Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Här är två av tränsen. Det tredje hann jag inte fota, men det är ett mörkbrunt Catena pullarträns som finns i katalogen.
Tre träns i Gold medal-kvalité inkl ett par vävribbtyglar för 120 + 120 + 40 = 280kr!

Pullarnosgrimman på bilden var dock stor så jag får lämna in det till skomakaren eller något och flytta ett spänne.

33036613.jpg


33036611.jpg


33036614.jpg


33036615.jpg


33036609.jpg


33036610.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Nu är Catenatränset fotat också. Blev en mörk bild, men det är mörkt mörkt brunt med vita sömmar

33037085.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

kl
Nu tycker jag äntligen att min häst är tillbaka där vi var i höstas innan skadan.
Red ett riktigt roligt pass på banan igår och jag känner att det finns lite styrka i hästen nu.:)
Det är just i galoppen jag märkt av hans svaghet då han blivit lång, rak och inte orkat bära sig riktigt.
Men igår fick vi till det... Efter många övergångar och fattningar från skritt så kände jag att han blev lättare fram och började bära sig. Kunde också rida mindre volter i galoppen och han behöll form, tempo och ställning.
Är riktigt glad!!:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Härligt Happy:banana:!
Själv räknar jag ner..tre veckor kvar tills jag får hem min Loppa;)!
Nåja..hämtar valpis på fredag så det dövar lite, ha, ha..

Klickade iväg en startanmälan till lb1 och lb2 i vecka 25 ( kvällstävling en tisdag, bra initiativ tkr jag:D) men vi får se om jag känner att det kan funka:crazy:..Sitter å läser och försöker se om jag kan synka mit schema med lite närliggande dressyrstarter..Inte lätt när man jobbar var tredje helg ..

Tjolahopp!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

+ Happy

Va härligt det låter!! Jag vill också hämta valp...:(

Vill också våga anmäla oss sådär, men det känns fortfarande för svajigt och ojämt från dag till dag, i helgen har han dock var gööörfin! och dyyyyr:d igår fick vi till en härligt och inspirerande pass på banan! Fins skänkelvikningar, fina fattningar (till och med utan att bli supertaggad och börja hoppa igång!) jag hoppas att det såg lika fint ut som det kändes!!

Ifredags blev han hoppad av en tjej i stallet igen, superfin var han, han fick tänka lite själv och löste det helt ok!

I lördags plockade jag fram lite bommar och hade kul över!!

Och tamdadam, i söndags hoppade JAG honom, jag är så jäkla stolt och har levt på ruset ett tag nu... Han har så kort galopp så i d-ponny komb på ett språng fick han in två, men när jag red på lite så blev det ett och jävlar va mycke bättre han hoppade...sen sa hon som jag hoppade med att "kom på det räcket också, det ligger bara på 60cm" jag hoppade, det kändes helt jättebra, och när jag landade fick jag höra "så nu har du hoppat 80cm!" jävla hon som lurades:devil: men vi överlevde så så jkla farligt var det inte!:bump::bump:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så roligt att du vågade hoppa honom.:D:D

Man blir så himla stolt när man har klarat av något som man tvekat för.:laugh:

Snart får jag börja så smått sätta igång min igen. Ska bli trevligt.
I brist på henne tog jag gammeltanten och red c-r dressyr i helgen. Hon var riktigt fin. Får börja träna henne lite mer så jag kan tävla henne till Rivica är igång igen.:)

En hundvalp.:love: Finns det nåt finare?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack, jag nu är jag bra stolt! Men så är han ju hoppad lite nu och vet lite mer vad det handlar om, men fan vad man får rida!!

Va roligt att det snart är pågång!! Hur gick det, vad red ni för program?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vad roligt happy att din häst känns som vanligt igen! Härlig känsla!

Skönt polly att din väntan både på valpis o häst snart är över!

Maui, det är himla bra att ha lite hästar o välja mellan eller hur?;):D

Britta åker till hingsten på söndag, ska bli spännande o se om hon är brunstig då.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Låter jättespännande med hingstbesök, får hoppas att även Britta tycker det ;).

Polly: Tror de tre veckorna innan Loppan kommer hem kommer gå i rasande fart med en liten "bäbis" i huset.

Miiiiia: Det låter som ni är inne i ett "flow". Varför inte passa på att anmäla till en tävling...

Kl
Har tagit en halv semesterdag för att kunna åka och träna nästa vecka. Blir skitskoj!!
Ska anmäla mig till en liten dressyrklubbtävling i början på juni. Skulle vilja testa en LB:1. Tror att jag gör det.... (friskt vågat hälften vunnet, eller hur?)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vi red LA1 på 64%. Kul att starta henne igen. Har anmält mig till tävling nu:)

Nova, vilken hingst har du bestämt dig för nu? Lämnar du henne för eller kör du flera gånger?

Skrittade ut på Rivica när Sara red lektion o hon var heltossig. Gnäggade nästan hela tiden och gick i nån konstig piaff mest hela tiden. Jagade upp dig så hon var genomsvett. :( Saras häst hade också gnäggat massor i manegen. Så detta gör vi nog inte om.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Happy..Lokal i Gäsene:angel:??? Kvällstävling tisd den 19/6? Du borde väl inte ha toklångt dit? Det var den jag anmälde till. Försöker få till några stycken i år iallafall även om jag inte kan vara superihärdig så vill jag försöka komma ut och bråka med mina tävlingsnerver:crazy:.Cr har dom inte runt mig på sommaren utan mest vår..

Miia: Man kan "klicka bort sig":D..Risken finns att jag får kalla fötter när hästen kommit hem och jag börjar träna eftersom vi bara har tre veckor att rida ihop oss och då ska jag få till tränartid också:crazy:..

Maui: Ah..så du startar den gammle i väntan på att Rivicca är fullt igång:)! Härligt! Har ni fyra hästar hemma nu då? Skulle gärna sett Rivicca Piaffera;), pampig tjeja!

Novali:Åh, du måste berätta mer om dina avelsplaner:)! Vilken hingst blev d nu då? Håller tummar att hon är brunstig och allt flyter på bra!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Happy..Lokal i Gäsene:angel:??? Kvällstävling tisd den 19/6? Du borde väl inte ha toklångt dit? Det var den jag anmälde till.

Det ska jag absolut kolla, jobbar dessvärre till 19 på tisdagar men kan kanske byta med någon.:)
Vi har varit där och hoppat med ponnyn en gång, är inte såå himla långt från oss.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Vet ni vad?? Igår blev jag och Alva utskrivna!!!! :D Känns så fantastiskt skönt!!!

Fick komma hem på permission from förra torsdagen och har därför kunnat vara i stallet en del och pussat på mina springare. De kom galopperandes när vi kom hem och jag kallade på dem. Det är kärlek det :)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så skönt för er.:) Hoppas nu att ni får en lugnare tid tillsammans så du kan njuta ordentligt av din lilla dotter.:laugh:

Det stämmer vi har 4 hästar hemma. En har vi inte plats för. Får stå i ponnyboxen som håller "spiltmått". Har köpt en utebox som vi förhoppningsvis får monterat under helgen så att alla får riktiga boxar. Hade ju inte tänkt att ha gammelhästen. Hade lånat ut henne men hon kom tillbaka. Passar ju bra när jag behöver något att rida på nu. Nu får hon stanna hemma. Hoppas att jag kan hitta någon som vill rida henne lite hemma hos oss istället.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

:bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Va underbart skönt det måste kännas!!

Happy: Jo, finns så mycket att slipa på bara...men vi kanske kan våga oss ut på en CR iaf så vi får känna på hur det är att komma iväg! Måste man ha licens då föresten?

På tal om flyt så flöt det nog bort med regnet igår, för igår var han allt annat än med mig. Han var fin på träningen, men lyssnade riktigt dåligt framåt och igår tog jag på mig sporrar och då blev det fart på han, men har var tveksam bakåt istället, hal som ål och spänd som en fjäder...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vilken lättnad! Är såå glad för er skull.:)

Miiiia: From lokal tävling behövs licens, så rider du CL på klubbtävling så behövs ingen licens.:)

kl
Har också en fråga (kan iofs kolla TR men det här är smidigare..)
Måste man ha sporrar när man rider LB:1?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ska inte alla klasser på lokalnivå ridas med sporrar?
Men finns väl inga såna regler på klubbnivå.. Rätta mig om jag svamlar! (:

Skickar med en bild på min ganster som nu lärt sig att kröka nacke i galoppen med, det tar sig :banana:

img_1994_202189327.jpg


img_1991_202189584.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Läste igenom TR:

"Vid inbjudnings-, lokal- och regional tävling samt vid framridning behöver sporrar ej bäras."
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp