Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL
Imorgon ska vi ju som sagt till Hajjerna och jag har problem med packningen, vad ska man ha med sig?

Hästen:
Sadel
Sadelgjord
Renskinn/Schabrak
Förbygel
Benskydd
Träns
Brodd
Ryktsaker
Hink
Foder
Spö
Regntäcke
Svettäcke

Mig:
Hjälm
Stövlar
Säkerhetsväst
Ridbyxor x3
Strumpor xmånga
Skor
SportBH
Tröjor, långarmade
Jacka
Regnkläder


Något mer förutom hästen och mig själv som ska med?


Ska du vara borta en hel helg eller :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Handskar och sporrar är det enda som jag kan komma på, om du använder det. Och kanske ett par extra tyglar kan vara bra, man vet aldrig vad som kan hända
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*kl*
Varit iväg till min tränare idag! Skoj på sätt vis. Tråkigt på andra då hon gick riktigt skit i början under travarbetet. Blir tokigt otaktmässig i ffa vänster varv i nedsittning trav:confused:...

Vissa delar gick iof sig jättebra sen mot slutet och sidvärtes var kalas. Ryggning och bakdelsvändning likaså men just denna tendens oroar mig faktiskt..
Som tränaren sa så ser det ut som hon hakar upp bak..speciellt vid övergångar och när jag bytte från höger varv till vänster genom att vända genom volten.
Loppan har ju även tidigare kunnat kännas lite otaktmässig stundtals men eftersom fodervärden enligt utsago inte upplevt detta så är det väl troligtvis jag som brister i min ridning..

Efter att vi sen mot slutet jobbat lite fiina :love: sidvärtes så var det ändå som hon "kom loss" mer genom kroppen men jag vet inte.. Planen är väl att "rida på" lite till och se om vi hittar rätt annars måste jag nog göra en ordentlig utredning..
Loppan visar ju aldrig något direkt missmod eller så utan harvar på..om än dock då i väldig o-takt..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Visst känns det som att komma hem när man sätter sig i sadeln efter ett långt uppehåll...:)
Härligt att du är på G igen!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag har anmält mig till pay´n ride den 20:e i Isaberg.
Du ska inte dit??
Tänkte pröva LB:1 för första gången...:crazy:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hemma igen från heldagen på Hajjerna. Roligt att träffa miiiiiia, även om vi knappt hann säga mer än hej eftersom vi hamnade i olika grupper och gick om varandra. :laugh:

Bianca var jätteduktig, pigg och glad och var tvungen att lägga in en hel del knorrar i form av glädjeskutt efter hindren...

Trots att vi inte hoppat något sedan i augusti när vi var där senast så märks det att hon har utvecklats ändå, både i galoppen och sprången. Inte för att vi hoppade högt, kanske 70 cm, men det är en höjning från förra året. Sprången var också jämnare och mer "riktiga".

Några mer eller mindre suddiga foton om ni vill se

562138_225959190856576_100003274894410_399524_666852550_n.jpg


282336_225959094189919_1407180469_n.jpg


306206_225959324189896_907075829_n.jpg


224971_225959360856559_100003274894410_399528_257217559_n.jpg


248150_225959380856557_1498300984_n.jpg


224856_225959467523215_1834251198_n.jpg


562478_225959534189875_773599097_n.jpg


600882_225959624189866_100003274894410_399533_1139844058_n.jpg


556921_225959237523238_100003274894410_399525_44042513_n.jpg

I väntan på nästa pass

Vädret bjöd på spännande variation; Sol, moln, kortvarig storm med hagel och lite regn.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tessalonica : Härligt att vara uppe på hästryggen igen och att kommit hem med lilla fina Alva.

Happy : Tack för tipset, hade ju varit nära men jag kör Gäsene, dagen innan..
Anmält mig till Mark också v. 26..:crazy:

Gaia: Såå underbart det ser ut! Hoppas jag kan anmäla mig till lite terrängträning lite längre fram, är ju så skoj, även om jag "dressyrar" det mesta!

*kl*Paddock jobb för oss igår, känndes fin efter lite jobb..synd bara att hon ligger på bettet vid uteritt, kommer inte riktigt åt henne..Efter lite halvhalter och sidvärtes blir hon mjuk och fin på banan men som sagt, lyckas inte riktigt ute och jag vill ju jobba henne i skogen med och även bara rida ut men kunna ha lite bättre "gehör". Ett babypelham, vad menas med det? Är det inte så långa skänklar då ? Fv har ridit på ett tvådelat pelham stundtals och tyckt att hon suger tag bra och det måste hon ju så hon inte bara släpper vilket blir lite kontentan med jaktkandar..Någon som har tips annars om man vill få lite mer påverkan än vanliga tredelade samt tredelat med fasta ringar som är de bett jag har idag?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Fio; hur var det i Askim? Hade de en vettig bana till Er?
Såg att man kan ta fälttävlanskort i Säve så de måste väl ha skaffat fram fler hinder än bara stockar nu.:crazy:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul att träffa er också, rikitigt fin är hon!!

KL
Vi var ju som sagt där hela helgen, bilder kommer så fort jag får tummen ur! Vi började på nivån leda över stockar eftersom lilla rio inte fattade vitsen alls med detta, sedan fattade han hela grejen och ville inte sluta, vi har hittat vår grej iaf!! Även om jag fick rida som aldrig förr och verkligen övertala honom att vi kan detta så är jag så himla nöjd med helgen, jag har verkligen hittat andra knappar och fått sååå otrooooligt mycket hjälp, Lotta är verkligen helt suverän. Avslutade gårdagen med en liten pay and cross på 70-bana, fick en fin rytm över alla hinder, bara ett missöde med ett skydd som halkade ner som han blev förbannad på men jag var snabbt av och på med skyddet och vi kunde ta oss i mål!!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det som var bra med Isaberg var att de börjar halv 6, Gäsene startade ju kl 16.
Sen är ju Isaberg bara en programridning så ingen riktig tävling...men det är ok för mig.:)

Miiiiia: Låter som du haft en toppenhelg, härligt!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det låter ju kanon! Attans att jag inte visste det men äh, nu kör vi så det ryker;)!

Hade passat oss mycket bättre med egentligen men, äh, vi provar..
Tycker programridning är en alldeles lagom tävlingsform, passar mina nerver bättre, fast jag behöver ut å slåss med mina demoner:D..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det låter ju kanon! Attans att jag inte visste det men äh, nu kör vi så det ryker;)!

Hade passat oss mycket bättre med egentligen men, äh, vi provar..
Tycker programridning är en alldeles lagom tävlingsform, passar mina nerver bättre, fast jag behöver ut å slåss med mina demoner:D..


Helt rätt tänkt!!!
Man måste utmana sig själv ibland, speciellt i vår ålder;).
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*kl*

Idag var equiterapeuten ute och klämde lite på min pålle, han var förvånansvärt rak och jämn i kroppen med tanke på hur sned jag är. Dock lite låst i bogarna och roterat bäcken, detta rättades till och vi blev ordinerade ridning på raka spår i 3 dagar och mer sidvärtsrörelser så bogarna lossades.
Annars fick killen komma ut på bete i fredags, där går han och är lekfarbror och ordningspolis åt småbarnen (treåringarna).
 
Senast ändrad:
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Åh vad skönt att det var ok! Skulle också vilja kolla min men "dollargrinet" får landa hemma först annars går gubben i taket:angel:!
Liten film, har INTE memorerat hela la1:an men tanken var att träna lite delar..ptja..filmarens kommentarer säger allt, ha, ha..( Dottern på 12 år ).
...Ja, ja..anmäld till La men känns som att leka med elden, ha, ha..Undra om tränaren hinner göra under5verk på fyra tillfällen framåt:crazy:..Startar den 30/6..gulp..http://youtu.be/Ef_hE_7mH1A


Lite bilder från idag:love: Rolig och positiv och så snäll så jag inte är ett dugg orolig att skicka iväg min tolvåriga tös ensam på henne..Älskade Loppeskrutt vad jag är glad att hon är hemma!!!

33102163.jpg
33102167.jpg
33102168.jpg


Dottern fick ta en "trava ner" och skritt av runda efteråt..
33102184.jpg
33102185.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Fio; hur var det i Askim? Hade de en vettig bana till Er?
Såg att man kan ta fälttävlanskort i Säve så de måste väl ha skaffat fram fler hinder än bara stockar nu.:crazy:

Ja faktiskt, blev helt förvånad.. fast den var kanske lite i enklaste laget tycker jag men det var ju rätt många uteslutna så ..kanske inte ändå ??

Jag reagerade oxå på det.. dom har väl inte ens ett vattenhinder som är klart?? Konstigt att man kan ta ft-kortet då :grin:
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp