna.
JAG är med!!!:banana:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det hade varit superkul. Kanske att vi får kika på en liten bebis då också.:d

Miiiia trodde du kom från Partille för det står så under ditt namn.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja va kul!!

Tessa: nej det känner jag inte igen, skriv något mer!!

Maui: Jag kommer från partille, men flyttade upp hit för sambons skull!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hi,hi..har också bott i Partille för 100 år sedan ;). Gick grundskola i Lexby men efter 9:an flyttade vi mer på landet :)!

TessHade varit kul med träff även om jag kanske kommer avsutten :)!?
Satt å kollade på ft träningen, hittade en film som Mauis dotter lade upp efter allra första träningen vi gjorde. Gud vad roligt det var. Man blir ju jättesugen.
Får nog anmäla stora tösen till en träning för Theres om dom inte kommer ut med träningsgruppen, fast det gör dom nog iom. ridlärarens passion för sporten med:D....

Nova, du får gärna pm:a eller länka den du gjorde sist :)..Visste inte vad jag skulle söka på..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jaha där ser man! Jag är ju 24 i år så...

Kan det inte gå att ordna någon bra tränare? Finns det möjlighet för uppstallning?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag har också bott i Partille men flyttade därifrån för 45 år sen :D

Kl
Har ridit c-r dressyr. Gick inte så bra. Dels var de sena så hästen hann bli trött sen var hon spänd i nästan istadig vid framridningen.:(Sara var med o hennes kritik var inte snäll. Hade inget att rida på i traven så fick inte igenom halvhalter. Hade dessutom en miss i en skänkelvikning. 59% är inte mycket att hurra för men vi är inte bättre just nu.:mad:
Inser att kondisen måste bättras på omgående.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Haha, där ser man!

Tråkigt med CRen! Vi kanske ska ordna ett bootcamp för oss själv istället...(A)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det är ju aldrig roligt när man inte känner sig nöjd, men efter motgång kommer framgång, eller hur?:)
Vad har du inplanerat nu framöver?
Blir det fler tävlingar?

Kl
Igår ett pass på ridbanan och känner att vi stundtals hittar rätt, men som sagt det är en bra bit kvar. Men jag känner att det är väldigt roligt nu, min motivation är hög...
Idag blev det skogsridning. Har börjat vänja hunden vid att vara med och tar alltid samma runda för att han ska lära sig. Idag höll lilla vovven jämna steg med pållen i ganska frisk galopp säkert 400 m, åå så kul!!:love:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag ska starta redan på lördag.:crazy: Är på hemmaklubben så det är nära och bra. Rider samma program.
Var och tränade igår och hade väldigt svårt att få stöd på högertygel när den var ytter. Fick kämpa med det länge på slutet.
Var sedan hos hovslagaren och skodde henne. Då kollade han i munnen och hon hade vassa kanter som han raspade bort. Kan hoppas att de har stört henne. Hade veterinären hemma i höstas som fixade tänderna och ändå var det vasst nu.:confused:

Jag har nästan alltid hunden med mig i skogen. Är så trevligt och hunden får motion.:D Var perfekt när Rivica var ung och tvekade för nåt då skickade jag fram hunden och så gick Rivica efter.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag har också bott i Partille men flyttade därifrån för 45 år sen :D

Kl
Har ridit c-r dressyr. Gick inte så bra. Dels var de sena så hästen hann bli trött sen var hon spänd i nästan istadig vid framridningen.:(Sara var med o hennes kritik var inte snäll. Hade inget att rida på i traven så fick inte igenom halvhalter. Hade dessutom en miss i en skänkelvikning. 59% är inte mycket att hurra för men vi är inte bättre just nu.:mad:
Inser att kondisen måste bättras på omgående.

Jag tyckte det var alldeles för dyrt, 250 spänn för en CR dyrare än tävlingen ju??
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp