Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Nja de finns i olika utföranden, jag ville mest ha en annorlunda, "svårstulen" sadel. Gillade den inte när jag såg den först, men sen gillade jag den mer och mer och beställde den till sist.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vet Novali :o..Det är därför det är så bra med film lr not:crazy:..
Jobbade henne utan stigbyglar i padocken igår och red programridning( satans tingestar det där, hade gärna kört barbacka..)nåväl..Jobbade på att sitta med henne ordentligt och känndes helt ok fast jag får tänka mycket..Hade bara haft henne hemma ett par dar när vi filmade. Great och komma till tränaren även om det går upp och ner..

Är nervös för min lilla start nu och även den 30 då jag dessutom rider program som är överkurs för mig ( inte hästen) men det fanns inte mer och jag ville inte åka bara för en klass..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja ta chansen nu! Om några år så sitter du där med barn o hela konkarongen o DÅ är det för sent. Om det ska bli du o pojkvännen så BLIR det det ändå.

Klart det är slitigt både fysiskt o psykiskt att jobba borta men chansen att lära sig så mycket mer än man kan på sin enda häst härhemma är ju fantastisk!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

What?? Färgen är ju skitsnygg på honom!! Tråktant :p


Eller hur.....:D

Nej det är för utspökat för mig, jag är ju värsta BlingTanten dock, tycker det är skitsnyggt men när det kommr till färger som sticker ut mer än hästen på bilderna då tar det stopp!:laugh:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag tyckte den var häftig även om jag själv kanske inte vill ha den...men vad var det för märke? Ser jätteskön ut iaf!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kl
Har suttit som funktionär på regional dressyrtävling nu i em/ kväll och jisses vilka fina ekipage det finns.
Jag blev såå motiverad, nu minsann ska ridas...(eller inte precis nu förstås;))
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

var själv på hopptävling idag och inom ett år ska min älg ha startat en 90 klass med en hoppryttare från stallet. Nu ska jag ut på hoppsadeljakt. :D
Någon som har en idé på vad som kan passa? Hoppas på wintec eller någon annan ok budget.

IMG_0173.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag har iaf tänkt att försöka komma upp en semestervecka och se hur det blir med hästen där uppe och sedan får vi se om jag åker i höst!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

kl
Lycka till imorgon Polly!!
Hoppas du har bättre tur med vädret...
Kom ihåg att tänka positivt!!! Ni är duktiga, du och loppan!!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jisses vilket kort sadelläge din häst har!:eek: Finns ju knappt nåt att sitta på där manken tar slut...men prova Prestige Versaille, brukar passa till såna rygglinjer. Wintec är spikrak o lär inte gå på den ryggen.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Sitter och laddar med morgokaffe;)! först jobb å sen lunch sen packa häst och åka.. Sista passen gått sisådaär ( hade en vän som körde igenom program med mig och gav lite "att tänka på") men har lyckats pricka in ösregn så skyller lite på det;).
Tog en skogstur igår istället för att drilla på bana och skulle jobbat övergångar och på att få henne ta tempoväxlingarna, ptja..får hoppas jag får håll på´na i mellanggångarterna.

Hjälp..I ökade skritten..hur mycket eftergift??? Hemska, hemska skrittmoment:crazy:..

Slänger också in bilder då jag VILL ha en annan dressyrsadel, men vi får se.. Dom är från dagen hon åkte till fodervärd..Hon är lite tunn m.m..Tror det hängde ihop med skadan och hennes ringorm ( lite nedsatt )..Men nu är hon lite maffigare vilket är roligt! Har dock ingen ny uppställningsbild..Fast det visar ju hennes rygglinje, manke och framparti..

33123604.jpg
[/IMG]

33123604.jpg


33123603.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vaf jag förstår så har hon kanske lite "stående" bogblad? Hög, lång manke..gga kort rygg som sluttar lite uppåt..Toppen läge:D!
Det låter ju som en reklam annons för Amerigo ALTO? Hä., hä..

Hopps..nu blir det Rally-Mallan till jobbe IGEN!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det gick bra idag:bump:! Fick 67, 93 i lb1 , det är väl nästan 68% va? ;)..En blå rosepett, kul..:D
Hon är härlig lille Lopp som liksom blir otroligt trevlig och ridbar på tävlingsplats, Kände direkt att jag kunde vara trygg med reglerbarheten, den jag tyckte brast hemma och på träning så tydligen finns det där! Fick också cred för galoppen i båda programmen och i första "Trevlig häst":)..Det är kul att galoppen betalar sig och den vet jag ju är fin och ridbar:)!
Fast lika glad som jag är åt det så grämer mig lb2:an för där tyckte jag att jag schabba mig..Vi fick iof 64,66 och hamna snäppet utanför placering.

Egentligen är ju det jättebra eftersom jag är såpass grön själv..Fast samtidigt kanske det är ett steg mot högre procent på sikt att veta vad och att man brast med vissa saker?
Sedan är ju dressyr en bedömningsport, hästen ingen robot och nästa gång kanske vi får jättelåga procent så det är bara å ut så mycket jag hinner!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Fantastiskt bra gjort!!!!
Du måste vara jättestolt över både Loppan och (eller framförallt) dig själv.:bow:
Nu är ni verkligen på G!!

Kl
Liten clearrounddressyr för vår del imorgon...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det är inte så litet det heller;)! Håller alla tummar!!!
Vet ju hur det är att brottas med tid och andras ( läs barnens;)) aktiviteter och intressen!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

kl
Lagen om alltings jävlighet... Vaknade imorse med maginfluensa:(, flera år sen jag var såhär dålig (kräkningar, diarré och feber).
I stallet stod allt färdigpackat och putsat och jag fick ringa och stryka mig:cry:.
Ååå vad jag är besviken, hade sett fram mot denna "tävling" i flera veckor.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Men du..attans också! Krya på dig!!!

*kl*
Taggar träning :D..Solen skiner, hoppas vi kan vara ute..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul med träning, träning blir det för oss nästa vecka. Tränar dressyr varannan vecka. Idag blir det massage för Zorro och imorgon blir det fortsättning på hans inhoppning. Ska prova en pfiff hoppsadel. Håller tummar och tår att han nöjer sig med den så länge
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Amerigo DJ, CC och ev nån Passier.

Supergrattis till det jättefina resultatet!!!!:banana::bump::banana:

happy: en sak kan du vara helt säker på....det kommer fler tävlingar!:D Hoppas du mår bättre nu.
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp