Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul att det blev tävlingar så nära. Hoppas de fortsätter då.
Säve har ju haft stora planer på ett vattenhinder. Nån gång måste det väl bli klart:grin:

KL

Gjorde biolight behandling på Rivica idag. Hon kollade även med värmekamera hur hon "såg" ut i ben och rygg. Aningen för varm i sina bakhaser men lika i båda.
La på sadeln och kollade sedan hur den hade blivit uppvärmd av ryggen och hur den på så sätt låg på henne. Givetvis var den inte helt bra.:mad: Nästa gång ska jag ha ridit i den en stund innan så att jag påverkar det hela också. Blev rekommenderad att rida med fårskinnet under som jag hade från början när jag provade ut den för 1,5 år sedan. Sadlar är så krångliga och dyrt att byta.:confused:

Rivica tyckte om behandlingen och stod och gäspade efter ett tag. Får se om hon är mjukare i ridningen efter behandlingen.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det är härligt att se er tillsammans igen!!
Tycker ni passar så bra ihop!
LA låter fantastiskt spännande. Kommer säkert att gå bra...

LA är faktiskt ett av mina mål med min häst (med godkända procent) men nu är vi ju anmälda till vår första LB:! Superkul!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack Happy :D! Tycker också det är underbart att ha henne hemma även om det på många sätt var nyttigt att hon var iväg..Jag hade lättare att släppa ansvar och "jobb" med hästarna till barnen bla. Dom är stora nog att göra mer och har också tagit en stor bit nu när det bara varit deras ponnysar!

Uhu..gul är såld och ska besiktigas idag..Jag får sätta hänglås på Loppan.."Lilltösen" ( 12 år och 170 cm lång ) tycker att hon är så rolig att rida:D!

Gick kanon på träningen, inte det där "tuppliga" otaktmässiga och ryggade lugnt och rakt och riktigt!

Kul grej, bara, är d åldern eller för jag hörde inte vad tränaren sa när vi höll på att jobba öppna och hon börjar "skälla" för jag bla inte har hästens pannan rakt mot kortsidan:confused:..Ehmm..fast hon hade ju bett mig gå över till att rida sluta vilket jag helt missat :D..Jag blev ju väldigt konfunderad över hennes kommandon när jag red öppna, stackars min tränare igår,..lyckades också dra iväg i en fin mellantrav diagonalt när jag ska skulle gjort sidvärts.. Nähäpp, en dos revaxör till nästa gång!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jaså ni har sålt er fina fjording...

Ang hörseln så måste det vara åldern:), är precis likadant för mig. Värst är när flera pratar samtidigt, då hör jag nästan ingenting. Mina barn håller på att bli galna på mig:).

Kl
En ordentlig skogsrunda i dag med mycket galopp. Känner att jag behöver ut och galoppera på då och då, så han får upp lite flås.
Jättefin häst men uruselt väder, spöregn hela ridturen (50 min):), kunde krama vatten ur trosorna...:D.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kl
Tala om kontraster... idag red jag i strålande sol.:banana:
Det är så härligt när man har så fina ridvägar runtomkring. Idag red jag på en gammal banvall med jättebra underlag, blev en hel del galopp idag också.

Imorgon funktionär på hopptävling hela dagen, får se om det blir någon ridning, hoppas iaf att det inte ösregnar hela dagen.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja, jag lyckades också pricka in regnet i fredags. Hade en väninna som kom med sin häst, vi hade bokat att rida ut..Fy så blöt jag var ända in på skinnet..

Igår var det damlångpromenad i byn vilket innebär mindre lämpligt att rida efteråt;), men yngsta dottern och en kompis till henne hade ridit ut och det funkar så bra, känns riktigt kul faktiskt att Lopp är så bussig så det går bra och jag känner mig helt trygg..

Snyft, idag åker kära gul..hittat en underbar tjej som ska fortsätta träna och tävla honom vilket känns kul när han gått från "problemponni" till en väldigt ridbar och trevlig kille:love:!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

kl
Oj, vad tråden är sömnig;).

Hade gräslig huvudvärk idag, lugn skogsrunda...

Maui: Har du känt någon skillnad på din häst sen hon blev behandlad?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Nu har jag fått tummen ur och letat fram lite bra bilder och lagt dom på nätet!

579509_10150840737680916_1669758875_n.jpg


533290_10150840740280916_1312736231_n.jpg


581081_10150840743730916_1568081563_n.jpg


547134_10150840745140916_1436137992_n.jpg


575655_10150840746245916_405403751_n.jpg


540544_10150840746995916_1387311291_n.jpg


575273_10150840747660916_486573949_n.jpg


521264_10150840747940916_1958276988_n.jpg


526895_10150840748075916_1838726748_n.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL
Sen måste jag bara fråga er, om hästen funkar bra på pelham och remont, ska jag rida med det då eller är det ett BIG NO NO!???
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Man får ju rida på det som funkar.. jag har aldrig provat pelham med remont dock.. pelham med engelsk/aachen och pelham med pullarnosgrimma.

Just nu funkar detta på min 04 med ett rakt bett.. blir som ett kombinationsbett utan häv, han bara draaaar ut halsen och näsan i hoppningen och terrängen annars och det är inte jättekul :crazy:.. Jag har på nosgrimman för jag visste inte om kineton-nosgrimman räknades som nosgrimma egentligen å jag orkar inte hålla på och käfta med nitiska ÖD till höger och vänster. I hoppningen är det ok utan nosgrimma eftersom denna är i läder men i terrängen så är det mer tveksamt.

542477_10150878056601797_620031796_9446043_1398964705_n.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ser härligt ut!!
Visst var det du som var lite osäker vid hoppningen?
Isf har du verkligen kommit en bra bit påväg!
Himla bra gjort...sen syns det ju att hästen din tycker detta är kalaskul!!:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så fina bilder! Ser härligt ut!
Nu blir jag sugen..kan inte vara nyttigt att bara dressyra :angel:..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jo det är jag, jag var osäker där också men lotta är ju en fantastisk tränare som inte skyndar utan byggare självförtroende och då gick det helt suveränt!! Funderar på att anmäla till en kurs till och då ev ta ftkort:S

och Rio trivdes verkligen som en fisk i vatten, har bilder från i lördags på banan och då var han underbar! En kompis som var med och provred så att det kändes som en annan häst och det är verkligen skillnad!! Kunde tillochmed rida ut själv en liten sväng igår!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Han tar ju i så att han håller på att spricka på vissa kort ju! :D

Det är verkligen så att Hajjerna = hästarnas Liseberg! Och jag håller med om att man alltid blir lagom påhejad av Lotta så att man långsamt tänjer gränserna utan att man behöver känna någon prestationsångest.

Ni såg jättefina ut det lilla jag han se när grupperna skiftade!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kl.
Dressyrträning idag. Himla roligt och nyttigt...
Fick träna på att korta steglängden i både trav och galopp. Jag har en förmåga att stressa min häst i tex lättridningen så jag fick rida mycket lugnare än jag brukar och han hittar då en riktigt trevlig takt. Det går liite framåt för oss :).

Nu är det "sommarfest" med mellandottern...:D
 
Senast ändrad:
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Haha ja det gör han!! Det är det verkligen, tycker mycket om hela stället och Lotta och alla andra!

Tack desamma!!

KL
Nu går han bättre och bättre lilla hästen, han har massa ny energi så nu har vi börjat tänja gränserna lite i dressyren också med bla förvänd galopp, vilket går bättre än den rättvända...han får väl tänka lite mera där. Nu ska jag bara lära mig att sitta i traven och få han mer avspänd så han får lite ro i kroppen!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul att det går framåt!!

KL
Glömde ju skriva innan att imon åker jag upp till stallet och provjobbar till lördag, ska blir skitspännande och jag är nervös...Sen får vi se, om jag tycker det känns rätt så tar jag nog mitt pich och pack och häst och flyttar, allt e knackigt med sambon och vi hade nog behövt få reda på om vi ska vara tillsammans eller inte, och det gör vi nog bäst på avstånd... Sen är det "bara" 40 mil typ så det går ju att åka över helgen och ses! Om man vill...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Håller med låter perfekt att få testa först.

Kl skickar en hälsning från Gran Canaria. :-)
Här är solen. Varmt i havet också.

Rivica får vila en vecka nu. Kändes bättre efter behandling och att jag började rida i ett högre tempo igen.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ååå så himla skönt det låter!!
Härligt att Rivica kändes fin efter behandlingen också!

Kl
En liten fråga till er:
Vad är lagom på en Pay´n ride?? Ska rida en LB:1 nästa vecka och undrar om jag gör bort mig om jag kommer i vita ridbyxor, snyggtröja och hästen knoppad???:confused: Jag tävlar ju så himla sällan och tycker det är så kul att snygga till hästen lite extra...
Hur gör man???
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp