Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Så var våran livs första programridning avklarad! LC:2 med 63,21% får ses som godkänt för oss två gröngölingar. Det ska vi dock bättra på, då det var mycket som vi egentligen kan göra bättre. Men kul att äntligen ha tagit steget att åka ut på sådant här!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jättebra gjort!!
Visst får man "blodad tand"?
När jag tävlar så vill jag bara igen och igen och igen och...

När blir det nästa gång?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Grattis! Kul att komma igång:)!
Säger som happyrider: Det ger ofta blodad tand;), man vill igen..
Bilder?

Hmm..överlag saknas lite bilder på era fina 06-or vore kul att se !
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kl på mig själv..
Börjar ju närma sig sommar..
Lite nyfiken på hur ni tänker kring vila och ev. sommarbete?
Min skrutta har ju varit igång "hela" tiden mer eller mindre sedan augusti, dock har hon fått vila några dagar i rad emellanåt..
Jag kommer ju att vara väldigt rid och tränings sugen när hon kommer hem från fodervärd även om jag kanske tar det lite lugnt några dagar i början och tänker väl lägga in vila längre fram på sommaren någon vecka när vi är borta själva och lite lull/slö ridning..
Jag har ju aldrig tävlat och haft "det" tänket så mina tidigare hästar har nog ridits fullt ut förutom när jag själv är bortrest..?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja egentligen tycker jag att min vilat tillräckligt, iom hans konvalecens. Men han kommer få vila ett par veckor i sommar när hela familjen är på semester.
Sommarbete blir det så länge som möjligt, beror på väder och vind förstås men brukar kunna släppa dem slutet på maj/ början på juni. Sen går de ute så länge som möjligt, brukar bli absolut hela september ibland längre. Det sista brukar vi givetvis tilläggsfodra och ibland täckar vi dem om vädret är blött.:):)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Min kommer inte få någon längre vila i sommar, han har vilat 2 månader i vinter.
Lite framgångsbilder sedan i somras.

zorroaug-april.jpg


Han jobbar kanon i sin vänstra galopp men i höger där h.bak är svagare så kämpar vi på. På onsdag blir första "riktiga" dressyrträningen och ska bli spännande och kul att få lite nya byggstenar och vägledning på fortsatt utbildning. Har skaffat mig en bra medryttare också så nu börjar det gå framåt. Han har även fått sina sista tänder. Och börjar bli bra stabil i munnen.

Han fyller ut överlinjen och avmaskades igår pga blodmask. Så nu får sommaren gärna komma.:banana:

Inspirationen är på topp :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Grattis! Kul att komma igång:)!
Säger som happyrider: Det ger ofta blodad tand;), man vill igen..
Bilder?

Hmm..överlag saknas lite bilder på era fina 06-or vore kul att se !

Tyvärr inga bilder. Hade kameran med men glömde den i bilen när jag skulle rida fram, och sedan åkte mamma på att vara domarsekreterare när jag red upp.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Jättekul att läsa om era framgångar både på träning och tävling! :) Mina pållar står ju sedan november pga min lilla Alva men målet är om Alvas tllfrisknande går som det ska att de skall igång till sommaren igen. Längtar så otroligt mycket att komma upp på hästryggen :)

Gällande Alva så går det rätt bra. Det är något "fel" på hennes lever så det skall göras en magnetröntgen på måndag så får vi se vad den visar. Funktionen är det troligen inget fel på då hon ser ut att vara välmående men det skall ändå undersökas.

Ut och tävla så mycket ni orkar nu under denna härliga period på året :)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vad härligt att höra ifrån dig!:)
Låter underbart att Alva är bättre, håller tummarna att det löser sig med levern också så ni får komma hem snart.

Ja jag är jättesugen på att tävla men nu har dottern en hel del tävlingar framåt så då får jag avvakta lite.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Härligt att höra att det iaf är på bättringsvägen med Alva! Hoppas det fixar sig med levern!

knapplån:
Ni som tävlat och är nöjda, grattis! :laugh:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

tack:D han börjar se ut som en häst nu. Känner framsteg för varje pass jag rider och just nu är det superskoj. Rider dock bara 2 pass dressyr/ vecka max, 3-4 uteritter och emellanåt tömkörning ca 1 gång varannan vecka. Ska försöka hålla det intervallet ett tag till då han utvecklats super med denna träning.:bow:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Åh vad skönt att det går åt rätt håll med Alva! Tänker mycket på er...

KL

Här är det snabba ryck och ombytlighet som gäller!:D blir hingstbyte pga vissa omständigheter men jag kan inte påstå att jag byter ned mig direkt....Vad sägs om Daquar CC e Diarado???
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vad är det för tävling. Lät spännande;)

Det är en helt fantastiskt rolig tävling bara för unghästar!:banana: blir 3:e året i rad som vi anordnar nu. Det är 2 kval o sen Consolation eller Final o är för 4-6 åriga hästar (och 7-åriga fölston såklart), går på snäppet lägre höjd än Breeders o Falsterbo för vi kände att det fanns väldigt många som ville ha en sån tävling. Det verkar som om vi hade rätt för det har varit fullt med ekipage de 2 föregående åren!

Tävlingen går på Grevagården där alla faciliter finns med superunderlag på utebanan och möjlighet att flytta in om det är fullkomligt katastrof väder. Kolla på http://www.youngstershorseshow.se/ där finns all info!

Vore ju superkul om det kom många från våran tråd! Man kan ju även gå ned 1 klass fast då kan man inte gå till final, men t ex en 5-åring kan ju hoppa 4-års kvalen o consolation t ex.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Spännande, det får vi kolla upp.

Skönt att höra att det går åt rätt håll med Alva. Hoppas levertesterna är bra så ni kan komma hem.

Rivica får ingen direkt vila till sommaren. Hon har fått sin vila nu tycker jag.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hade inte hört talas pm honom innan så jag fick googla. Han ser fin ut men ska du inte ha en fälttävlanshäst?
Vad är det för stam på stoet?
Roligt att avla lite. Hoppas hon blir dräktig lätt.
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp