Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tråkigt att det blev så, jag skulle nog släppt tanken om hästen om den fortfarande markerade. Finns ju så många hästar där ute :laugh:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

:bump::bump: Va roligt! Vad är det för någon?

Maui: Tråkigt när sånt händer, men som sagt, ni hittar drömhästen en dag som är fräsch och fin!!

KL
Igår var det träning igen:bump: Dock började allt åt helvete, jag bråkade med sambon (på alla hjärtansdag och allt...), jag var sen från jobbet, det snöade = snorhalt och ingen kan helt plötsligt köra :grin:

Jag kom i alla fall fram, fick in hästen och klätt på oss! Och precis när jag ska tränsa så går dragkedjan på stöveln sönder :eek: ÅHH, tänker jag, det är väl bara att åka hem och lägga sig för hästen kommer väl vara som en spänd fjäder och allt kommer gå åt..

Men tji fick jag, för trots stress, inga stövlar = skänklar som jag inte riktigt får koll på (man borde väl kanske rida utan stövlar för att få ordentlig stabilitet, sen red jag nog med liiite för långa läder, men jag hade bytt till dessa efter dom andra gick av och ja vet inte....) så var hästen fiiin!! Han var ovanligt mjuk och smidig. Det var roligt igår, jag kände att nu kan jag sätta mig ner om jag hade velat!! Vi var även helst själva i ridhuset igår och kunde rida precis vart vi ville utan att ta hänsyn till alla andra så vi kunde lägga en volt när det behövdes!! Igår kunde vi gå på rakt spår innanför väggen och vara eftergivna och ställda innåt, utan att bogarna följde med :bump:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Härligt med sådana pass, speciellt med allt trassel som varit innan.;)

Jag har ridit med fastknutna stigbyglar i gjorden en längre tid nu får att få still på flaxande skänklar. Tycker att det hjälper.:)
Kristian v K på clinicen påpekade vikten av att ha armbågarna intill kroppen och ha styrka i dem men ändå en mjuk hand. Testade och det verkade väldigt effektivt speciellt om hästen drar i tygeln.

De har hämtat tillbaka 07 nu. Får leta vidare. Finns som sagt massor av hästar.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Visst är det, vi behövde det, eller jag iaf, annars hade jag nog grävt ner mig efteråt, var jättenöjd, och hästen verkade också nöjd för han stod till och med stilla på gången sen!!

Jag har testat det någon gång och det har hjälpt, kanske ska testa det igen! Iaf tills jag kan komma på vad jag vill ha för ridstövlar! Ska tänka på det där med armbågen också när jag rider ikväll, alla tips för en stadigare sits är mycket välkomna!!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Här kommer bilderna från i lördags när vi var ute och red! Detta är dock dom fina bilderna, de andra blev halvt hemska, han var hemskt spänd...

Fråga mig inte vad jag gör med munnen...
IMG_5728-1.jpg


IMG_5726-1.jpg


IMG_5739-1.jpg

Å kolla, vi kan extraknäcka som islandsekipage också!!:angel:
Island-1.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tråkigt med markeringen men som du skriver, det finns mängder med hästar ute just nu. Många många finingar.

Miiiiiiia, skönt att du fick något bra på alla hjärtans dag. :) Söt häst!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Tänkte se om jag kanske kunde hitta en lämplig halvfodervärd på plats till att börja med då jag vill ha han kvar hemma. Jag kommer rida/träna ngt pass här o var under veckan, men är lite osäker på hur jag ska kunna hålla igång honom regelbundet.. Det finns funderingar på försäljning också senare. Men först o främst åker min 3 åring iväg den 1 april för inridning, och därefter får jag väl känna hur jag ska göra med hästarna. Vet inte om jag ska sälja 3 åringen eller inte just nu.

miiiiiiia - En stor brun kille med ponnypannlugg och med glimten i ögat :D Ser väl ut som ett övervuxet russ, som älskar att kramas :) Han fattar inte att han är så stor som han är, vill nog mest vara i knäet hela dagarna :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jaha, jag fattade det som om din skada gjorde att läkaren förbjudit dig att rida. Men kanske du vilat dig i form nu när han inte varit hemma, för då har du ju inte ridit?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag har ridit ngn gång ibland på 23 åringen, några ytterst få pass på bana men mest ute i naturen, men det är inte ofta, hon har vilat mycket och blivit riden av en annan tjej mestadels. Det går hyfsat att rida 23 åringen, hon är liten med liten gång så hon rör sig inte så mkt och ryggen är ganska stilla, så man sitter mer stilla, men allra lättast är det att sitta barbacka och inte behöva sätta benet i stigbygeln. Har satt fårskinn på sadelsitsen som dämpar lite vid höften och har back on track på benet från morgon till kväll. Man letar fram saker som underlättar lite. Men jag har nog aldrig ridit så lite som jag gjort nu. Styrketränar istället för egen del. Jag hoppas, att det kanske kan få bort lite smärta med tiden.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hejsan hoppas jag också får vara med =)
Har haft min 06:a sen september förra året, en valack vid namn Red Bull :P (Santa Cruz - Diedron)
Han är en pigg och glad kille med mycket egna åsikter men tycker för det mesta att livet är härligt även om han tycker det är jobbigt när matte ställer krav på honom :P Han är tidigare inte så mycket dressyrriden men det börjar falla på plats nu.
Han är även en av det snällaste hästar jag träffat, otroligt stabil i psyket =)

Framtidsplanen med honom är fälttävlan och vecka 13 åker vi till Tyskland och tränar om allt går enligt våra planer och vi har även tänkt komma ut på vår första debutant samt rida stadigt i 110 hoppning =)

Här kommer lite bilder på honom =)
430917_10151282583040092_567915091_22941354_111251127_n.jpg

390812_10151091411765092_567915091_22241222_256447919_n.jpg

397879_10151252341925092_567915091_22851419_577659041_n.jpg

394067_10151252344420092_567915091_22851441_662489919_n.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hej och välkommen till tråden!
Klart att du får vara med...

Vilka underbara bilder du bjöd på, ser ut att vara en toppenhäst!
Vet att några kommer bli lyriska här över ytterligare en så fin skimmel.;)

Låter jättespännande att åka till Tyskland och träna...
Det vill vi gärna bli uppdaterade om!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hej

Håller med alla andra.;) Låter väldigt spännande att åka till Tyskland och träna. Gör du en allvarlig satsning på fälttävlan? Har du haft häst innan som du tävlat fälttävlan med?
Önskar jag var modigare, hade också velat rida fälttävlan.:o Har varit med dottern på massa tävlingar och det är otroligt roligt.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Gör ingen jätte satsning men det är alltid ett gäng ifrån stallet där min häst står som brukar åka till Tyskland och träna då vår tränare känner de som håller i det hela =)
Sen är vår "klubb" väldigt fälttävlans intresserade och bygger en egen terrängbana för träning och mindre tävlingar, så det var kanske inte direkt någon slump att jag blev intresserad av fälttävlan heller.

Har inte haft någon häst innan att tävla fälttävlans med, det här är min första egna har bara tävlat andra men de har inte haft rätt psyke eller andra problem som satt stopp för det =P
Har lyckats starta en gång och fastnade direkt ^^
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or


Ååååå sååååå fiiiiin!:love::love: Det är jag som är skimmelälskaren här...:o:p Har två egna själv så jag är väl lite partisk, men har alltid älskat skimlar!

Vad kul att du satsar på FT! Då måste du hänga på FT-forumet också!:bump:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Visst är han söt (fastän jag inte är skimmelälskare). Hade gärna haft en som var mörkgrå hela livet.;)

Kl
Idag red vi ut o galopperade i det fina vädret. Härligt att det är ljust längre så man hinner ut efter jobbet. Kom susandes på skogsvägen i galopp o duckar o blundar för två granar som går ut över vägen. Glömmer bort att bakom ligger ett litet träd tvärs över i axelhöjd. Upptäcker det först när jag öppnar ögonen för att nåt tar i mig. Trodde jag skulle svepas av men trädet gav med dig då jag kom fram.:crazy:
Hade på marginal så jag hade nåt att hålla o hon skulle bocka men idag var hon lugn. Måste träna kondisen innan snön försvinner.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det är såå roligt med bilder i tråden!!!!

Synd att jag själv är så skitdålig på att ta med kameran till stallet.
Här SKA bli bättring!!
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp