Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Såg att hon låg på annons på hästnet.
Är väl inte det lättaste att sälja idag så du kanske får behålla henne ett tag till.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kan också passa på att bjussa på lite film på min lilla grå =)
Här har ni ett dressyrklipp:
http://www.youtube.com/watch?v=coOwB2YCbTE&list=UUky9TmaQKgb6Bas9HXQ6INQ&index=3&feature=plcp
Just nu jobbar vi på att få fram näsa lite mer på honom då han väldigt gärna krullar ihop sig

Passar även på att bjuda på gårdagens löshoppning, han tycker det är så fruktansvärt kul =)
http://www.youtube.com/watch?v=TNCQC9LwByM&list=UUky9TmaQKgb6Bas9HXQ6INQ&index=1&feature=plcp

Idag blir det lite hoppträning på kvällen, sen ska han få ta det lugnt tills lördag eller söndag =) Bara ut och skritta och ha det mys nu när snön äntligen smält så gott som helt =)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tycker din häst är jättefin.
Den rör sig trevligt och med vilken lätthet den hoppar... kanon!!

Kl
Jobb= 8.00- 20.30. Stall= 0% (usch vad trist...)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tycker med han ser trevlig och fin ut:)

*KL*

Nu när klubben öppnat igen så stack jag och mamma dit och hoppade lite med Bellis. Hon var superduktig och sög tag i alla hinder :love:

Lite dålig bild men är iaf en oxer på 1,30m
Nu_nar_klubben_oppnat_igen_stack_jag_och_mamma_dit_och_hoppade_lite_med_Bellis_Har_ar_en_lite_dalig.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Oj vad hon hoppar ;)

KL
Rivica var på hoppträning igår för första gången sen vilan. Gick bra och hon hade bjudning var kul att se. Nu börjar det bli lite höjd på hindren.
107996.jpg


Nöjda efter hoppningen.:D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Du har en mycket ärlig o hoppglad häst som behöver stärkas mer så den kommer på bakbenen o inte är så mycket i framvikt, vilket du själv sa, ni behöver få ut nosen men även göra många fler övergångar så den inte springer varv på varv på bogarna. Men du har säkert god hjälp med detta!:)

Men i hoppningen måste du ta tag i dig själv!:o Att driva så med händerna mot hinder kommer förr eller senare att störa din häst så problemen kommer. Att hoppa riktigt låga hinder i en liten bana så du kan koncentrera dig på dig själv o din sits är nog ett bra sätt för dig att öva på. För det är ju oftast i tävlingsmoment eller vid hoppning av hel bana som man lätt jagar på hästen med händerna.

Säger ju inte detta för att vara dum på nåt sätt men om man inte tar tag i sina problem o jobbar med sin sits när man är på lägre nivå så kommer problemen garanterat när man börjar hoppa lite högre.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul att det går bra för er allihopa!!:bump:

KL
Igår hade vi träning igen, och han var otroligt tjafsig med huvudet stundtals, sedan kommer han till ro och är jättefin!! Vad kan detta bero på?

Igår hade vi dock våra duster:angel: Vi lyckades inte riktigt samatbeta, han vill inte gå förbo alla läskiga saker i ridhuset (läs dörrar och bommar..:grin:) Men med lite tid så gick det också, och när jag fick lite mer koll på mig själv och lyckades sträcka upp mig i min västersida, som jag lyckas vika mig i och få upp skänkeln.., så blev han ganska fin.

Jag fortsatte rida efter träningen och han var pigg som attan så det blev ganska mycket galopp för att bli av med det värsta, sen lite trav för att lugna ner sig lite, inte lätt med två till i ridhuset som gärna rider på en, och som inte fattat vitsen med att trav går före skritt och galopp före trav och högerregeln, det är speciellt bra när en av dom hade en häst som slog mot min :grin::mad:, satan va arg jag hade blivit om dom träffade... Funderar på att ha en röd rosett i svansen på han, så folk håller sig undan, han har slått mot en häst en gång ute, men tror inte han skulle göra det igen, hoppas jag, men det är ju bättre att vara på den säkra sidan..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*kl* Liten snutt på min hos fodervärden. En av dom första träningarna där hon dessutom rider med gipsad arm..http://youtu.be/g3gn4JahFwE
Tycker hon ser jättefin! Känns så bra och eventuellt ska jag åka upp och hälsa på henne den 10..
Inte utan att man saknar nu när vårsolen tittar fram:)..
Återkommer säkert med bilder och rapport efter besöket!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Igår när jag tänkte rida, fick jag tänka om för såhär så hästskrället ut när jag kom:grin:...

419098_10150558490485916_626240915_9282587_39002617_n.jpg


64886_10150558497465916_626240915_9282595_270823475_n.jpg


...kan säga att han inte var riktigt nöjd med att bada:angel:, men han måste haft kul under dagen, för han har lyckats se ut sånhär utan att rulla sig!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vilken lortgris :D
Nackdelen med värmen, hagarna blir leriga igen. Min klev ut i sitt nya tunnare täcke och rullade sig. Ser inte nytt ut längre.:mad:

Red lektion idag. Går skapligt men hon är lite spänd. Rider c-r dressyr om två veckor. Ska bli roligt.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Skratta ni bara:eek:






















Det gjorde jag också när jag såg honom! Vad ska man göra, jag hoppas bara inte att han kommer göra detta till en vana för han såg nästen likadan ut igår:grin: Fats då hade han nästan torkat iaf på huvudet så då gick det ju att borsta bort, benen är ju lite lättare att spola!

Igår funkade ridningen inte alls, han var jättepigg och ville hellre bocka och hålla på, ska nog lina han lite innan jag sitter upp idag, för idag så kommer en kompis och ska ha lite markarbete med oss och imon ska vi hoppa om jag vågar:p
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Nu är det vår. Hann ut i skogen efter jobbet. Satte på ett träns med ett tjockt tredelat bett. Tror att jag hade det precis i början. Idag hade det ingen effekt. Glad häst som bockade o ruskade på huvudet o drog tyglarna ur händerna på mig. :D
Blev en härlig tur med mkt galopp. Måste få bättre kondis på henne.

Imorgon åker vi till fölet i sedan söder ut för att prova två hästar. Hoppas på bättre tur nu.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hur har det gått på provridningen för er idag??

Kl
Vilken underbar dag det varit idag...
Först debuterade dottern LD+5 på lokal hopptävling och hon var såå duktig:love:, fick ett stopp på första hindret och sen var hon felfri.
Det bästa var att hon själv tyckte det var så kul och att hon var nöjd över sig själv och ponnyn.

Sedan red jag ett pass på ridbanan hemma och fick bästa känslan på länge. Min häst känns mjuk, fin och faktiskt riktigt lyhörd. Visst märker jag att orken inte finns där som innan men stundtals känns det jättebra.
Ska försöka få någon att filma mig för att se om min känsla stämmer med det man ser...:)

Bonusbilder på dottern, helt OT men en himla stolt mamma!!!!

DSC02214.jpg


DSC02203.jpg

:love:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vad roligt! Härligt med din kille att det går framåt och kul med dottern! Min debuterar i Tranemo den 25/3..sen blir det Ulricehamn på långfreda´n..Ska ni dit?
Jag är tio ggr nervösare än dottern min och kan ingenting..så det blir spännande, Ha, ha..Snygga benskydd, min tös älskar rött;)! Här är våran buse:)..( Också mycket OT )
32897218.jpg

Men kanske att jag kan få fråga om det är godkännt att tävla i det röda kittet ang. emblem/logga på vojlock mm? Självklart blir det kavaj istället..


32897220.jpg
Bäst att ta i :D!!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul att det går bra för era döttrar och att de har roligt. ponnytiden var speciell.;)

Åkte till Värnamo och hälsade på världens sötaste keligaste lilla föl, nu 9 månader. Hon charmade oss helt.:love:
Provade en 4 åring som var tjafsig i munnen o lite istadig vid uteritt. Vidare till Hultsfred o hoppade en 6 åring som var väluppfostrad men nog lite för stor lång. Tom Rivica kändes bättre att hoppa enligt Sara.
Nya prov idag i Blekinge och Skåne. Tror att hon letar en kopia av sin nuvarande häst så det blir inte lätt.:confused:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Eran ponny passade också bra i rött, jättesöt!!
Ja vi är anmälda till U-hamn skulle vara roligt om ni kom dit...
Vad rider din flicka för klasser?
Vi funderar lite på Bratteborg om 2 veckor också, får se.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Eran ponny var riktigt sockersöt:love:!
I Ulricehamn hoppar dom 85 och 90( ej stil;))..Likadant i Tranemo då det är "våffelhoppet" den 25/3.. Det blir debut för både häst,ryttare och stirrig ponnymamma:D.
Zeus är snäll, behöver sättas i ett högre grundtempo, hoppar bussigt även om piloten inte kommer helt rätt men gillar inte vattenmattor:eek:..Han har ju endast gått cr nu med dottern på 80 å 90..

Maui: Lycka till! Det är både roligt men lite jobbigt och frustrerande att leta/prova häst! Håller tummarna att ni ska hitta rätt!!!
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp