Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Polly Grattis till fina ritter och bra resultat:D

Nu har jag haft semester i en vecka med sol :love: o bad. Härligt. Hästarna har fått vila. Upptäckte att jag anmält mig till tävling redan nästa vecka så jag måste hem och träna.:crazy:

Nova, Beklagar, så himla tråkigt.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vågar ju inte bara köpa en beg. sådär utan att ha provat..
Åh, så svårt.. Känner det bara lite som att jag hamnar "uppepå" men det kan ju bero på min sits och så också för min sadel ligger ju gga ok. men jag vet inte om jag får kännslan av att den är lite "flat" och bred i sitsen? Fast den är ju mjuk och så..

Sen ville jag ju ha brunt..tycker det fint till hennes ganska ljusa fuxfärg även om svart alltid är lättare:D..

*kl*
träningen gick ok. fint driv i pållan utan att bli springig..lite tekniska missar från mig i sidvärts mm men annars var det en :) träning!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

kl
Pga missad tävling så sitter jag här och letar på TDB. Men det är inte enkelt att hitta en som passar med "rätt" klass, lagom långt att åka och helst inte när jag är på semester...:).

Är piggare idag men ingen matlust eller vidare ork, pållen fick vila.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack. Det är så sorgligt att jag känner att jag inte riktigt kan hantera det än.

Men mitt i allt tråkigt så visar det ju sig att man har vänner som går långt utanpå alla andra...jag har en god vän som föder upp jättefina hästar och hör o häpna, han har lånat ut en superfin 6-åring till mig!:banana: Får jag presentera fröken Röd:

33129342.jpg


33129341.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Men vilken godbit!
Stam och vad har den gjort?
Antar att det är ft du planerar?

*kl*
Jobbar hela helgen..är hemma på timmar och hinner,orkar inte rida idag..
Imorgon rider nog min tös och i övermorgon har jag också delad tur..
Men det gör nog inte så mycket att det blir lite off med ridningen under helgen.
Vill ju träna och vara igång för nästa lördag men hon går troligtvis inte bättre för att jag slår knut på själv...:crazy:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hon är 6 år o dressyravlad men vill INTE gå dressyr! :D e Don Romantic o har inget tävlat utan bara tränat. Tuffar på som hejsan i skogen, är jättemodig verkligen så jag var djuuupt impad idag efter vår ridtur.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

såg ditt inlägg nu; han blir ju bra mkt rakare vid rörelse

IMG_0002.jpg


IMG_0013.jpg


IMG_0032.jpg


Wintec 500 hopp är ju ngt mer svängd, så tänkte prova den. Pfiff gotthard fungerade inte helt optimalt.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så fin!!!
Tror att det är bra för dig att lägga energin på en ny häst istället för att tänka på det som hänt.
Den här lilla damen vill vi se mer av!!!:banana:

kl
En sån underbar uteritt idag, men inte för att ridningen var outstanding utan för att jag hade med båda mina döttrar på ridturen.
Min lilla "höna" (9 år) rider vääldigt sporadiskt och kan med nöd och näppe rida lätt. Men idag fick vi låna stallets snällaste c-ponny och flickan min fixade det galant!! Massor med trav och uppför och nerför... Stolt mamma....:love:
Väldigt OT, jag vet, men kände mig så lycklig!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hör definitivt till tråden Happy:)! Visst är det sådant man blir glad av!

*kl* Lite fundering..min tolvåriga dotter vill ju så gärna rida min häst och jag är inte speciellt orolig att något ska hända eller så men funderar lite på om det blir "avtrubbande" ( Loppan är definitivt inte superkännslig )?
Rider hon skogsridning mm två-tre ggr i veckan borde väl inte vara skadligt?
Ger henne små hintar som att hon helst ska vara mellan hand och skänkel i övergångar samt att hon kollar så den galopp hon fattar är rätt..

Vet inte riktigt vilka "krav" man ska ställa..Får ju inte bli för meckigt och svårt..

En dag när hon ridit så förklarade hon att Loppan "satt fast" lite i vänster sida men jag "mjukade upp henne";)..Förstår inte vart den ungen fått sitt självförtroende ifrån..

OT:Idag får jag nog rida igenom brun ponny, suck..tråkigt för han blev inte riktigt vad jag hoppades på eller har väl aldrig varit..Men barnen och främst min äldsta var så himla förtjust..Lilla långa tolvåringen föredrar nu mer Loppan om man säger så..

Känns bara så tråkigt att sälja efter knappt ett år, det vill jag inte heller, är ju inge slit och släng så vi jobbar nog på med brune herrn som får gå ensam och skämmas..( betäcker dessutom så han står lite lågt i kurs för tillfället..)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Behövde ju inte börja så tidigt så har både ridit och hunnit ladda ner film.
Här är vi, jag och poppsan :)
http://youtu.be/X7QLcR2FYng

Finns ju betydligt mer att filura på på och jag slarvade i bågarna men är nöjd att hon var gga lydig, det känndes liksom tryggt sen kanske jag måste sätta än mer tryck i henne men det får ju inte bli trippigt och springit..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

En fråga Polly: LB:2 rids på lång bana, eller? Jag har kollat lite proppar och hittat en tävling som har LB:2.
Hur mycket svårare är den än LB:1? Hur mycket tycker du man bör träna på lång bana?? Räcker det att rida delmoment på kort bana innan tävling eller??
Har inte enkelt att få till träning på 60- bana.
Hmm, vill ju så gärna ut och tävla men inte heller göra det för avancerat för mig och pållen.

Kl
Har en vääldigt stor trädgårdstomt här hemma med en hel del äng. I morse stängslade jag och dottern in en del och har nu ridit hem hästarna. Sitter i köket och tittar ut på mina fina hästar:love:. Det här skulle jag lätt kunna vänja mig vid (jag vill ha en egen gård, nu!!!)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Har tittat på din film nu och tycker ni ser så prydliga ut, både utseendemässigt och ridmässigt. Framförallt tyckte jag om galoppdelen, jättefina fattningar och fint ridet!!:love:. Kände helt plötsligt att jag har lite att jobba med:crazy:.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Du kan utan vidare träna det på kortbana-svårare än B1.an då det finns 10meters volter i trav.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack vad snäll du är Happy:)! Jo, galoppdelen betalade sig, det är ju hennes bästa gångart så den blir väl mest ridbar också..Får däremot inte till det i trav och skritt längningar..

Härligt med hästarna hemma:banana:!!!

Ang. lb2 så kan du gott träna den på kortbana. Jag red den inte heller på lång hemma på träning. Tkr egentligen den är lättare iom. längre linjer. Fick ju inte till det helt hundra nu men det var jag som tappade fokus, blev lite taktmissar mm men dom tar jag på mig..Tidigare har hon kunnat kännas otaktmässig pga trötthet till andra klassen men, njae..nu var det jag som brast..Kom igång med framridning alldeles för kort innan, började vackla på programmet när jag red och visste inte ens hur det fungerade när man liksom startar utifrån banan. Sååå synd för det är ju mycket vackrare med långbana med vita staket ute i solen :D, här är filmen från lb:2..http://youtu.be/XD2cWSwhXEw
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ah vad mysigt att ha hastarna hemma :love:

Har ni fina ridvagar ocksa sa ni kan rida ut *avundsjuk* :)

KL

Jag har flyttat lilla ponnyn till kollektivt stall och han ar redan ohalt och mycket smalare. Det ar forsta gangen pa over 6 ar som jag gor allt sjalv, och nu inser jag hur mycket jag har saknat det (och hur petig jag ar, nagon annan mockade at mig igar och jag var tvungen att gora om det senare :o)!
Men forst ivf-behandlingar, sedan tvillinggraviditet och sedan sma tvillingar....det var liksom en nodvandighet att ha full skotsel ett tag. Mina barn borjar skolan i september sa nu ar det lattare.

06:an ska flytta till samma stall han med, i mitten av juli. Just nu utnyttjar vi faciliteterna pa anlaggningen fullt ut, hoppningen borjar ANTLIGEN komma tillbaka och markarbetet kanns som en annan hast jamfort med for ett ar sedan. Kanske vagar vi oss pa en liten tavling snart...om jag kan komma ihag hur man flatar... rostig ar bara fornamnet :eek: :D
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp