Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Fotade mkt förr men ett par år nästan inget alls. Förutom med mobilen...Började lite igen för ett tags sen, och nu har jag beställt nytt kameraobjektiv, känner mig som ett barn på julafton...velat ha nytt objektiv läääänge men först nu beställt. Åh vad roligt och bästa tiden med vår och sommar att fota i...:D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vad kul!
Jag vill gärna se fler bilder från alla...
Från stall, hage, ridning och alla möjliga situationer.:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hur gör ni med foton? De måste ju ligga på internet för att kunna läggas upp här.:confused: Har en blogg jag kan hämta bilder ifrån men har ju mer.

Red ut i morse. Regnade lite först men sen kom det bara mer o mer.:(Galopperade en del idag med. Snart är nog snön borta o då kan jag inte rida ut hemma mer utan får köra till ridspår.
Använde runkeepern o såg att jag red 6,5 km. Låter inte så långt.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag laddar upp mina foton på photobucket och därefter kopierar jag in dem här.

Låter härligt med galopp...
Ska rida i em tänkte jag, nu är det städning som gäller:(.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kan bidra med lite gamla bilder på min även om jag nyss la in några, har nämligen rätt mycket bilder på min fina =)

Idag har han fått jobba lite dressyr efter att ha lekt barnponny igår =)
Imorgon ska han få åka och hopptävla på Södertälje, blir 1m och 110 så får se hur det går, antingen går det super eller halvbra =)

313033_10150857118135092_567915091_21173900_1001056192_n.jpg

Såhär brukar min häst göra när jag ska fota honom
377908_10151038955465092_567915091_22030574_1463097110_n.jpg

Min lilla grå som fölis
bullen2.JPG


Hoppas ni andra också har lite roliga eller fina bilder på era finisar =)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul med bilder!!
Så han var fux som föl?? Jättesöt!

kl
Glömde kameran hemma idag också. Men det hade inte blivit några bra bilder för det snöade småspik hos mig.
Red ändå en rejäl runda ner till gamla banvallen och galopperade en hel del.
När jag väl kommer upp på hästryggen så "glömmer" jag oftast vädret.:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul med lite retro/nostalgibilder!

Här är några på Bianca när hon var 15 månader (då vi köpte henne)

14097871.jpg


14056717.jpg



Den här är från när vi tittade på henne hos uppfödaren. Bilden speglar hennes personlighet väldigt tydligt :D
(Väldigt mysko skugga bakom henne, men det är hennes mamma som står bakom men inte syns :rofl:)

13883150.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*KL*

Då var debuten avklarad....
Var iväg idag och tävlade i Åstorp, vår första regionala och debut i 1,20m!
Trotts en kort framhoppning (två ryttare innan jag skulle in) pga funktionär som inte hade någon koll alls:mad:... så blev vi felfria i 1,10m :banana:
Hon skötte sig även super i 1,20m och fick bara ett ynka pet, 4 fel
Älskade lilla Bellis :love:

Film: http://youtu.be/Lj2FVFeVOpo

Liten bildbomb med...
90211_1329670378.jpg

Första hindret i 1,10 m
13572_1329670382.jpg

96826_1329670386.jpg


1,20m
55316_1329670389.jpg

95930_1329670392.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Grattis! Duktiga ni är!

Idag har jag shoppat ett ländtäcke till pållen, såg att dom just nu kostade endast 99 kr på Exlusive. Blir säkert jättefint :)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Grattis!! Fantastiskt bra gjort.
Ni passar varandra verkligen som handen i handsken.:bow:
Det syns att hon trivs med dig på ryggen!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Grattis.

Såg duktiga ni är.:laugh:

KL
Var och tittade på semifinalen för GP-ponnyn. Var med två ponnier som vi har ägt men ingen lyckades ta sig vidare. Roligt ändå att få se de fina små ponnysarna.;)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Gud vad sot hon var som folis :love:

Nightwish, vad duktiga ni ar :bow:



Har era hastar i princip slutat vaxa nu? Joey ser sa konstig ut just nu tycker jag, jattekort hals och ratt overbyggd. Han har alltid vuxit "jamnt" men aret nar han fyllde 4 vaxte han nastan ingenting alls och forra aret hur mycket som helst. Det ser ut som om han kommer oka ytterligare nagra cm pa hojden - han borde det iaf, bade mamman och pappan ligger mellan 168-172. Ska se om jag kan ta nagra bilder uppstallt sa far ni se...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag tycker verkligen att du har gjort ett super jobb med Bellis!:banana: Hon hoppar runt denna tittiga bana som om det vore en clear round på 70 cm...jag minns så väl när du började visa filmer på hur ni skuttade runt i ridhuset o du vande henne vid vattenmatta mm. Stor eloge till dig!:bow:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kl
Igårkväll blev det en skrittur på lång tygel. Tycker att det är såå skönt att ta det lugnt ibland och rensa skallen lite. Har ganska mycket på jobbet just nu så ridningen är verkligen mitt sätt att koppla av.

Här är lite bilder från vår vardag...
Har tyvärr inga "flashiga" tävlings eller träningsbilder för tillfället.:(

Väntar på att matte ska ta in mig:
DSC02169.jpg


Påväg in i stallet:
DSC02170.jpg


Stallgången. Tänkte faktiskt klippa honom på halsen en gång till för att bli av med "behandlingsklippningen".
DSC02177.jpg


Bus med "raggsocken": (lyckas inte vända bilden, så ni får vända datorn:laugh:)
DSC02184.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vilka fina bilder.;) Vilket fint stall ni har. Murade boxväggar och stiliga galler. Blir riktigt avis mot mitt lilla stall.:)

Imorgon ska vi titta på ny häst. Blir en unghäst 3år som inte är riden men klar att sitta på. Hon är efter Ludwigs Champion och står i trakten. Hennes mamma 6-år har fina resultat i championaten.:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jättegrattis till fina resultat! Som fler har skrivit så rider du henne jättebra! Om du får tid över så har jag en vild 7-åring hemma som gärna vill bli riden ;)

Happy, vackre mannen! Så fin han är. Ser inte så bra på bilderna men har vet klippt mycket på halsen? Tycker gott du kan klippa så det blir jämt. Tycker precis som de andra att det är ett gudomligt vackert stall du står i :)

KL

Här hemma händer det inte mycket. Har fått ett blödande magsår vilket förmodligen innebär att jag måste ta det lugnt from nu. Vilket jag tycker att jag gjort hela tiden menmen...

Har en liten fråga till Er allesammans här inne. Jag funderar att för min egen skull och mitt egna intresses skull att ev betäcka Bulan. För Er som kommer att protestera så strider även detta mot mina principer att använda ett ej meriterat sto med rätt ointressant stam. MEN funderingarna finns och jag är ute efter en hingst med gott temprament och lynne, gärna åt hopphållet. Har fått tips att leta efter Irco Marco, Mena osv då dessa normalt lämnar lugna och stabila hästar.
Bulan är ca 160 (inte mätt sedan hon var fem), väldigt ädel och snärt, kort i rygg och hals. Någon som vet någon avkomma efter Feliciano? Andra tips? Jag har som sagt inte bestämt något men funderar fram och tillbaka och det hade varit roligt. Samtidigt som jag likagärna kan kolla efter åringar på hästnet då det finns määääängder med finingar där.

Slutnött om detta, tipsa gärna om Ni vill :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Fast jag sitter i samma fundering som du om Loppan bara blir kvar till Maj/Juni och vi inte förlänger fodervärdskontraktet. Betäcker ju inte heller för att tro att jag ska kunna sälja direkt utan en avkomma att behålla åtmindstonde till tre-fyra års ålder. Har ju inte heller super stam och prestationer i någon större utsträckning på min.
Betäcker jag så har jag nog funderingar på gångartshingst då det rimmar bättre med stammen. Fick däremot tips på en fin multi/hopphingst med gott temperament som heter Canterbury och står på Marklunda. Kika på den! Tyckte den verkade himla trevlig!

*kl*
Annars verkar det flyta på bra med min lilla häst! Idag har dom tränat programridning i LA:4 vilket är det program dom rider upp i vid "examen". Gick väl inte lysande med mest 5-6 och en del dippar men hon har ju bara gått lb-lc innan. Blir förhoppningsvis lite bättre efter tre månader och mer träning och styrka! Annars sköter hon sig exemplariskt och det verkar funka väl förutom att det inte går en dag utan att jag tänker på henne:cry:.. Å andra sidan skulle jag nog bara blivit frustrerad över tidsbrist och press..? Ja, ja..Har ju gul:D..
Roligt att kika in här och läsa lite om er alla:)!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack alla :love: det värmer att höra!

Tessalonica: När Bellis väl blir såld kommer jag ha en box ledig i stallet ;) har börjat kolla så smått på något att låna/tävla under sommar/höst...

*KL*
Ägaren håller på för fullt med att försöka sätta ihop en annons... Vet inte riktigt hur hon skall lyckas med det själv då hon varken pratat med mig eller ridit Bellis sen hon var tre år:crazy:
Kommer inte vara helt utan häst då jag har en 09:a (egen uppf.) att rida in, men där är det inte så mycket ridning än.
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp