Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jamen. Fick veta hur hon ska ridas. Att det blev så länge var ju pga sem. Sen vill man ju kanske ha samma veterinär..

Brun fungerar ju för min äldsta även om det krånglat lite på tå tävling men kanske kan vara ide´att först prova med någon mer drivande och tävlingserfaren. Dom har varit på läger och det var bla min tränare som hade dom i dressyr och hon tyckte han var jättekäck..Jag får väl försöka jobba lite på honom med..

Vi kan ju inte köpa en häst som alla tre ska rida..blir nog inge bra:D! ( Dessutom är det tråkigt att sälja häst;) )..Vi får se hur det blir där..
Har ju grannbarnens foder welsh cob, ska se om om vi kan jobba lite mer med henne och att i kan låna henne under hösten. Hon otroligt bussig men lite grön.
Ska dessutom kolla en väninnas femåring och se om den kan kännas kul att jobba lite.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Lite mer bilder "á la portugal style" :D

392933_245543868898108_1860147808_n.jpg


582609_245542292231599_1773131219_n.jpg


376358_245542522231576_435424944_n.jpg


428899_245543302231498_397671340_n.jpg


528813_245541978898297_1577368946_n.jpg


574850_245541855564976_79553309_n.jpg


396963_245541632231665_1618560375_n.jpg


Foto Andréa Kjellberg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så fina flätor. Har du eller portugisen gjort dem?
Hade gärna lärt mig att fläta så snyggt.;)
Nu blir det att man bara snor ihop knopparna i all hast före tävling.

Tränade idag o nu måste jag klaga på värmen. :( höll på att stekas ihjäl. Aldrig är det lagom.;) Nu är vi på rätt spår igen kändes det som. :D

Polly hänger inte med på hur många barn du har som rider. Hade för mig att ena dottern hellre red Loppan än brun. Är det någon annan som rider brun också?
Varför behålla nåt ni inte är nöjda med. Bättre att köpa en mindre häst som kan passa dig också.:)

Vi hade samma problem i vintras med vet som var sjukskriven. Vi väntade inte utan tog en annan på samma klinik. Fungerade bra. De skriver ju journaler.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så fina flätor. Har du eller portugisen gjort dem?
Hade gärna lärt mig att fläta så snyggt.;)
Nu blir det att man bara snor ihop knopparna i all hast före tävling.

Killen gjorde manflätan och hans svenska tjej (min kompis) gjorde pannluggen och svansen. Ska tillägga att svansen inge är fäst med varken gummiband eller tråd, bara ihopflätat/knutet tagel. Biancas man ligger egentligen på höger sida men han har lättare för att fläta på vänster sida så han borstade över manen. Det är därför hon ser skiten och "virvlig" ut vid mankammen på högersidan.

När jag flätar blir den mer "liggande". Såg tyvärr inte hur han gjorde, men gissar på att flätade "underifrån" och jag "ovanifrån".

Har ingen bättre tillgänglig just nu på hur min ser ut.

32488788.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Din fläta blir ju liksom på "insidan" då :)

Min har så tjock man så jag brukar köra fläta*2 (när tiden finns!)
178713_10150939931522917_1687883325_o.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Nja, min liksom lägger sig på halsen nedanför mankammen, och hans liksom står upp ovanför mankammen.

Snygg dubbelfläta!
 
Senast ändrad:
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så himla fint!:)

Maui:I nuläget har jag inte lust att engagera mig i några hästbytar affärer..
Vi avvaktar ett tag till så får vi se..Min äldsta på fjorton trivs ju gga bra med honom.
" Lilla" på tolv kanske kan lära sig om hon får lite uppbackning och en tränare som visar vägen..annars får vi se längre fram. Den yngsta kan ju vara väldigt behjälplig med Loppan också..Egentligen skulle ju båda kunna rida stor häst men som sagt..ger det honom nog ett år till även om det blir ridskolenivå och inte tävlat mer än cr men å andra sidan har dom ju inte så stora pretationer..

Kanske ska kolla med kliniken om någon annan veterinär kan behandla för det var ju egentligen mest det som vi skulle göra vid nästa besök..Igångsättningen går ju iof. inte mycket snabbare för det och där "ska" man väl ändå skynda långsamt..

Ska ju promeneras/skrittas..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Va fina ni är!

Och alla andra också såklart!!

KL
Här känns det som om det står mest stilla, jag mår inte så bra till och från och det gör att träning blir lite bortprioriterat tyvärr :( Men vi har iaf börjat komma ut från banan och ut på vägar/skog iaf, han är ganska lugn men tittar på en hel del saker, men det går framåt iaf, fick en "mössa" av en tjej som inte behövde den så jag ska testa och se om han blir ännu lugnare av det! Har inte alls någon ork till att sitta och harva runt på banan just nu så vi håller oss nog till skogen ett litet tag till...

Sen måste jag byta tränare, hon är jättebra på många sätt, men, hon är ridskolelärare också och det faller igenom mycket på våra träningar också, det blir mycket "lägg en volt" "vänd snett igenom" mm och ingen konkret hjälp. Sist så satt jag helt fel, hästen sprang ifrån mig och allt blev fel. Det sa hon efter passet och inte medans jag red för att hjälpa bort felet och det gav mig ju inte så jättemycket.. Men jag vet inte vart jag ska hitta någon som helst kommer ut då jag inte har någon transport...ska försöka hitta en billig och bra:p Jag red för en bra tjej innan, c-tränare, men jag har ju flyttat nu så det blir antagligen för långt för henne att åka. Men jag kan ju iofs kolla med henne...Ingen av er här som bor strax norr om GBG som har tips??
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kl
Äntligen fungerande internet igen!!:)
Det positiva är att man har mycket att läsa ikapp här i tråden och det är ju roligt!

Polly: Trist att din häst inte är helt ok men vi håller tummarna att det hjälper med behandling.

Gaia: Fantastiskt fina foton. Jag tycker din häst är såå fin!:love:

Här är lite ledsamt med skadad ponny. Klinikbesök igår och nu vila i 4 veckor och sen ÅB. Synd om dottern...
Själv måste jag plugga in LB:2 för att kunna träna lite delar ur programmet. Hade tänkt trimma lite på banan idag men "ponnyungarna" i stallet skulle löshoppa :cool:. Får väl bli imorgon istället, jag har nämligen semester nu och 4 veckor till framåt.:banana::banana:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

miiia: Det är tråkigt att höra att du mår så dåligt, du är så ung o skulle inte behöva känna så? Känns som om du behöver söka proffshjälp.

happy: Trist med ponnyn men kul att tävla!

KL

Jag har en ny kärlek...:love: Hon heter Harriet och är invandrare!:) Vi har lite problem med språket men lyckades nå över språkgränsen o har nu ridit in henne på 3 dagar! :rofl::rofl:

33154195.jpg


Hon är 4 år och holländska, ljuvligt snäll men kom som oinriden. Mycket hanterad förstås och jag satt upp efter 3 dgr, nu rider vi i skogen!:bump:

33154196.jpg


Sen försiggår det underliga saker i min hästhage på kvällarna...det här är vad mina boys anser att det går att använda den till!

Viktor 8 år...:eek:
33154198.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Viktor 8 år...:eek:
33154198.jpg

WOW! Lika våghalsig som sin mor tror jag bestämt :D

Jag förstår inte hur du hinner med allt roligt, nya hästar, inridning osv. osv.
Jag hinner knappt med att rida en häst..:)
Men den nya hade fantastiskt fint huvud och ett milt uttryck. Lycka till och låt oss få veta hur det går!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Nova, vad hände med hästen som inte gillade dressyr som du fick låna? Har du den också?
Harriet ser fin ut. Ni kommer säkert att tala samma språk snabbt.:)

Rivica fick lite massage o Biolight igår. Visade sig att hon hade en lårkaka på ena benet. Troligen sparkad för ett par dagar sen. Jag har inget märkt. Hur noga borstar jag?:crazy:

Igår insekter till tusen o idag ösregn. Vilket är värst?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Extrem planering happy!:D Jag jobbar heltid som redovisningschef och därför måste jag ha extrem planering av min tid om jag ska hinna med mitt intresse. Jag har två mycket självgående barn som cyklar till sina träningar o kompisar, som tur är så ligger vår lilla gård nästan mitt i stan!:love:
Men att rida in Harriet tar ju inte nån direkt tid, vi rider ut en sväng på ca 30 min, hittills 3 ggr så hon är sutten på hela 5 ggr nu!:rofl:
Men däremot har jag ju kvar dressyrhästen som inte vill gå dressyr o henne rider jag ju ut 5 dgr/veckan. DET tar tid.:eek:

En dag för mig ser ut så här:
0520 kl ringer, ut fodra släppa ut och mocka/göra ordning boxar med mat o allt till insläpp.
0600 frukost
0630 gör mig iordning för jobbet och 0645 väcker jag barnen. Fixar snabbt frukost till dom o åker till jobbet 0700.
1615 åker hem från jobbet, handlar på vägen, fixar middag, äter med barnen och sitter på hästryggen kl 1800.
2000 klar med ridning o stallnattning, in o lägger 8-åringen. Förhör 16-åringen på läxor, sitter på buke 22 min (haha hah) och kl 2200 stupar jag i säng!

Hur ser era dagar ut ni som har mindre barn?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Fining! :)

KL

Måste bjuda på den här bonusbilden på Bianca och mamma! Tänk vad lycklig man kan bli av lite kli i örat :D

548232_245541368898358_1099622642_n.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Så effektiv du är.;)

Idag körde jag till skogen gör att rida it. Framme började det ösregna så jag väntade en stund, sen vände jag och körde hem igen.:mad:
Har aldrig hänt innan. Himla regn!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det gäller även för mig: planera och prioritera. Har prioriterat bort massor då det kommer till "hushållsarbetet".
Jobbar heltid som förskollärare och nackdelen med mitt yrke är all kvällstid vi arbetar, nästan en kväll/vecka.
Har hästarna inhyrda så jag fodrar bara en morgon/ vecka, så det underlättar en del. Så jag räknar ungefär 3 timmar/ dag till stallet. Min son (16 år) brukar säga att: "om du jobbade lika mycket i trädgården som i stallet så skulle vi ha en jättefin trädgård". :). Ni får själva räkna ut hur min trädgård ser ut...

Det funkar med duktiga barn (3 st) och förstående make:love:.

Gaia: Gud så mysigt!!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

kl
Idag blev det galoppjobb i skogen. Här är det så satans med insekter så galopp är i stort sett det enda som går att rida i...:)
Jag roade mig med att räkna alla Blinningar jag slog ihjäl på hästen under ridturen...det blev 44 (!) stycken.:eek:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Nästan lika kul som jag hade för en massa år sedan med gammelhästen. På en promenad på 30 min plockade jag 132 älgloppor på henne :eek::devil: Nog för att hon såg ut som en älg men ändå :angel:
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp