Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kl
Blev ett litet pass på ridbanan idag också.
Kändes inte riktigt lika bra idag. Jag upplevde honom lite starkare och inte lika lätt fram. Det var iof lite hårt på banan idag och det gör att han känns lite trippigare än vanligt.
Dottern filmade några korta filmsnuttar. Tänk bara på att det är typ 3:e passet på ridbana på ca 4 månader och mitt fokus ligger på att få honom avslappnad och lösgjord.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=hKwqDPfqWOo

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=zYglaQWFeOw

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=iKFAeTm1WvA

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=W5LSOgfd1FE

Obs! Korta "snuttar":)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vi hittade hästen idag. Sara var ett solsken o sa bara "Denna vill jag ha". :D varför leta mer när känslan var perfekt. Blir besiktning på tisdag hoppas vi.
Är 4 år efter Dirco Hästak och Camaro M. En skimmel och valack. :D
Inte alls som våra bruna ston.:o
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Rätta mig om jag har fel, men visst var det PRE i din häst?
Har fått för mig att de inte hoppar så bra men din har jättefina språng över oxern, kul att se!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja PRE/fullblod. Tycker också att han hoppar fint, ska bara jaga tag i en hoppryttare så ska han nog få hoppa 1 gång i månaden till att börja med
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Han är så himla vacker :D Riktigt ögongodis. Gällande hur han går osv överlåter jag till de andra. Har du märkt av någon mer av skadan eller har det stabiliserat sig?

Maui, så himla roligt för Sara!! :) Skulle hon ångra sig så har Helen en fining efter HipHop. Du får komma med bilder när besiktningen är klar.

Jordgubben, Ser himla trevlig ut! Lugnt och fint. :D Tänkte precis skriva att han ser ädel ut för att vara PRE, men så läste jag ditt inlägg att han också hade fullblod, förklarar ju saken ;)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Jippie, hästen är besiktigad och klar att hämtas i morgon.:D

Dimarco, e. Dirco Hästak ue. Camaro M, f 2008.

Ska bli så spännande och roligt.
20110513154742%282%29.JPG


32152176.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Roligt! Då får ni hänga med på våran 08-tråd! :D

(Hänger fortfarande här och spionerar på er även om "min" 06a åkte i Oktober. Kommer någon ihåg honom, svart långbent sak med ryggproblem, så är han i ett utbildningsstall och har nu placering i lok LA:3 och gått reg LA:4 med 66%. Verkar funka med ryggen änsålänge!)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kommer ihåg din vackra häst...
Kul att det går bra!!

Maui: Vilken snygging! Hoppkortet var ju otroligt fint. Lycka till med nya hästen.:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Klart det är en skimmel den är ju ee Camaro M!:D

Här händer inte så mycket....Grållan har haft protein utslag och sen fick hon skav bakom schabraket nu i fällningen eftersom dom klippt henne där....:crazy: så hon fick rätt ont o går inte att rida för tillfället. Har köpt ett renskinn o ska prova nästa vecka tänkte jag men hon måste sluta reagera vid tryck med handen först. Vi promenerar lite o undersöker omgivningarna istället!

Grå mår bra som vanligt o vi tragglar på.

Tessa: Hur går det med magen? Snart dags för uppdatering med bild igen??;)

happy: han är verkligen vacker din häst!

Maui: Gud vilken vansinnigt vacker häst! 10 ggr snyggare än den andra så ni har verkligen hittat rätt hoppas jag!

Jordgubben: Din häst hoppar jättefint men om det bara är 3:e gg han hoppar så ska du nog inte höja så mycket så han får ta i så, det brukar straffa sig i längden. Som det är nu så "hänger" han i luften för länge för att han inte riktigt kan bedöma hur han ska hoppa. Några ggr till så så kommer han antagligen att börja stanna för att det känns jobbigt o det vore ju synd.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag ska ta egna bilder så får ni se. Sa spontant att han var en skimmel men står i passet brun med stickelhår. En annorlunda färg just nu.:D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja ok tack för tipset, är lite novis och tyckte inte att jag höjde så mycket som jag sett andra göra med sina unghästar. Men väldigt bra att veta :) Är tänkt att löshoppa honom varannan vecka.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Eftersom dom springer runt runt i samma varv, hoppar samma hinder osv så blir det ju inte så stor variation o då kan de lessna rätt fort. Men om han får hoppa några ggr på låg höjd, kanske max 90-100 cm o smal oxer med massor av beröm så brukar de flesta tycka det är jättekul o då kan man höja lite för varje gång.

Du kan även sätta 2 hjälphinder för att variera o ibland kan du ha 4 små studs istället för höga hinder. Allt för att variera o få honom snabb o kvick o stark förstås!:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja precis, studs blir det nästa gång, han behöver stärka sig och bli kvickare.
Är under långsam uppbyggnad och går i en hage på 20 hektar, kuperad med väldigt branta backar och krön, med 10 kompisar så tror att han kommer få en helt annan grundfysik som han tappat sen han flyttade till Sverige från kuperade norska fjäll.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Nu har jag anmält mig till en klubbtävling i dressyr.:banana:
Känner att jag behöver en "träningsmorot" för att ta mig framåt...
Det är en LC:1 och jag tar det som ett träningspass. Tror att min häst klarar det fin, fint.
Det är 3 veckor kvar, spännande!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så roligt. Tycker också det är lättare att motivera mig om jag har nåt att träna för. Har c- r dressyr nästa vecka. :)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*kl*
Sitter och läser lite om allt som händer med era finingar:)!
Happyrider: Blir så glad av filmerna, han är så tjusig och det är härligt att ni är på G!

Jordgubben från Skåne: Riktigt fin kille, ser verkligen ut att gilla hoppningen med!

Maui: Vad kul med Saras nya, riktigt läcker!!!

Imorgon åker vi tur å retur till Linköping. Ska hälsa på Loppis, blir nog en liten uteritt också:)! Känns jättekul men samtidigt lite pirrigt!
Vet inte riktigt vad jag vill än med ev. förlängning eller ta hem när kontraktet löper ut Maj/Juni..Måste veta lite vad hon har för planer också..Just nu känns det lite "luddigt":crazy:..Hon har ju en häst till, ett fbl sto och hon och Loppan går ihop så det känns riktigt bra och allt verkar funka där iallafall..Men jag saknar såklart och blir ju sugen när jag läser om alt ni planerar mm;)...
Återkommer troligtvis med rapport!
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp