Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vad roligt att allt går så bra för er allihopa här (:
Min skrutt ska på hoppträning ikväll, tycker hon ändrats massor efter att hon fick vila 6 veckor i dec-jan. Nu är det bara att bygga vidare!


Ni som tävlar fälttälvan. Jag är så himla sugen på att börja träna lite och ev starta någon startfälttävlan iår. MEN hon avskyr vatten, det har hon gjort i flera år. Vissa dagar kan hon efter lite övertalning gå igenom vattenpölar och vissa dagar är knappt en hov i möjligt.

Har ni haft det "problemet", vad har ni gjort åt det?

424387_10150619901217917_568507916_9273702_1259433295_n.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ingen av mina fälttävlanshästar, ca 10-talet, har gått frivilligt genom några vattenpölar!:D Det skvätter ju på magen....:devil: Men alla har glatt galopperat genom vattenhinder utan bekymmer för i en FT-hästs värld är det inte samma sak!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Om jag hade varit 23 år så hade jag aldrig i livet köpt nån gård o blivit fast i det träsket med avbetalningar o dålig ekonomi utan glatt styrt iväg till nåt hästjobb för DEN chansen kommer inte igen när du är äldre men gårdar det kommer det massor i ditt liv!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Om jag hade varit 23 år så hade jag aldrig i livet köpt nån gård o blivit fast i det träsket med avbetalningar o dålig ekonomi utan glatt styrt iväg till nåt hästjobb för DEN chansen kommer inte igen när du är äldre men gårdar det kommer det massor i ditt liv!

Håller med till fullo!!

För övrigt är jag jäkligt förkyld och ingen ridning på två dagar, blää...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ingen av mina fälttävlanshästar, ca 10-talet, har gått frivilligt genom några vattenpölar!:D Det skvätter ju på magen....:devil: Men alla har glatt galopperat genom vattenhinder utan bekymmer för i en FT-hästs värld är det inte samma sak!

Hille gillar inte heller vattenpölar, men hoppa alla vattenhinder i svår klass var inga problem.

I dag har 06:an och jag varit på hopptävling och hoppat 100 och 110. Gick bra! :)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack för inputen! Känner så med vissa dagar, andra dagar så vill jag bara bo kvar och bygga eget å så, men som sagt jag är ju bara 23 även om jag känner mig görgammal...

KL
Igår så försökte jag få av all päls, förgäves, den tar ju aldrig slut! För övrigt så verkar han inte ha något emot att vila ett par dagar, han står nog helst mest och solar. Och jag har jätte dåligt samvete för att jag la på han täcke (!) idag, var så tråkigt imorse men nu är det ju nästan sommar...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Va roligt :bump: Jag vill också våga mig på hopptävling!

Min har nästan inga problem med vattenpölar även om han gärna undviker dom om dom är små, men stora pölar och sjöar och liknande är helt okej!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Min går så snällt genom allt:D Var ute i skogen med henne där det inte gick att komma fram utan att blöta ner sig ordentligt så hon gav upp. Nu kliver hon glatt i allt. Får hoppas att det är kvar när hon kommer på en fälttävlansbana.:D

Sara stoppade ut sig på vattenhindret i Mantorp en gång. Då slängde vi in hästen i transporten hästen och åkte vägen förbi Hermanstorp på hemvägen och tränade där.:devil: Måste vara enveten.

Idag kommer kiropraktorn. Känner på mig att jag kommer att bli besviken.:confused: Har ju satt mitt hopp till att hon hittar något med henne som gör att hon inte tar lika stöd på båda tyglarna. Kanske inte alls hjälper.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

kl
Min lille häst kliver fram överallt där jag ber honom... Men är det för klabbigt, grenigt eller dyl. så tar han hellre ett stort språng över.:)

Idag släppte jag min pålle utan täcke för första gången, han är ju bara klippt hals + bog så jag tror han njuter för fulla muggar nu...

Skit också att jag blivit så förkyld, har fått lite feber också. Orkar nog inte rida idag heller :cry:. Jag har ju min lilla klubbdressyr om en och en halv vecka och hade tänkt mig att tränat lite inför den. Hmm, det löser sig nog...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hoppas du kryar på dig fort. Känner själv att jag börjar må dåligt. Är väl smittad av dottern som legat hela veckan.

Kiropraktorn hittade mycket på henne. Gick över med laser och sen med gummiklubba och sist vände och böjde hon på hela hästen. Tog i rejält. Hoppas nu att detta hjälper. Sa att hon var låst i bogen och bäckenet. Ska vila skrittas i några dagar.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Måste ändå vara ganska skönt att kiropraktorn hittade lite saker eftersom du känt att inte ridningen funkat som den brukar. Hoppas nu du känner skillnad när du sätter igång riktigt.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Nu har jag trotsat min förkylning och ridit två dagar. Det känns verkligen att jag inte har fulla krafter men pållen sköter sig :).
Vädret är ju helt underbart så det går helt enkelt inte hoppa över ridningen.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Jag har en så fruktansvärd ridabstinens!!!! Snart gör jag något så dumt som att sitta upp ändå! Nu måtte väl bebis snart inse sin mammas längtan till ridningen :)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja det tycker jag att bäbis borde förstå...
En liten söndagsförlossning vore något kanske???

Har fått mina tre barn 8 dagar, 11 dagar och 1 dag före beräknat datum.
Nu måste det vara dags för dig snart? Jättespännande!!!!:banana:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Precis, kanske kan du förmedla något till den så jag snart sitter i sadeln igen ;) Det är sagt till den 12:e april så visst är det snart dags, mindre än tre veckor ju. :D

Tog lite bilder på pållarna imorse när jag släppte ut dem, inga finbilder men bara så ni inte glömmer av oss :)

IMAG0116.jpg


IMAG0113.jpg


IMAG0118.jpg

Å så köttbullen!!!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vilka finingar!

Min ridning står på is just nu...motivationen är noll trots fint vårväder och fin häst! Men tränaren har vart sjuk och jag har känt mig lite halvkass...:( ska longera eller tömköra lite idag så han får röra lite på sig så får vi se om jag rider lite också. Fick ju skicka iväg dressyrsadeln igen eftersom den fortfarande skär av stiglädren trots att den vart iväg på "lagning" för just detta!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tessa; det var ju jättevackra bilder! Förstår att du blir ridsugen:D!

*kl*
Snälla, ge mig input..är sååå här nära att skriva till fv och bestämma att vi efter maj/juni INTE förlänger kontraktet..
Jag vet hon gärna vill och hon har skött sig jättebra, har iof ingen tävlingserfarenhet hon heller så lite känns det att hon lika gärna kan vara här..
Har som plan att fortsätta traggla dressyr och ev. ha min vänninas dotter till hjälp så hon får komma ut och hoppsa lite..(tävla alltså)
Hmm, svårt fall, (saknar enormt) och är lite tveksam om mitt barnacurlande är värd sitt pris.
Vart på första starten idag och det gick inge vidare vilket var jättetråkigt men kan väl säga att dotterns uppträdande mot både mig och häst får saker att ställas på ända:devil:..
Så frågan är om dom inte får nöja sig med lektionsridning och dela på en ponny i framtiden för jag ska inte behöva tjata om ridmotion m.m på hästrna hemma...

Kommer inte på några anledingar till förlängning annat än min förbaskade dåliga självkännsla:crazy:...
självkännsla som iof. förhoppning
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

JA! tänk lite på dig själv och vad DU vill.
Tycker det låter som ett perfekt upplägg med en hjälpryttare som hoppar och kanske tar någon dag i veckan?
Om barnen dina vill fortsätta rida och tävla så får de ta ett större eget ansvar helt enkelt, så du också hinner med din häst.

Du är minst lika duktig som din FV och rider din häst jättebra!!
Hem med henne och börja tävla/ träna igen!!:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Fina bilder Tessa! Ser ut att må bra dina fina hästar.:)

Kl
Red ett pass på ridbanan idag. Planen var att rida igenom dressyrprogrammet inför söndag men det eldades gräs och skräp runt ridbanan så pållen var lite spänd. Brydde mig inte om programmet utan fokuserade på att få honom lugn, lyssna och arbeta igenom kroppen. Kändes bättre mot slutet...
Som avslutning red dottern honom en stund, i alla gångarter.:love: Bästa!!!

Bilder: (ska tilläggas att han var HELT lerig då jag tog in honom idag, så han är lite dammig;))

ridpass25mars-12013.jpg


ridpass25mars-12019.jpg


ridpass25mars-12015.jpg


ridpass25mars-12021-1.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ta hem hästen och tänk på dig själv lite nu. En hjälpryttare som
hoppar låter ju suveränt.
Låt barnen dela på en ponny så kanske de blir mer intresserade av ridningen när de har lite konkurrens.
Jag har alltid undrat när barn blir tacksamma och kan meddela att det blir de aldrig.:devil: Spelar ingen roll vad du gör för dem så är det inte bra ändå så tänk nu på dig själv först. ;)

Kl Har legat i influensa sen i torsdags. Inget kul alls men passade väldigt bra då Rivica ändå skulle vila. Ska testa att röra på mig lite idag och se om det funkar.

Tessan förstår att du är sugen att börja rida igen. Hoppas bebisen kommer snart.
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp