Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

På tal om FT och annat, så vill jag inget hellre att börja hoppa, men jag vågar inte :( hur ska jag komma över det, har ni tips och råd osv??

Åh, kan du inte hänga med till Hajjerna 2 juni, jag ska dit med min lussebulle!? Det är en terrängbana mellan Alingsås och Vårgårda. De har bl.a. helgkurser för unghästar/nybörjare/rostiga ekipage. Var med där förra året och det är ett jättebra upplägg, lugnt och fint efter allas förmåga, från 0-punkten. Första träningen skrittade vi över 30 cm-stockar. :D


http://www.hajjerna.se/hajjerna.se/TERRANGWEEKEND....html
http://www.hajjerna.se/hajjerna.se/Unghasttraning.html (bjuder på bilden med mig och fröken Grå ;))

www.hajjerna.se
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Åh det hade vart super kul, jag har vart där på en kompis träning en gång, det är ju superfint där!! Ska kika på det, får vem som helst vara med eller hur funkar det?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vilken underbaring!!


Jempa + Novali: Tack för tipsen, har en kompis som är duktig, kanske ska slänga upp henne ett par gånger bara så han får hoppa lite utan mig på som förstör...:angel:

KL
Igår tränade vi igen och lyckades på med mig sambon som filmade en kort stund med mobil = inte jättebra kvalitet, men man ser oss om någon vill se?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Då ska jag se om jag kan lösa det ikväll, slänger in dom bilderna som man såg att det var en häst på...inte så lätt att fota i ett ridhus tyckte sambon...hihi

IMG_6823.jpg


IMG_6802.jpg


IMG_6803.jpg


På sista bilden måste han ha tryckt upp mig ur sadeln eller så är jag i obalans, hoppas inte det ser ut så hela tiden...:confused: (sen så måste jag banta några kilo ser jag...:p)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Skickade ett mail och fick svar nästan direkt, antagligen är vi med på weekenden! Har en kompis som kanske ska vara med också, ska bli så kul om vi bara vågar, ska försöka hoppa lite innan så jag vet lite hur han funkar iaf!!

Och nu kommer filmklippet, be nice!!
http://www.youtube.com/watch?v=PEZHfR8RUAI
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul att du hänger på! Och vågar jag så vågar du. Jag har lite samma problem som du med både grön häst och ryttare. Men jag lovar, ni kommer att ha skitkul på Hajjerna, det är verkligen en skön och lättsam stämning. Lotta som har Hajjerna och tränar den här gruppen är urgullig!

Fler bilder från heldagsträningen förra sommaren, tredje gången vi är där

http://www.pixbox.se/alb_show_id1227545_page0.html

Knäppt med regnchaps i solsken och 25 grader, men en liten stund innan träningen var det världens åskskur. Tur att vi slapp den.
Och som du ser är det inga gigantiska hinder vi pratar om :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det ser allderles lagom ut för vår del!! Ska lägga fram lite upphöjda bommar i dagarna och ta oss över tänkte jag, kan blir spännande..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

kl
Nu har jag varit ute i skogen och galopptränat 2 dagar.
Det är bra det finns så bra skogsvägar här runt omkring där man kan galoppera lite längre sträckor.
Hästen pigg, glad och positiv!!
Speciellt idag var det superskönt, perfekt väder.:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Va skönt det lät! Vi pratade om att göra det samma här om vädret är på vår sida!

KL
Idag så skulle en i stallet vid hoppa sin egen ponny så jag frågade om hon ville hoppa Rio också och det ville hon! Han har inte så bra teknik eller kan det helt hundra, men idag hade han en ryttare som backade upp honom och det blev helt ok! Slutade med fortfarande ett minihinder - ett språng - 50cm - 80cm räcke, är så stolt över honom, men han var trött sen både i huvudet och kroppen, han ska få en promenad imon!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul!!
Låter som en bra metod att låta någon annan hoppa lite så han blir lite "varm i kläderna".
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja, hon hjälper ju honom på ett sätt som jag inte gör, för ja tänker att Helvete jag vill inte å han e inte sen att hålla med då haha!! Hon sa att hon tyckte han va fin och gör gärna om det! Så vi kör väl en gång i veckan minst så ska jag nog våga mig upp också, men han hoppar stort, var väl på minst en meter, när hindret låg på 30-50cm hihi!!

Ska även köpa mig en förbygel som finns att hålla i om han gör sånna fina gigantspång!
 
Senast ändrad:
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

knapplån

Lite nervöst att åka till helt nytt ridhus, och träna för tränare fredagen den 13:e....känner mig nästan lite skrockfull detta datum.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Nej det är inget att bry sig om...:)
Kan du rida nu? Visst hade du nästan fått livslångt ridförbud?
Kul om du trots allt blivit bättre...

kl
Tappsko idag:(. Funkade trots allt att lina en stund och hovis kommer på torsdag så jag får väl stå ut.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det stämmer, men jag rider ändå. Haft annons ute (och har) om att jag sökt ngn ryttare till honom hemma på halvfoder eller dylikt men han är ganska tuff/testig ännu så det är inte många som vågar rida honom. Har en tjej som mestadels lunkar ut på han i skogen imellanåt iallafall och tar ngt enstaka pass på banan ibland. Däremot kan jag inte hålla igång ridningen av alla hästar så motionerar jag en, så tar jag helst ingen mer sen men som tur är så är den andra hästen lättare att hitta ryttare som kan hoppa in vid behov :) Jag har diverse olika bandageuppsättningar på mitt ben för bättre stöd och dylikt, man finner trix för att underlätta. Psykiskt mår jag dock bra av att rida så jag kör på med det ett tag till :) Mådde verkligen jättedåligt när jag inte red alls. Kände att dagarna inte hade ngn mening längre. Det blir att man väger upp fördelar med nackdelar tillsist.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja ibland är det ju så att det psykiska välbefinnandet är väl så viktigt, eller kanske tom det viktigaste.
För mig är det så att stallet alltid får mig att må bra, bara genom att vistas i den miljön helt enkelt.

Kl
TESSA!! Var är du?? Nu är det övertid...:laugh:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Lite samma här, hur nere jag känner mig så blir det nästan alltid bättre av att umgås med hästar och alla i stallet!

KL
Igår lekte vi lite med en pilates boll... Han fattade inte riktigt vitsen med det, men var lugn hela tiden, kunde rulla den över honom och studsa den mot honom utan större reaktion! Men på vår promenad så ville jag få honom att gå genom en vattenpöl, men det var värre...får öva vidare någon dag!


Sen har jag en litet problem, bjudning i hästen mot hinder? Hur ska man göra för att få den bättre?
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp