Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Trevligt med en PRE till! Vad är det för stam på den?

Hoppa kan dom, min hoppar bättre själv än med mig på...:angel: jag förstör nog mest genom att vara så jäkla mesig...:mad:


KL
Igår var vi och provade ut ny sadel, filmade en liten snutt, ska se om jag kan få den ur mobilen och upp här! Red i nya idag och det kändes helt ok, ska se på tisdag vad tränaren säger också!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Varje gång jag ser att du skrivit något så tror jag att du blivit mamma:laugh:.
Är så spännande!!!

Kl
Hemma igen efter tävlingen.
Är faktiskt nöjd med tanke på våra förutsättningar...
Trots att pålle var spänd och tom gnäggade under programmet så gjorde han i stort sett det jag bad honom.
Det var så fantastiskt roligt så jag vill tävla igen och igen....:banana:
Vår procent blev: 62,59 så det är godkänt tycker jag.
Fick fina omdömen om min häst, dock lite spänd.
Här är två bilder från framridningen, film kommer senare (om jag vågar lägga upp den).

DSC02265.jpg


DSC02263.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Var och löshoppade idag och min kille imponerade med både sina gångarter och sin hoppning, även om han kunde hoppa bättre med den härstamningen.
För första gången var han dock inte rädd för bommarna utan tyckte att det var kul att hoppa. :bump:
Glömde givetvis att filma det hela.
 
Senast ändrad:
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så kul att du kom iväg.:) han ser så fin ut på bilderna.

Tur att vi har flera hästar. Tidig morgonritt med Sara. Var minusgrader ute. Härligt väder.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag fick gå och hämta hennes registreringsbok. :o
Har noll koll på PRE stammar.

Du kanske får ut något av den?
E: Reno II
U: Decidida XLI
UE: Superior III
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Fiiina ni är:love:!!! Grattis!! Härligt att komma ut. Isaberg 6/5? ( Tänkte kanske åka dit själv med gul;)..)
film vill vi se:banana:!!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så himla fin han är. Har ju fränaste teckningen i huvudet :) Tycker det ser bra ut, snygg uppställning i mitten med :)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Han är jättefin o jag tycker du ska satsa på LB istället för LC nästa gång!:love::banana:

Måste bara dela med mig av dagens film på första terrängträningen för året. Grå kändes så himla fin att jag måste nog säga att så bra har det aldrig känts förut! Var nog inte heller inbillning för tränaren påpekade också att han har musklat på sig o såg så lydig ut....all dressyrträning ger utdelning!:banana:

Film:
http://youtu.be/hQRG0mxOMkc
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack vad snälla ni är.
Kanske, kanske att jag ska våga mig på en LB någon gång i vår...

Vilken otroligt fin häst du har i Grå!!!!:love:
Det är ju en enorm skillnad om jag jämför med den tunna kraken du fick hem, är det ett år sen??
Han ser verkligen rund och välmusklad ut nu! och som han hoppar. Måste kännas roligt att säsongen snart drar igång.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Du skulle inte ha något att skämmas över i en LB!:bump: Det är bara att växla upp ett snäpp o ni är där redan.

Tack!:love: jag glömmer aldrig hur du direkt såg hur tunn han var på fotot jag tog...det var en så förvirrad höst då med så många bud hit o dit med hans skada o huruvida han var igångsatt eller ej så när du påpekade på fotot så kände jag bara, jaaa om en främmande person ser det så himla lätt DÅ är jag inte helt knäpp iaf!:mad:

Men nu är han helt underbar! Å jag ser verkligen fram mot säsongen!

På tal om det, någon som vill haka på o träna terräng i tranemo den 22 april? Kanske vi kan ha en träning då om tillräckligt många vill vara med.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så fin han är din "Grå", snarare vit ;) Så himla roligt att det går bra med honom nu. Vilket bra beslut det var att ta hem honom! Om bebis inte kommit eller kommer till veckan så kanske jag kan komma och säga hej till Er den 22:a :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det är rätt så sällsynt att man tävlar i hoppning med dom även om det förekommer.
John Withaker hade en PRE han tävlade med ett tag har jag för mig. Var många år sen.
Tycker den "nya" modellen PRE ofta hoppar rätt så bra. Har sett flera som tränar hoppning hemma med dom (för omväxlings skull) som hoppar kanon.
Jag har en gammelman också som är den gamla modellen och han är så dålig på att hoppa att jag inte ens försöker.

Jag misstänker att man kan räkna de PRE som tävlar i högre klass i hoppningen på en hand (men jag är inte säker).

Fast det är nog lusitanon Novilheiro du tänker på

"JOHN WITHAKER:

Jag red Novilheiro, e. Firme (Andrade) u. Guerrita (Veiga) 4 -5 år internationellt. Ett år var han Storbrittaniens vinstrikaste häst (pengaligan) och kom på 12:e plats bland världens 20 bästa hopphästar. Han kombinerade mod och smidighet och var dessutom rädd om sig. Han var som bäst på 1.50 hoppningar, inte så kraftfull som den legendariske Milton, men snabbare. Hans supertrevliga temperament gjorde honom dessutom till en kille, som det var ett nöje att umgås med."


http://www.lusitanissimo.com/thebreed.php
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*KL*

Är nördigt glad idag då jag klarat av(fjuttiga för andra kanske men) ett par delmål denna dag.

  • rena fattningar till galopp utan godståg i handen + rätt galopp Check!
  • Kan påverka honom i galoppen Check!
  • Hoppa upp på honom i mitten i ridhuset(istället för mot vägg i hörnet) utan att någon måste hålla honom Check!

Happy happy happy ;) Ev kommer där bilder i veckan om min syster kommer på besök.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Happy! Nu har jag skärskådat din film i sömmarna!:D vill du har några tips?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det stämmer nog ja. Jag registrerade nog bara att det såg ut som en PRE och med tanke på hur lika de raserna är både i utseende och härstamningar så det kanske inte så konstigt.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja det är klart att jag vill ha tips, strävar ju hela tiden efter att bli bättre...:)
MEN är samtidigt lite rädd att bli sågad eftersom jag är fullt medveten om att det finns en hel del att jobba med.
Just därför vågar jag inte lägga ut filmen i någon annan tråd, men samtidigt vet jag ju att här är vi vänliga mot varandra...:banana:

Men du får gärna delge mig dina synpunkter...:)

En kompis till mig ska träna i Tranemo den 22:a. Jag kanske ska hoppa på henne och bara vara med och titta på...:confused:
Är det någon mer än Nova som ska träna då???
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja jag tänkte då inte såga dig! Långt därifrån men jag såg en del detaljer. T ex så ställer du honom lite utåt när du fattar galopp vilket innebär att han lite "välter" in i volterna o går även felställd i halva volten. Detta drar ned poäng å volten blir inte heller rund. Du rättar honom även på rakt spår genom att dra lite utåt i ytter tygeln istället för att kicka till med inner skänkel. Du ska nog lägga mycket tid på volten hemma å se till att han verkligen formar sig runt din inner skänkel å inte tränger.

Sen backar vi tillbaka till första inridningen, där börjar du trava långt ned på långsidan å sen vänder du upp. Då är ni inte riktigt igång å har ingen riktig stuns i traven. Börja längre upp på långsidan i trava på framåt så inte kurvan sen tar bort så mycket energi att uppridningen blir lam. Du har bara ett första intryck på dig!

För övrigt rider du noggrant å eftersom du har lätt för det så fila ännu mer på att utföra rörelserna exakt där de ska vara å gör jätte noggranna hörnpasseringar!

Och ni är helt klara för LB1!
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp