Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Fy tusan din stackare :( Hoppas du mår bättre nu och fick firat midsommar :)

Polly, Säger som alla andra. Grattis till fina resultat :)

Maui, Gott det låter med sol och värme, det är man ju inte bortskämd med just nu :/ Är Rivica bättre nu?

KL

Här tuffar vi på. Hoppade imorse igen och det går jättebra :) B tycker det är riktigt skoj och med lite mer träning så ska vi nog få alla bitar på plats igen :)

Rosie är utlånad under sommaren. Kändes fruktansvärt när jag körde henne från gården men hon har det jättebra så det är inget att klaga på. :) Vad tror ni inbitna om det dejt snart? :D Saknar er!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kul att höra att det tuffar på med "Bulis" och att höra av dig:)! Förstår att det är lite tungt att ha Rosie utlånad men är väl skönt också.
Är så nöjd att ha min Loppa hemma även om det var väldigt nyttigt över vintern, för mig, för henne och för husfrid och barnas intresse och engamang. Men garanterat dom två sista månaderna så var jag som en äggsjuk höna;)..

Var det en bror till din tro som tävlade när jag var iväg nu i tisdags?
Efter Cavalet-Bright Bird..? Eller nå´t jag bara fått för mig!?

Träff låter kul! :D
Hoppning låter också himla kul..Det är ju det Loppan tydligen gillade bäst när hon var iväg på foder så jag drar mig för att testa:D..
Är så himla osäker på min egna förmåga i hoppningen men får väl skutta lite även om jag tycker hon känns kanonarbetsvillig i dressyren också. Blir nog en liten terrängträning, vill ta lite banhoppträning först bara..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vad kul att du tom. kommit igång med hoppningen igen.

En träff hade varit fantastiskt kul!!! Varför inte nu under sommaren:).
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

happy: jag förstår precis känslan när ens barn klarar ngt man inte riktigt själv trodde o som man väldigt gärna vill! Härligt!:banana:
Ang starta LB:2 så klarar du det lätt utan träning på 60 bana men det enda som är lite besvärligt med lång bana i början är ju att veta vid vilken bokstav saker o ting ska utföras!

tessan: Var roligt att ni är igång så snabbt o det blir säkert jättebra för Rosie o du kan själv slappna av o inte känna dåligt samvete.
Klart vi ska träffas men pliiiiiise allihop, kan vi inte ta en sväng på Tranemos terrängbana? Fröken Röd vill gärna prova!:angel:

Sunshine: skönt att du hittat ett stall att trivas med men jag har missat varför du inte är nöjd med ditt senaste? Du var ju så nöjd när du flyttade dit? Och hur ska du hinna i vinter med två hästar och kollektiv stall?
Hoppas du kommer iväg på tävling iaf o hoppas ngn kan filma dig det vore så roligt att få se din fina häst igen!

ginnies: Tack! Ja, vi får se vad det blir av lilla Fröken Röd men de 2 ggr jag ridit hittills har varit lovande. Att hon inte vill gå dressyr-dressyr har jag ju full förståelse för...:devil: men kanske det går att locka henne att bli fälttävlans häst för maken till käck individ i skogen är svårt att hitta!:banana:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL
Herregud vad ni skriver när man är borta ett tag. Här hemma händer inte så mycket, jag har haft noll motivation och ork så lilla hästen har fått ett par dagars vila... Han funkar inte alls på tredelat tränsbett just nu så imon ska jag testa pelhamet igen och se om det är bättre...Annars vet jag inte vad jag ska göra?? Ska iaf testa ett rakt gummi/äpplebett...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Klart att du ska sälja brun. Bara att inse att det blev ett felköp. Om du har kvar honom kanske 12 åringen tröttnar. Låt henne rida på Loppan. Hon räcker säkert till er båda. Ofta rider vi hästarna för lite.
Har ni ytterligare en ponny?

Kul att se filmen på er. Såg så prydligt ut. Roligt att höra barnen, de diskuterade ju inte din ritt precis :D

Kul Tessan att du kommit igång igen. Lät som en bra idée att låna ut Rosie nu när du har lilla Alva också. Man hinner ju inte allt.

Rivica är igång men inte tävlingsklar. Sliter på den gamla ett tag till;) rena bonusen att hon fungerar igen och så bra dessutom.:D

Hade varit kul med en träff. Var ju längesen sist.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja just det, glömde ju skriva det. Jag tycker också du ska sälja brun ponny! Man passar inte ihop med alla o det är mycket bättre för alla parter att då sälja vidare för det finns ju någon där ute som kommer att älska att rida honom!

Maui; Skönt att du har den gamla, är ju dessutom rätt kul att rida någon som redan kan som man inte behöver utbilda utan bara kan ha kul med. Skönt också att Rivica är på G igen.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Yes, känns fantastiskt att vara på G igen :) Tog två bilder på B när jag longerade henne häromdagen, min lilla köttbulle ;) Även Alva tycker det ;)

IMAG0082.jpg


IMAG0084.jpg


DSC02558.jpg


Vet inte riktigt om jag är redo för att komma igång med terrängen ännu men jag följer gärna med och tittar :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det är så skönt att ha en riktig dressyrsadel att rida i, idag fick vi till nästan perfekta galoppfattningar i båda varven, det går framåt även om killen är en riktig tjockis nu när han äter gräs dygnet runt med treåringarna.:bump:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Bulan ser ju jättefin ut!! Det kan man inte tro att hon inte varit igång så länge.
Måste vara underbart med eget ridhus nu när det bara regnar och regnar och regnar och...

Men sötast såklart: lilla Alva:love:.
Min fina Alva var förresten med på mitt senaste foto på hästarna i hagen....
Så stora blir de på 9 år:).
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or


Åhhh Mormors Älskling!:love::love: Måste vara det sötaste buke-barnbarnet som finns!:rofl:

Ja fy vad avis jag blir på ditt ridhus! Idag hällregnar det men ska visst sluta framåt kvällen o jag jobbar ju så kanske det kan bli en skogstur iaf när jag kommer hem.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Mmm..Vi får se hur det blir med den bruna ponnyn..Ska köra dottern på läger nu så det ger väl lite hint om hur dom funkar..
Det är så tråkigt att sälja häst och dessutom en ponny som jag kanske inte riktigt tagit till mig. Hur ska jag kunna prata för honom då?

Maui: Vi hade ju en fjord..Den saknar jag men ähum..i hoppning var han kanske inte så bussig..Men faktiskt väldigt ok. i dressyren.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Håller med, lilla Alva är så söt. :love:

Ridhus hade verkligen varit bra idag. Trotsade regnet och på med regnkappan o red ut en lång tur med Rivica. Var rätt skönt när vi kom iväg.
Sen blev det nästan uppehåll när jag red den andra i paddocken.

Tom grushagarna leriga. Har visst inte regnat så här mkt i juni på 100 år.:mad:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det kom över 50 mm här igår!:eek: Hagarna är lervälling o hästarna fick vara inne i skift för att sen ha på sig regntäcken hela högen ute inatt. När jag kom ut i morse hade dom roat sig med att dra ned staketet mellan hagarna så jag fick banka stolpar. INTE kul kl 0540!:mad:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Sunshine: skönt att du hittat ett stall att trivas med men jag har missat varför du inte är nöjd med ditt senaste? Du var ju så nöjd när du flyttade dit? Och hur ska du hinna i vinter med två hästar och kollektiv stall?
Hoppas du kommer iväg på tävling iaf o hoppas ngn kan filma dig det vore så roligt att få se din fina häst igen!

Stallet dar han star nu ar jattefint och perfekt pa alla satt - men jattedyrt (ca 8500kr/manad). Lilla ponnyn fick fang i varas och kunde inte sta kvar hos min kompis som bor runt hornet fran fina anlaggningen, och jag har absolut inte rad att betala 16000/manad i stallhyra, sa darfor hade jag inget val utan var tvungen att leta nytt.

Det ska nog ga bra, barnen borjar skolan i september och jag jobbar inte sa jag kan ta hand om hastarna varje dag. Det ar kollektivt pa engelskt satt, inte svenskt, sa man har inga gemensamma in/utslapp osv utan tar bara hand om sin egen hast. Sa jag koper till de tjanster som behovs, t.ex. inslapp. Alla fodringar ingar tack och lov. Det enda som jag definitivt kommer att sakna i vinter ar ett ridhus, men det ar det inte manga engelska stall som har sa jag har knappt hunnit vanja mig annu ;)

Tessa - sot bebis! :love:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Så dåliga vi är på att uppdatera. Händer det inget?:grin:

Var på dressyrtävlingar igår och såg en sån fin 7-åring som vann LB. Den var efter samma hingst som Rivica är efter; Riverside. Finns inte så många som är efter honom i Sverige så det var kul att få se.

Red lektion i mitten av veckan. Vi har långt kvar innan vi kan kliva ut på tävlingsbanorna igen.:crazy: Var väldigt stel i vänster sida. Svarar inte ordentligt på vänster skänkel. Får träna vidare.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kl
Är på liten minisemester i Blekinge...jättehärligt!

Har anmält mig till LB:2 nu :crazy:, får se till att träna ordentligt när jag kommer hem.:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Roligt Happy:bump:! När blir det? lb2 är ett roligt program och din fina kille har nog nytta av lång bana!

*kl*Tävlade igår och det gick inge vidare..Var väl inte taggad själv och hade en riktig propellernatt innan..
Hon är fantastiskt snäll iallafall. Lb1 fick vi 58% i.. trippig, bör vila mer på steget, bär länga mer..dessutom ett litet missförstånd då hon fattade galopp innnan hörnet, tyvärr bröt jag av och gjorde om, är bättre att låta henne rulla på..men jag lär mig under resans gång;)..Hon hade inte samma fina självbärighet som i tävlingen innan för till Lb1 då så var hon så kanonfin på framridningen, allt känndes bara så "lätt". men så är det väl, lite upp och ner..

Lite "nöjd" och ändå inte med La debuten där vi fick 60% och medelplacering fast utan taktmissar och med mer genomsläpplighet i kroppen på Loppis hade vi nog fått bättre betalt...

På tisdag ska vi åka till veterinärklinik för utredning. Jag har ju trott hela tiden att taktmissarna beror på avsaknad styrka hos henne och ryttarmiss från mig för att jag är såpass oerfaren men nä..det finns nog en orsak och jag hoppas det går att hitta och att dom inte bara sprutar henne här och där..

Samtidigt hoppas jag att det är något som inte är allvarligt och behandlingsbart såklart.. Lite jobbigt/deppigt/oroligt/...

Att jag ändå tävlade nu är ju att hon liksom ska gå som vanligt fram till utredning, men såklart, det fanns ju i bakhuvudet också..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Låter vettigt att inte vila henne innan besöket. Hoppas att de kommer fram till något som ni har nytta av.:)

Red LB3 på den gamle och det är ett väldigt roligt program. Där händer saker hela tiden och det är inte massa långa linjer som i LB2. Kan rekommendera att testa det. Likså gillar jag LA2 som är på kort banan. Där händer också grejer hela tiden.
Happy var rider du LB2?
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp