Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Japp, vi satsar fullt ut!!:D Ska bli skitskoj! Vi har också tränat på att skritta, trava och galoppera genom vattenpölar - ingen fara alls längre! Sen har han känts lite matt på att bara gå runt i paddocken = dressyr ;) så vi håller på med lite annat ett tag å bara har kul!

Tänkte på det, vad för skydd bör man ha på hajjerna? Senskydd eller strykkappor?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag har senskydd fram bara. Känns säkrare än strykkappor med tanke på t.ex. nerhopp (så att baksidan av kotan är skyddad).
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Grattis till debuten!! :)

KL

Här hemma flyter allt på. Längtar som tusan upp på hästryggen igen. Alva hälsar så gott till er allesammans!!

475715_10150856946473778_630098777_9963582_1932564919_o.jpg

ÅÅÅÅ där är hon ju!!!:love::love: Min lilla buke-bäjby!:banana: Så fullkomligt ljuvligt söt.....
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*KL*
Kommer sakta men säkert framåt med min pålle i ridningen, vi ligger dock fortfarande efter utbildningsmässigt, nu känns det dock som om det har släppt lite. Har även hittat en bra och pålitlig medryttare som rider ut på honom en gång i veckan och ska även hoppa honom när de lärt känna varandra lite mer.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL
Igår hade Rio ett halvstort sår i karleden fram, så vi får se vad vi ska göra fram till nästa helg, vill ju gärna ha boots på om vi ska iväg, men det går ju inte då, ska se hur det utvecklar sig, annars får vi avanmäla Hajjerna och komma igen senare på en annan träning. Så jäkla tråkigt om detta ska stoppa oss, har sett fram emot detta sen jag anmälde mig ju...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tråkigt med såret.:mad: Men det ska ju inte få stoppa dig. Vi har aldrig haft boots på våra i terrängen.
Det är ju inga enorma hinder ni kommer att hoppa på första träningen heller.;)
Åk iväg och ha kul om det bara är bootsen som är problemet.

Har äntligen tagit mig i kragen och börjat rida lite mer "riktigt" på Rivica. Hon har ju vilat i snart 2 månader.
Har problem med att hon har så tjock och delvis lång päls. Är svettig när hon kommer in från hagen av att vara ute i solen.:mad: Funderar på att klippa henne men vill egentligen inte klippa i sommarpälsen.:crazy:

Lilla ALva ser förtjusande ut.:love:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja vi får skippa det! Men det är väl egentligen bara bra om han rör på sig om han inte har ont? Eller? Kollade honom imorse och han var varken varm, svullen eller öm...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Håller med Maui, trist mer såret, men är han ok för övrigt och inte har ont av såret, åk på träningen och strunta i bootsen. Frågade Lotta (tränaren) förra året vad jag skulle ha för skydd, och hon tyckte bara senskydd. Så lite skydd som möjligt som kan lossa och ha sig i t.ex. vattnet. Det är ju inga stora hinder eller höga farter på de här träningarna. :) Jag hade även låga strykkappor bak första träningen, men det var inte populärt hos Bianca när de blev blöta och fulla med sand, så de åkte av till nästa pass. Känslig dam :angel:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Oj vad kul det låter med terrängträning, är nog lite avis...

kl
Vilken härlig värme vi har :banana:.
Igår red jag mellan 20-21, helt suveränt!!
Försökte tänka på vad tränaren påpekat och stundtals fick vi till det (tror jag:o) Galoppen funkar lite bättre och vi har hittat en lugnare takt som faktiskt hästen trivs i och där han jobbar på fint.
Idag= jobb till 20.00, var helt slut efteråt...hästen fick vila.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Red lite igår och det var inga problem! Men jag lånade en pelhamstång igår, en rak utan tungfrihet, och det funkade inte alls, han tog inte stöd mer än två sekunder och tog jag i honom så blev han spänd och tog bettet och sprang ifrån mig... Vad finns det mer som är ngt skarpare än tredelat? Kan prova ett rakt jaktkandar utan tungfrihet också, men jag lär väl få samm resultat där antar jag?

happy: ja det ska bli superskoj, finns det inget "uppe" vi dig också?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag har nära till tranemo och sen har de lite fasta hinder på klubben jag rider för. Så vi har varit iväg på träningar på båda ställena och faktiskt startat en startfälttävlan som vi genomförde med relativt bra resultat. Jag tycker det är skitkul!!
Men fick reda på i november att min häst häst har pålagringar/ artros på 5-6 och 6-7 halskotpelarna. Det gör att han inte har 100 balans i alla rörelser så jag har valt bort fälttävlan. Sen i november har jag i stort sett inte hoppat ett enda språng med honom. Tråkigt men tyvärr sant...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Åh, härligt avslut på morsdag:D!!!

*kl*
Imorgon kommer min Loppa:love:!!! Tjohoo!!!
Nä, jag har inte längtat och saknat henne nå´t..;)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Härligt att du har fått hem henne.;)

Igår var lilla Rivica busig. Trodde att hon skulle få av mig. Bockade som en vilde när vi galopperade i backarna. Fick skrika på Sara att hon skulle sakta av.:D
Nu ska jag börja träna lite dressyr på henne igen. Får satsa på start i slutet av sommaren.
Gammelhästen har skött sig utmärkt som ersättare.:) vann två LA klasser på henne igår.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

+ polly: Gud va roligt!!

KL

Jaktkandaret var inte heller någon hit:( Satte på det vanligt tredelade och det funkade ok! Men jag börjar fundera på om han inte tycker om rostfria bett, han går bra mycket bättre på mässingsbett, ligger det något i det?
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp