Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det går fint med magen, den har ÄNTLIGEN trillat ner så nu har jag återfått min matlust :) Känns skönt och det går faktiskt att andas igen, trodde det var helt ute med det nu ;)

Här kommer två bilder från i förrgår

IMAG0102-1.jpg


IMAG0101-1.jpg


På måndag är det 4v kvar...pirr pirr :D

Maui och Happy, kul att ni planerat in något, som ni skriver, man får en extra sporre att träna på när man har något att se fram emot :)

Polly, hoppas att allt är bra med loppis idag :)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tänk att magen kan bli så stor. Kommer knappt ihåg hur det var. 4 veckor det går fort. Så spännande.;)

Hur går det med alla hästarna? Vilar de helt nu?

f8aaf32c1ce3d4e2e150ee2091beeef7.jpg


Här är en bild på vår nya stjärna när Sara red för första gången i morse. Nu syns det att han är skimmel, men det finns brunt i honom också. Så himla snäll och trevlig.:d
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Åh vilken fin "pojkmage" du har! Sätter 1 spänn på att det är en kille!:D

Maui: Han är jättesöt även fast jag inte är så förtjust i remontgrimmor på vackra hästar!;)

Har varit på ponnytävling idag o de små liven skötte sig! Men fryser så jag är blå just nu så det får bli ridhuset idag...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Haha, nej man kan inte tro att det kan växa på så ;) Pållarna vilar helt och hållet, de ska väl få komma igång till sommaren igen hoppas jag.

Nova, vadet är taget. :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Himla söt, nya pållen:love: och nu syns det att han faktiskt är skimmel. Jag tyckte att han såg så brun ut på fotona.

Tessa: Tycker magen är förtjusande!!!
Jag har sett likadan ut alla mina tre gånger och jag har en pojk och två flickor. Så jag tror faktiskt inte det går att se utanpå vad som finns inuti;).
Härligt att det bara är 4 veckor kvar, för det är ju faktiskt sen det börjar...

Polly: Är himla nyfiken på hur du hade det på ditt besök. Red du henne? Hur kändes det? Blev du sugen på att ta hem henne?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

32904256.jpg
[/IMG][/IMG]
Jorå, var både och hälsade på och red ut en sväng! Bra ställe och Loppan var fin förutom att hon hade lite "skav" eller krustor på var sida sadelstaden..Såg inte ut som "ringormen" utan mer att en fd krusta efter det haft tunnare hud och därav att det liksom inte riktigt läker?

Hon var vaccinerad för ett par dagar sedan och hade inte gått på två dagar. Underbart väder men jäkligt blåsigt! Hon var inte riktigt rolig att rida..Stark och ganska stum/kort lite som hon kunnat vara hemma vid uteritt..Jag får väl tro att det berodde på väder och omständigheter annars är det väl jag som inte kan rida min häst:cry:..
Det var ändå härligt att se henne, blir liksom varm i hela kroppen:love:..
Känns väl mer som att jag vill ta hem henne och frågan är om det är värt att stå tillbaka och puscha barnen som inte frågar efter det? Jag gömmer deras hästar så satsar jag på mig själv:D!!! ( Det tycker gubben min iallafall ) Men lite beror det på om fodervärden har någon konkret plan för framtiden, vilket hon inte har just nu..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Måste vara roligt att få träffa henne igen. ;) Hur långt avtal har ni skrivit? Håller med din gubbe satsa på dig själv speciellt om barnen inte är så intresserade. De kanske behöver ett uppehåll och blir mer intresserade sen och då kanske de kan rida på Loppan?
Svårt att veta hur man ska göra.:confused:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Avtalet är "bara" till slutet maj/juni när dom gör sin examinering och rider upp för ridsportsförbundets representanter..( Klart det var jättekul att se henne, blev alldeles varm i kroppen..:love: )
Hon har ju ett fullblod också och jag är lite tveksam till förlängning då jag är orolig att Loppan kanske inte sätts främst. Tjejen har egentligen inte tävlat nåt vidare och jag är inte säker att hon har förutsättningar som arbetslös, nyutexaminerad ridlärare att ratta två;)..
Dessutom vet hon inte än vad hon vill göra..pratar om "elevtjänst" etc och att ev då vilja ta med båda men jag tycker det känns lite flackigt så vi får se..

Svårt med barnen ja..vet inte hur mycket dom självmant ska "tjata" om träning och så vidare..Det gör dom inte idag och det kanske räcker att lullrida hemma för dom egentligen?? Fast frågar jag så vill min stora ut lite nu..jag tvingar inte henne;)..den lilla får jag kännslan v lite medvetet står tillbaka för hon vet att detinte kanske finns utrymme att båda tävlar och hon körde sitt i höstas:)!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Låter som ett härligt besök!

Tycker faktiskt att det står skrivet över hela dig på fotot vad du egentligen vill göra med din häst...tolka det som du vill;).
(Du ser otroligt lycklig ut:D)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Jag läser flitigt om vad ni har för er, men är pinsamt dålig på att kommentera...

Disa är fullt igång efter att ha vilat några veckor strax innan jul. Planen är att hon går denna månad ut innan det blir ny paus över påsk.

Idag var det säsongsdebut i en regional LA:4, samma tävlingspilot som i höstas. Andra gången de red detta program (debuten i början av dec förra året) och första gången på regional nivå där flera ekipage i klassen skulle starta MSVC efteråt. Disa och piloten klämde i alla fall i med 61,22% vilket jag tycker var jättebra gjort. Hade förväntat mig att Disa skulle vara lite "skvättig" så här vid första tävlingen, men hon var lika fin att greja med som vanligt och precis lagom tempererad på banan.

Några bilder från framridningen

32904929.jpg


32904938.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul att det gick fint i första starten. LA4 tycker jag är ett svårt program.;)

Ska rida LA3 på c-r men är lite tveksam då hon är oliksidig just nu. Har bokat kiropraktor men hinner ju inte behandla henne innan dess utan det blir veckan efter. Försöker få bättre flås också nu. Fäller och är brunstig. :(
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Låter som en lättare sväng av regnskållor? Jag har aldrig sett så många varianter av det som denna vinter! Allt från en krusta till halva magen med ödem...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Klart man kan se på magen vad det blir!;)Jag kommer vinna 1 krona på detta I promise!:p:D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL
Kul att det går framåt för er, kul med nya hästar och barn och allt!!

Här går det inte alls just nu, har en tappsko och hovis kan inte komma förren onsdag, hoven är fin och inte öm så det funkar ändå.

Men jag har tappat lust och ork, jag vet inte riktigt vad det är, jag vill rida och träna och komma ut och tävla, men det känns skit samma när vi knappt kommer framåt, jag rider inte och kan inte sitta på honom, känner mig så jäkla kass... Det är inte roligt just nu, inte hemma heller för sambon och jag bara bråkar och det känns inte kul heller..

Hur vänder man en en kruva som går spikrakt nedåt??
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det är inte lätt att svara på. När jag tappar orken ser jag till att boka lektioner. Går så mycket lättare att rida när någon annan talar om vad man ska göra och man slipper "tänka" själv. Då brukar lusten komma tillbaka. Även att anmäla mig till tävling eller c-r brukar öka lusten.;)

Vi måste nog inse att det inte är lätt att leva med oss hästmänniskor.:( Min stackars man har i 25 års tid bidragit till att jag kunnat ha hästar medan han fortfarande drömmer om en BMW.:p Dessutom kommer ju hästarna först i alla lägen.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Visst är det så, men vi båda är självförsörjande, dvs vi har våra intressen och jag betalar min häst själv och han sina. Det enda han bidrar med är bil om jag måste ut och åka med släp och ibland förljer han med, då det är svårt att be någon annan. I övrigt så känns det inte om om han har så mycket intresse för hästen...

Avbokade precis träningen för imon då hästen stått pga allt detta. Inte kul, men jag orkar inte alls just nu, tänkte ev ta med hästen ut på en långpromenad imon och bara vara vi två och försöka tänka hur jag vill göra med allt i framtiden..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det är svårt att leva ihop med någon som inte bryr sig om hästar. Jag vet eftersom jag gjort det i 19 år o det kräver enormt mycket kompromisser för hästen kostar så himla mycket både i pengar och tid, vilket många har svårt att förstå.

Jag har även folk i min närhet som undrat genom åren när jag ska "växa ifrån" mitt barnsliga intresse. Behöver jag tillägga att jag inte är så värst god vän med såna människor?:devil: För mig är inte hästar ett intresse, det är en livsstil som jag hade långt innan jag träffade min sambo o som kommer att finnas hos mig när jag är 90 o sitter på hemmet!

Så du ska diskutera detta ingående med din sambo, om han inte känner att du menar allvar med detta så KAN det vara så att han tror att det är ett övergående intresse och är det då inte så från din sida då är ni på kollisionskurs...å andra sidan kan det helt enkelt vara så att han känner sig försummad, inte helt ovanligt bland hästtjejers sambos!:angel::D

Så mitt råd är alltså, diskutera med sambon, involvera sambon och framförallt gör helt klart vad ditt hästintresse går ut på så inga missförstånd om framtiden kan uppstå.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det är inte lätt när motivationen tryter och allt gör precis som du säger, pekar rakt ner. Jag brukar alltid tänka att motgångar föder medgångar. Du har ju fått lite tips ovan. Även jag tror att det bästa är att prata om saker och ting med gubben innan det brister och Ni förblir ovänner.

KL

Nu har jag fått ett litet problem. Eller det har rättare sagt varit så sedan tors förra veckan. Bulan hade en liten vätskefylld blåsa på nedre delen av bogen på höger sida. Dum som man är så pillade jag bort skorpan och det kom var ur blåsan. Rengjorde och tänkte inte mer på det. Dagen efter på med täcke och ut i hagen, när jag sedan tar in henne från hagen så har "inflammationen" spridit sig och det har blivit små bulor runtom och nedanför den första blåsan. Pillar man på dem så kommer det lite var och hon har väldigt ont, även lite svullen.
Någon som känner igen symptomen?
Såhär ser det ut. Pratade med vet på tel och de kunde inte avgöra vad det kunde vara. Skall boka tid men tänkte bolla lite tankar med er...

IMAG0106.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja du Miiiiiia, det är inte enkelt att få ihop hela "livspusslet".
Angående hästen så brukar jag se till att anmäla mig till små tävlingar för att få träningsinspiration. Det funkar för mig...

Jag lever ihop med en man sen 20 år tillbaka som inte har något hästintresse. Han visste vad han gav sig in på när vi blev ett par för hästarna har alltid haft en väldigt central roll i mitt liv. Sen tror jag att han har insett att jag vore en olyckligare människa utan mina hästar...
Självklart har vi haft meningsskiljaktigheter angående hästarna och då framför-allt över att de kostar så mycket pengar.
Men på det stora hela är han förstående och stöttande (sen är ju allt relativt iof;)).
Vill bara ge dig lite hopp om att det kan funka trots att man är olika och prioriterar olika.
Tror som Nova skriver att ni måste prata ut och helt enkelt bestämma hur ni vill ha det. Är hästen viktig för dig så får han lov att ta "hela paketet" men du kanske kan kompromissa på något sätt med en hästfri dag eller något liknande.
Önskar dig lycka till.

Tessa: ser märkligt ut det där, har ingen aning. Ser otroligt kladdigt ut:confused:.

Kl
Idag en helt kravlös uteritt på ca 30 min men i nästan 15 grader varmt.
I love it!!!:love:
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp