Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL För övrigt är vi anmälda till Hajjerna den 2-3 juni, hjälp!!

Kul, då ses vi där! Är anmäld till lördagen. Får se om vi ev dyker upp på söndagen också på "tävlingen", åker i alla fall hem emellan (bor inte så långt där ifrån)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack allesammans! Lägger upp en liten bild på min Alva :)

IMAG0126.jpg


Bukemormor, hon väntar med spänning ;)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Grattis, och hoppas verkligen att hon repar sig!!

SusieQ: Vilken underbar häst! Väldigt vacker!

Tackar allra ödmjukast!
Jo han är väldigt vacker och söt. Köpte honom som handikappdressyrhäst, men han har visat prov på att han faktiskt kan hoppa också, bara han kommer över rädslan för bommarna (borde hoppa höghus med den stammen iofs). :)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kl
Äntligen skor på hästen..(tappade ena fram för 6 dagar sen)

Imorgon får det bli en ordentlig runda och på lördag är jag anmäld till dressyrträning för en ny tränare. Ska bli jätteroligt!!

Har fortfarande inte hittat någon tränare som jag trivts med till 100%, det kanske säger mer om mig än om tränarna???:o

Tycker inte att jag har onormalt höga krav men det måste kännas helt rätt hela vägen. Viktigt också att vi har någorlunda samma syn på hästeriet/ ridningen.

Ska bli kul att testa iallafall. Men det jag önskar mest av allt är någon som det kan bli lite kontinuitet med.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det är svårt det där, man får helt enkelt rida ett tag och känna efter och styra upp det allteftersom hur det känns tror jag. Jag rider också för några olika i dagsläget.

knapplån
Imorrn ska jag få mina hästar skrittade ut i skogen av min bekanta, så jag får en vilodag. Skulle nog behöva ta en tvättdag....skimmeln fäller så himlans mycket just nu. Fredagsnöje.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ska också handla och städa..Hade hellre ridit:)!

Happyrider: Svårt det där med tränare..Jag är nöjd med min och det ska bli superroligt att komma igång. Samtidigt funderar jag på att jag kanske skulle testa barnens och den tränare som vi har nu och kanske fortsätta rida i "tantgruppen" som jag och gul ft "gästar" men det blir ju inte så centrerad utbildning och jag får inte den pusch jag behöver för att "våga" tävla, ha, ha..Sedan är det socialt, glatt och trevligt men ändå definitivt ganska avancerade övningar.

Sen hur bra och glad jag alltid är när jag tränar för "min" så har man ibland tyckt det varit nyttig input att byta/rida för annan och göra något annat som hoppning:angel:..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kl
Nu har jag varit iväg och dressyrtränat för ny tränare.
Gillade verkligen hennes sätt och skulle mer än gärna rida för henne igen. Hon har varit på klubben 1 gång/månad MEN på onsdag fm :mad:.
Hur ska jag lösa det? Jobbar ju alltid då och jag kan ju inte ta semester varje gång jag ska träna...
Måste försöka påverka klubben till fler sådana här helger.

Det jag fick träna mycket på var att rida lugnare, mycket lugnare och faktiskt fick min häst en trevlig takt till sist.
Är väldigt nöjd med hästen min som är så arbetsvillig, han vill verkligen göra rätt:love:. Det han behöver är en lite bättre matte :crazy:, men som sagt det hade varit förbannat tråkigt om man inte hade haft något att träna på :), jag har en hel del!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ähumm..Han har en vääldigt bra matte tycker jag:)!!! ( Tycker du sitter jätteprydligt och det ser mjukt och trevligt ut på dem filmer duvisat här iallafall! )
Men vad kul att du hittat rätt, hoppas verkligen det går att få igång lite kontinuitet!
Min tränare gjorde lite samma, backade tillbaka tempo då jag gärna forsade på i tron att så red jag fram gången men genom att jobba på i ett lugnare tempo så kom takten och ur den kanske det så småningom komer lite mer gång i framtiden;).

*kl* Hoppas kunna rida ut på röda faran med barnen även detta år, tjo vad jag längtar..
Har skringlagt mina betäckningsplaner men har kanske, kanske en fyrbent bebis på g..En Welsh cob, men vi får se..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Oj, ska ni utöka familjen...
Berätta mer!!! Blir ju jättenyfiken.

Ja precis som du skriver har jag ridit i för högt tempo i tron att få fram steg och bjudning.
Det är väl jättebra att tänka fram givetvis men någon gång måste jag ju börja samla upp lite.
Är iaf nöjd och glad...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Klart du ska vara nöjd å glad, åh, det är en lyckokännsla när det klickar med tränare, lika frustrerande kan det vara när det inte stämmer, I know! Vad heter tränaren?

ang. utökning( förutom "Bosse", labbevalpen) så är det en ettårig WC-fröken här i närheten men vi ska dit och titta och bekanta oss med rasen nästa helg;)..Provred pappan där för några år sedan och han är väldigt lugn och trevlig. Denna blir ca 155 alltså en liten men viktbärande häst som är tänkt som familjeprojekt:). Barnen mina kan inte rida ponny så många år till, fjord ska ju säljas på sikt:cry: och dom ska samsas om den brune så länge men även få hjälpa till med ev. unghäst ihop med mig om det blir något.. Får se vad magkännslan säger. Vi ska också troligen låna en femåring till sommaren som grannbarnen ska ha som sommarhäst och som ska gå med Loppis då mr gul och brun helst ska beta på en stubbåker eller nå´t;)..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tränaren heter Kajsa Boström... Känner att jag väldigt gärna hade provat igen, svårt för alla inblandade just första gången.

Tycker det låter jättespännande med en WC...
Det är precis det jag saknar att kunna köpa en till, iom att jag inte har något eget stall. Berätta gärna hur det gick vid "titten"...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL.
Usch, ingen rolig helg har det varit. Har konstaterat nu att någonting inte står rätt till med killen och att en klinikbesök nog vore på sin plats. Bröt ihop totalt igår över detta, vill ju att han ska må bra! :cry:
Har nu sett att oavsett hur mycket mat och träning så vill han inte fylla ut över kors och länd, så anar att det är någonting som han inte tar åt sig. Så blir att ta blodprov på honom och dessutom se över foderstaten ännu en gång. Sen nu dessa dagar har jag märkt av en rörelsestörning, han är inte halt dock eller markerar men tar inte riktigt för sig - så vet inte om han har gjort något i hagen eller om hans blåstkänsliga rygg spökar?

Känner mig som världens sämsta matte. :cry: Och vet inte riktigt vad jag ville få ut med detta, men är så sjukt ledsen över att han tydligt inte mår bra. Även fast han är glad, busig, mysig och superambitiös och duktig i allt man gör just nu.

Lägger upp bild på skitmonstret från några dagar sedan för att lätta upp stämningen lite. :crazy:
521759_10150703022436523_711076522_9769783_418581188_n.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

apropå att han inte tar sig, har ni tagit träckprov? Hoppas på att det bara är en lätt sträckning eller att han är stel och att ni är igång snart igen
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp