Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL
Clinicen var bra. Magnus Gällerdal var väldigt underhållande. Fick bra tips av Krusensierna om sitsen o hålla armbågen intill kroppen.
Annsie visade hoppning på en unghäst.
Mycket nyttigt.;)
Men så kallt tre timmar i ett ridhus.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vad skoj att gå på clinic...
Jag förstår att det var kallt, jag har stått drygt en timma och tittat på när dottern tränade och det var inte varmt.:)
kl
Däremot blev jag varm när jag red min häst, "gudarnas skymning" vilken pigg pålle.:laugh:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ger hackat strå och det vill jag gärna fortsätta med! Fick analys på nya gärdet nu så jag ska räkna om och se vad det blir framöver!

Idag var vi ute på en åker och red! Bildbevis finns även om jag inte orkar lägga upp det nu... Men vi lyckades både ramla omkull och ligga på backen båda två...han blev rädd och slarvade bort sina ben och jag hängde med av i snön! Som tur var hände det inget med oss och vi kunde fortsätta vårt pass! Han var superduktig men rätt trött efteråt!!
 
Senast ändrad:
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ooops!:o Då kanske ni är lite mörbultade bägge två imorgon...

Själv har jag varit på clear round med Grållan! Hoppade 70 och 80 cm över mycket tittig bana men vi tog vår första rosett i 80 iaf!:banana:

Film

http://youtu.be/qE5Jm1muG5o
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det var jättebra gjort!
Det såg inte alls "tittigt" ut. Hon hoppade ju tom en liten vattenmatta.
Ser ut som det finns en hel del hoppning i den damen.
Jag trodde först att du skaffat dig långt helblonderat hår som hängde på ryggen, sen såg jag att det var en luva...:D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Såg jättekäckt ut. Hoppade allt lekande lätt.:)
Jag reagerade också på luvan. Såg lite skumt ut.

Fick på tappskon idag så i morgon börjar jag rida igen. Hästen är brunstig o sur så hon kan behöva nåt annat att tänka på. Har redan börjat fälla.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ha ha å jag undrade själv ska ni veta! Vad ÄR det där som hänger o slänger...:o Hade inte tänkt rida i jackan men det var ju så fruktansvärt kallt att jag aldrig blev så varm så jag tog av den...

Jo visst kan hon hoppa!:love: Men hon har ju sina tics så det är inte alltid det går så här lätt kan jag säga...:grin:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vilken jattefin hast! Urbra skutt pa den :d

KL

Joey har flyttat till sitt nya stall!!! Vilken skillnad, redan forsta dagen. Personal som faktiskt kan sitt jobb :D
Han avmaskades direkt vid ankomst sa att han kan ga ut idag efter lunch. Jag ska ta med mig barnen och longera honom nu pa morgonen - en av de storsta fordelarna med anlaggningen (for mig) ar att det finns ridhus med inglasad uppvarmd laktare med bord och stolar sa barnen kan sitta och rita eller ata lunch medan jag rider eller vad jag nu gor. Yay!

Dyrt, ja, men ponnyn kommer att vara (nastan) gratis i drift nar han flyttar hem till min kompis i mars. Sa totalt sett sparar vi faktiskt over 3000kr i manaden pa det har sattet. Aterstar att se hur knoligt det blir att ha dem pa olika stall.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Haha ja, jag kan knappt röra mig, vilken jäkla träningsvärk...men jag vet inte om det är ridningen eller om det är hundpromenaderna som har gjort sitt! Ska se om jag kan få upp lite bildbevis under dagen, blev tyvärr få bra bilder eftersom han och jag var "lite" spända efter fallet och det var ju då sambon var där och fotade, när han åkte och han fick trava och galoppera lite så blev han väldigt fin och ridbar trots tumultet. Pigg som satan och han bockade till och med, det har nog aldrig hänt innan så kul hade vi. Tyvärr har jag blivit lite harig så jag vågar inte riktigt släppa kontrollen och låta han gå...fråga mig inte vad jag tror ska hända, men det är samma i hoppningen, cavaletti går bra, men så fort det ligger upphöjt lite så blir jag nervös hästen hänger på och allt bli pannkaka... men jag har kommit på den smarta iden att låta en kompis som är mer rutinerad och våghalsig hoppa honom tills han fattar lite mer vad det går ut på!!

Fin runda, snyggt och prydligt tycker jag!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Grattis Nova till den fina rundan. Den lilla pållan kommer vi alldeles säkert att få se mer av :-)

Dåså, här kommer bilden som jag utlovat. Jag är helt värdelös vad gäller fotografering och med mobilen blev det inte bättre. Dessutom kom blixten in och störde. Går in i v 33 nu och imorgon är det UL igen, vad tror Ni, en eller två? :D

IMAG0345.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Fiin mage:love:.
Ja du, två stycken eller en jättebäbis det är frågan??
Funderar på hur dessa kvinnor som inte märker att de är gravida ser ut, som åker in till sjukhuset med ont i magen och kommer hem med en bäbis...:confused:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Föra två veckor sedan så mättes den och då låg den som de mätte på, på bebisarnas normalkurva men jag ligger över max strecket, som om det fanns fyra linjer att följa ;) Imorgon får vi svaret
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Men guuuud vad söt magge du har!:love::love: Känner mig lite som en blivande mormor...:angel: Det är säkert 1 jättebäbbe där som kommer att gå, prata och kunna simma vid ankomst!:idea::D

KL

Härlig galopprunda med bägge hästarna i skogen igår kväll. Ligger precis lagom med snö så ingen lampa behöves o man kan galoppera på ordentligt fast det är sena kvällen.:banana:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Här är du ju blivande mormor :D Haha, säg inte så, i mina drömmar kommer bebisen vara ca 87cm lång och vara som en vuxen fast i miniatyr. Hur läskigt som helst, tur det bara är drömmar ;)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Oj vilken mage:) så fint det ser ut. Kanske ni har räknat fel på datum?
Eller så är det minst två. Spännande. Kommer knappt ihåg hur det var. Min minste fyllde 20 igår.:o

Idag ska vi besiktiga på nytt. Blir det anmärkning åker hon hem igen. Försökte "lura" att skriva på ett sämre köpeavtal än standard.:(
Ska kolla den andras sen skada smidigt. Nervöst.

Började rida Rivica igår lite lätt. Riktig surpuppa nu. Väldigt brunstig. Trevlig att rids trots allt.;)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack! Jag hävdar att det är den 8:e april men fyra dagar gör ju inte den magen ;)

Hoppas att det går bra nu då för Saras skull. Hängde inte riktigt med men försökte säljaren att få Er att skriva på ett sämre köpeavtal?

Är det Heddas senskada som ska kollas idag med?

Kul att komma igång med Rivica igen! :)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Har tänkt på en sak fram och tillbaka. När vi var ute och galopperade på ängen i lördags så var hästen riktigt stark och ville inte riktigt lyssna på bettet. Är det ide att sätta på en skarpare när vi är ute sådär eller är det bara att försöka rida ändå, jag tycker inte riktigt om att hålla så hårt i honom som jag vet med mig att jag fick göra emellanåt där... Han har aldrig gjort så innan utan detta var första gången han blev så stark... Vet inte om det är jag som är mesig?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hästen hade en markering på ett framben idag. Troligen inget mer än ovan vid arbete eller sprungit i hagen. Vi tackar nej o hästen åker hem i morgon. Ägaren får låta henne vila o sedan få henne igångsatt sen kan hon kontakta oss igen.

Saras irländare var då gott som bra i gaffelbandet. Ska fortsätta trava i två veckor sen galopp. Hoppning i slutet av mars.;)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Bra beslut! Det känns väldigt konstigt med en så ung häst som skulle vara så lite riden o ändå har ont överallt. När jag köpte Majken besiktigade jag ju henne så gott det gick då, hon var ju vildhäst, men fräsch som den värste. Sen besiktigades hon vid försäljningen, lika fräsch då. Jag har däremellan kollat tänder på klinik 1 gång o även då gjort böjprov som vetcheck o hon var fräsch så jag anser nog att 3-6 åringar inte ska ha några som helst markeringar på böjprov och det vet jag ju att du anser med.

Tråkigt dock när man hittat en häst som man gillar.:cry:

Skönt med Irländskan, då kanske hon kommer igång med henne o hoppar Rivica också eller du kanske inte vill släppa henne?

KL

Idag var vi ute i snöstormen men det märks ju inte inne i vår skog. Galopperade hela "galoppvägen" igen o det märks tydligt att Grållan inte är van att galoppera så lång eller så fort!:D
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp