Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Näpp! Vi strök oss då dom inte visade sig vara mogna än, han vägrade ju ut sig båda starterna så vi backar och kör cr på lägre höjd så får vi se om det blir någon "riktig" start framöver..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vi fick också lite snö i natt och kallt.
Har varit på första tävlingen med 08. Hoppade 90 med en rivning. Så duktigt.;)
Sen fick irländaren hoppa för första gången efter skadan. Hoppade runt en meter och blev trea.:laugh: Hon tyckte det var så kul.

Imorgon hämtar jag hem gammeltanten då fodervärden inte får upp henne i vikt o inte har råd längre. Knasig tjej men känner att då bryter jag kontraktet o hämtar henne. Kan ju passa bra då Rivica är skadad.

Glad påsk allihop
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Inte lätt det där med fodervärdar, men skönt att du har möjlighet att ta hem iaf!

KL
Här är fruktansvärt dåligt väder! Snöade som besatt i fredags kväll o snöhelvetet la sig så man pulsade ut i lördags...suck. Nu har det väl smält en del men snögloppar även idag o kallt som f-n.....ursäkta mitt språk men jag är så trött på detta nu!

Tessan: Countdown.....:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Åkte och hämtade henne bara. Hon hade sagt att det var ok men sen var hon inte där. Nu otrevlig som vara den men jag har häst och sadel o träns. Får se om jag får resten. Hon var smal, revbenen syns men ingen katastrof. Har köpt lusern så hon ska nog på sikt bli fin igen.

Skulle skritta Rivica men hoppar över då vi också haft snö och nu har det regnat hela dan. Skitväder.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Bra beslut att ta hem henne. Tur att du har plats för en till.

kl
Har varit och ridit en liten clearrounddressyr idag.
Red LC:1 som förra helgen.
Känslan var bättre idag, mer avspänd pålle och lite mer ridbar.
Tänkte extra på vad Nova påpekade förra gången och fick till galoppen bättre idag och fick 7: or i båda varv :).
Procenten blev 64,4 och det var lite bättre än förra gången, så det går åt rätt håll :banana:.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Grymt!! Grattis!!

KL
Nu börjar jag känna att jag börjar hitta lite rätt med lilla grå, lyckades sitta ner på honom en del i går, kändes bra och han gick ok samtidigt! Funderar på om jag ska anmäla mig till någon l:c eller l:b och ha ett mål i vår!

På tal om FT och annat, så vill jag inget hellre att börja hoppa, men jag vågar inte :( hur ska jag komma över det, har ni tips och råd osv??

Har ett annat "problem", vilken klubb ska jag lösa licens för? Den alla andra i stallet rider för, eller min gamla som jag aldrig är på, superliten klubb... Känner liksom ingen på klubbarna här uppe:(
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag tycker det är lättare med träningsmotivationen om jag har en tävling att se fram mot.

Ang ridklubb så hade jag nog valt en i närheten. Det är ett bra sätt att lära känna folk+ att man lättare kan haka på roliga aktiviteter som anordnas.
Jag kände ingen på min klubb när dottern och jag blev medlemmar för några år sen. Nu känner vi igen de flesta och är med på mycket skoj...

Om du känner dig osäker på hoppning så hade jag nog försökt hitta någon bra tränare. Du kanske kan hitta någon hoppgrupp för lite "gröna" ekipage så att det inte blir så avancerat i början, just för att komma över tröskeln.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack för tipsen!! Måste man prata med klubben innan man skaffar licens eller är det bara att beställa?

Åh ja det kanske jag skulle våga mig på, får se om det finns någon nere i ridhuset! Måste komma över det där som skrämmer mig, vad det nu är, jag vill hoppa å hästen tycker det är kul, men han är lika grön han tyvärr..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag tror att du löser medlemsskap och därefter licens. I min klubb måste du också fylla i ett slags "kontrakt" där du förbinder dig till vissa saker innan de godkänner din licens. Det står bla annat att man alltid ska uppträda på ett bra sätt på tävling mm....
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tyvärr slutar ju många fodervärdshistorier på det viset men skönt att det är över iaf.

happy: Grattis! Det var ju jättekul, nu siktar du på LB nästa eller hur??;):D

miia: Du kanske ska be någon annan hoppa in din häst så du inte för över dina rädslor på honom? Det är ju inte den bästa kombon med rädd ryttare o grön häst...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

I mitt område ligger ridklubbarna ganska tätt. Jag är medlem i den klubb som kan erbjuda mig som ryttare mest - efter mina behov för stunden. Alltså är jag medlem i en klubb som ordnar många klubbtävlingar varje år, eftersom jag inte har något större behov av att tävla "på riktigt". (Deras klubbisar är poppis så man får bara rida dem om man är medlem och inte löst licens för någon annan klubb). De har heller inget "hjälpa-till-vid-tävlingar-krav" vilket jag också tycker är bra. Jag hjälper gärna till ideellt, men det kan bli så bökigt när det verkligen är tvång.

Ang (in-)hoppning av den unga hästen så gjorde jag så att Disa fick hoppas in av en mycket duktig ryttare. Hon fick bli säker med den personen och även göra några hopptävlingar innan jag tog över. Nu är Disa så säker i hoppningen att det lliksom inte gör något om jag klantar till mig över hindren. För jag hoppar gärna, men är ganska ringrostig, lite obalanserad över hinder och tja...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*kl*

Nu har vi löshoppat igen och jag kom ihåg att filma spektaklet. Han har lite problem med bommar så vi tränade på att ha med mycket bommar på marken såväl som i hindren. Han skötte sig bättre än sist så det var positivt.

Filmsnuttar.


Värmer upp lite utan bommar

Får hoppa själv och gör världens felbedömning

med hjälp gick det bättre

Sen bytte vi håll

Kan faktiskt själv

Till slut gick det riktigt bra

Som jag nämnt tidigare ligger vi rejält efter i utbildningen och detta var andra gången vi löshoppade här i Sverige, vet ej vad han gjort i Tyskland, men han var ju knappt styrbar när han kom som fyraåring.
 
Senast ändrad:
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

kul Happy! Attans vad sugen jag blir!
Röda faran kommer v.20 eller 21..lääängtar
Undrar om jag hinner känna mig färdig till vecka 24 då jag hittade lagom klasser på ok avstånd, hmm, gulp..sitter på tdb och spånar...
Hoppas hon kan komma helgen v 20...
Inge bra å ha för brått men pållan är ju fullt igång det är bara jag som ska fixa det:crazy:..

Måste säga att jag än så länge inte har något negativt att säga om min fodervärldskonstillation men hon är ju inte hemma än och man ska väl inte ropa "hej" för tidigt:crazy:..Men det känns väldigt bra, och verkar strukturerat och ordnat och ändå blir det ju skogsridning också, varvat med träning.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag måste bara...:
33004128.jpg
:love:
Var å hälsa på i söndags, bara drygt tre veckor gammal! 11/5 hämtar vi hem lille Adores Vagabond ( uppfödaren döper efter hingstar och detta var V-kullen, ja, ja, blev inte Voltaire iallafall;)..) Bosse ??? Vi har lite namnbryderi..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Helt underbart ljuvlig!!!:love:
Namnbryderi är ett roligt bryderi, eller hur? Speciellt när man är 4 som ska få vara med och bestämma;).
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Nej då ska jag tävla dressyr på gammelmannen ;)

Jag ska iväg på terrängträning på annandag påsk med min 06 :banana: sen helgen efter det ska vi starta en debutant i styringe.. ska bara få till lite dressyrridning innan, det har bara blivit hoppning på den store ljusa för att det är sååå roligt att hoppa på honom :love: Det kommer bli typ en dags dressyrridning dagen innan styringe har jag en känsla av.. :angel: Men who cares det kommer förhoppningsvis fler tävlingar...

Ja och det blir det ju inte alls då , skit :( Terrängträningen blev inställd pga ösregn så jag får göra ett hästbyte och rida mörkgrå istället.. suck! Nåja hans start i tågarp blev ju inte av pga iskyla och storm och regn så ...

Det blir dressyrträning för 06:an för bästa tränare på söndag em istället :banana: Ska bli spännande för hon har ju aldrig sett honom.
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp