Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack för svaret, då behövs väl inte kavaj å vita ridbyxor heller då?

Gud va skönt att sporrar inte behöver bäras då, det trodde jag, för hästen tycker inte riktigt om dom å vill bara springa ifrån!

KL
Idag var vi ute i solen och red, mest skritt å han var lugn å mjuk å fin, ngt tjafsig i munnen. Ingen som har något tips på bett / nosgrimma man kan ha som blir bäst då. Rider på tvåledat och remont, han är superstadig och fin emellanåt och sen bara han tar bettet och "drar", oftast när man försöker påverka honom, fast det kanske har med med styrka att göra?? I så fall söker jag tips på övningar och saker man ska göra för att bygga så mycket muskler och kondition som möjligt!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

kl
Hade inte vårt bästa pass på banan idag direkt:(.
Skritten och traven var ok men ibland har vi så himla svårt att få till galoppen.
Jag känner att jag tenderar att bli lite hård och stum i handen, blir så arg på mig själv.
Tack och lov så ska vi träna på onsdag...
Ja, ja antagligen kan det bara bli bättre...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Har byggt en utebox. Tog hela helgen. Är inte så lätt när man inte har vanan. Var en byggsats men beskrivningen var inte solklar. Nu har i alla fall en häst fått flytta in.;)
Har börjat trava Rivica. Känns riktigt trevligt snart är vi i gång igen.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Såg bygget på FB, är stallet i anslutning till uteboxen? :)

KL

Om två veckor ska jag på återbesök efter förlossningen om jag får godkänt så ska jag upp på hästryggen igen :) Som jag längtar :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Uteboxen står snett emot stallet. Hon kan se stallet från den men inte hästarna i stallet. Tror inte det spelar henne någon roll då hon ör en riktig surtant. Kunde stå i boxen och helt plötsligt utan att något händer sparka med ett bakben rätt in i boxväggen. Har sparkat skorna lösa ett antal gånger.

Härligt när du får börja rida igen. Förstår att du längtar.:)
Hoppas allt är bra med lilla Alva och att hon växer som hon ska.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Idag vill jag bara gråta, vilket jag gjort..., han var spänd som en fjäder, okoncentrerad, lyssnade varken framåt bakåt eller åt sidorna..hoppade till för minsta lilla och var rädd för precis allt. Inget gick bra och jag känner mig som världens sämsta, känns som om jag har tagit mig vatten över huvudet med denna hästen, jag vill ha kul, ut å tävla, kunna rida ut själv mm... Vet inte riktigt vad jag menar med detta utan vill nog mest skriva av mig...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det är inte roligt att känna så men jag tycker att min häst varit spänd och okoncentrerad sista veckan också.
Det märks både i hanteringen och ridningen:(.
Igår red vi förbi en kossehage och han blev såå rädd och var sen ganska opåverkbar resten av passet...

Tänk att det är något tillfälligt och ta nya tag:). Rid lite kravlöst några dagar istället så ska du se att det löser sig!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

är den alltid tittig av sig? min är ju sån om det är ngn tröst :p vi har bärjat skrämträna honom. presseningar...rida i storm....hänga saker överallt etc.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Han är ganska tittig, men det brukar gå över efter ett tag...men igår var han helt påverkar helt jäkla passet, fick ett par ok steg i skänkelvikning, men det var inte många...usch ska rida sen också om det inte regnar...

Har förresten fått erbjudande och komma och jobba på det stallet igen, det hade nog hjälpt oss iaf...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Om jag vore du så hade jag suttit av o longerat när han är sån! Då slipper du sitta o bli frustrerad och han får utlopp för sin energi. Det är så här med unghästar, det går upp o ned hela tiden o är man inte beredd på det så kanske man ska ta i övervägande att sälja o köpa en äldre häst som man kan ha roligt med. För vi lägger så himla mycket pengar på vår sport, o TID! Så om det inte känns roligt då ska man förändra det, inte ha nån prestige eller blanda in något slags felriktat känslosvall att man köpt hästen o får stå sitt kast. För det finns ALLTID någon annan som passar ihop med ens häst o det finns ALLTID någon annan häst som passar en själv bättre!

Ang ev jobb så håller jag fortfarande på att du ska ta chansen o ge dig iväg!:bump::banana::bump:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Vilken himla tur att man någon enda gång lyssnar på sin inre röst...:idea: Förra onsdagen fick jag bara en känsla av att söndag skulle vara alldeles för sent att köra Britta som bestämt. Ringde stationen o bad att få komma dagen efter, körde dit, ultraljudade o guess what? Hon hade lagom stort ägg att semineras dagen därpå!! Hon är nu seminerad i fredags o måndags o imorgon är det koll o sedan hemgång.:banana:

Hingsten jag valde är Daquar CC e. Diarado-Quinar (Quidam de Revel) o längre bak på mormor sida finns Contender. Om ni går in på Bruksprovets sida o tar fram videon som finns på honom där så förstår ni nog sen varför jag valde honom...:love:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Åh vad kul! :D När man läser om detta så vill man ju också ha ett sto! Hoppas att allt går som det ska nu och att det kommer en bebis om ett år.
:banana:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hoppas hon har släppt ägget. Så smidigt det gick i så fall.:)Tyckte att jag körde fram o tillbaka 100ggr innan det var klart :crazy:

Rivica var en mönsterhäst igår. Följde med när Sara red lektion på unghästen o han var tittig och rädd bl.a. för en skällande hund i en hundgård vi går förbi. Rivica bara kollade som om hon undrade vad han var rädd för. Sedan stod hon stilla tills han vågade frustande gå förbi. Eftersom vi har en yngre nu är hon ingen unghäst längre utan får uppföra sig vuxet.:D

Har börjat trava nu och till helgen får jag lägga in galopp. Har ingen brådska utan skyndar långsamt. Anmälde mig till tävling med den gamla istället. :)

Här är skitväder som vanligt. Regn regn o mera regn.
Ha en trevlig helg allihop.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Är nog klokt att "skynda långsamt"! Härligt ändå att det är på G med henne:)!
Sitter också och deppar över regnet och överväger om jag ska tvinga mig ut och rida "lånehästen". Ett Welsh cob sto 5-år under igångsättning. Jättetrevlig men väldigt grön som mina barns kompisar ska ha som sommarhäst med lite vägledning från mig ( om det funkar för dom iom hon är unghäst ).
Myser med min lilla kille:love: och bildbombar med lite annat smått;)!
33057410.jpg

33057411.jpg
33057412.jpg

Åsså lilla Wonder som bara är ett och är hemma hos mig och hälsar på:)! ( Dock inte snyggast just nu..):
33057414.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Men vilken söt liten gosse!!:love:

kl
Är nu hemma efter träning. Gillar tränaren skarpt!! Hon är petig till tusen och idag har jag lärt mig hur lite jag kan:).
Nej men hon ser verkligen detaljer och jag fick god vägledning när det gäller galoppen.
Nästa gång är om två veckor, hmm kan jag ta semester då också??? Kommer nog inte ha något kvar när det blir sommar..:o
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Härligt med en valp.:d De är ju så söta.

Kul att träningarna går bra. Är det Kajsa du rider för. Förstår att det blir problem att ta semester för varje träning.:crazy: Synd att hon inte kan komma på bättre tider.
Jag har ridit för henne på en kick- Off för längesen. Kommer ju från mina trakter.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Min fina ljusgrå, kämpar på.. dock har det inte blivit någon tävling än efter stilterrängen av olika anledningar, jag har fått byta hästar på varenda tävling känns det som så att dom ska få ungefär samma upplägg och inte att den ena ska tävla 14 tävlingar och den andra 3.. i går tex fick han avstå för att jag ville prova ut en betsling på den andra, varav han trampade av sig skon på vägen till tävlingen så det blev då ingen start alls.. haha snopet

Nästa helg är det iallafall dags för årets första fälttävlan för ljusgrå i Hermanstorp.. :)
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp