Sv: Nr 8 om våra fina 06r
Hör definitivt till tråden Happy
! Visst är det sådant man blir glad av!
*kl* Lite fundering..min tolvåriga dotter vill ju så gärna rida min häst och jag är inte speciellt orolig att något ska hända eller så men funderar lite på om det blir "avtrubbande" ( Loppan är definitivt inte superkännslig )?
Rider hon skogsridning mm två-tre ggr i veckan borde väl inte vara skadligt?
Ger henne små hintar som att hon helst ska vara mellan hand och skänkel i övergångar samt att hon kollar så den galopp hon fattar är rätt..
Vet inte riktigt vilka "krav" man ska ställa..Får ju inte bli för meckigt och svårt..
En dag när hon ridit så förklarade hon att Loppan "satt fast" lite i vänster sida men jag "mjukade upp henne"
..Förstår inte vart den ungen fått sitt självförtroende ifrån..
OT:Idag får jag nog rida igenom brun ponny, suck..tråkigt för han blev inte riktigt vad jag hoppades på eller har väl aldrig varit..Men barnen och främst min äldsta var så himla förtjust..Lilla långa tolvåringen föredrar nu mer Loppan om man säger så..
Känns bara så tråkigt att sälja efter knappt ett år, det vill jag inte heller, är ju inge slit och släng så vi jobbar nog på med brune herrn som får gå ensam och skämmas..( betäcker dessutom så han står lite lågt i kurs för tillfället..)