Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tycker jag gott du kan ha! Det har jag haft och tycker att många piffar sig lite även för dressyr cr!

Skoj att komma ut:)!

Känner mig själv mest nervös för tillfället..Träningen idag gick sådär..
Men jag fårintala mig att jag tävlar mot mig själv och tränar på att tävla;)..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja jag hoppas det, men jag ska ju upp och träffa alla och jobba på lördag bara för att få en liten känsla om det känns rätt eller inte. Sen får vi se!!


Tycker också du kan komma tillfixad till en pay n ride, alltid kul att piffa till sig lite!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ibland står det på c-r dressyr att man ska vara tävlingsklädd. Om det inte gör det hade jag inte haft vita ridbyxor utan "vanliga" och en snygg tröja. Knoppat hade jag nog inte heller gjort. Vill på nåt sätt inte sticka ut.
Domaren bryr sig ju inte men det känns konstigt att vara så mycket mer tävlingsklädd än alla andra tycker jag.
Lycka till. Kommer att gå galant. :)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Lätt det blev nu för Happy att välja ;)!
Fast det är klart, fräsch ridklädsel kanske är mer neutralt..
På lilla "hemmaklubben" pyntar vi oss men rider jag cr på den större så kanske jag är lite mer nedtonad..

Låter helt uuunderbart med sol och värme, avis!!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hmm, det får nog bli någon kompromiss...
Jag kör nog på vita byxor men oknoppat. Sen får jag se till att anmäla mig till en riktig tävling så det är ok att snygga till oss.:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*KL*
Veckans dressyrträning

IMG_2372.jpg


IMG_2375.jpg


IMG_2382.jpg


IMG_2452.jpg


IMG_2472.jpg


IMG_2517.jpg


IMG_2527.jpg


IMG_2560.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

När jag var på programridningen så hade jag vita ridbyxor och en svart softshelljacka (alltså en vanlig sportig och figursydd, inte kavaj). Blev lite uppklätt utan att vara tävlingskläder.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hästen är fin Jordgubben men jeeeesus vad du har spökat ut honom??? Hemskt lessen men jag kan inte tycka att det där är en snygg färg på din vackra bruna häst.:D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ser härligt ut Miia! Men du behöver hissa upp dina läder åtminstone två hål för att få bättre balans. Nu åker din skänkel bakåt i sprången o du blir lite hängande i tygeln. Först kommer det kännas åt skogen när du höjer men ställ dig upp i sadeln o galoppera lite fortare framåt så kommer du att känna att du får enormt mycket bättre balans med kortare läder!

Lycka till idag med provjobbet, jag håller tummarna för att du ska trivas!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Looking good polly! Men...sätt dig på häcken o rid!:p Du sitter på "framstjärten" o skumpar, fram med magen, släpp ned knäna o KÄNN att sittbenen är nere i sadeln. Loppan har mycket bättre takt i traven nu o är mer på tygeln men passa dig för att bli hängande i vänstertygeln hela tiden, hon går utåtställd i höger varv. Lätta lite på den så ska du se att hon får mer energi.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Har inte så mycket att komma med för egen del, är lite ledsamt i mitt stall just nu eftersom Grå blivit utdömd. Jag vill inte gå in mer på det här så ingen idé att ni frågar.
Britta var förstås inte dräktig på första försöket men är nu omseminerad o ska kollas på måndag efter midsommar.

Roligt iaf att ni alla är igång med era 6-åringar och det ska bli kul att se hur det går för er denna säsongen!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Men vad tråkigt för dig...din finaste grå.

Trist med Britta också förstås men håller tummarna att det gått vägen nu.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Äntligen har min nya sadel kommit, allroundsadeln är urvuxen så det passade perfekt.


maxima_arte_flow_4e27f41d32fd4.jpg


Steglöst inställbar bomvidd så musklar han sig mer är det bara att bredda den.:banana:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Oj, har aldrig sett något liknande. Är det vanligt med så mycket "dekor" på?
Ser absolut väldigt fin ut men kanske lite väl pyntad för min smak:crazy:.

Jordgubben: Jättefina bilder på din häst, och jag tycker han är snygg i färgen!!

Kl
Här hos mig är för tillfället så fruktansvärt med knott så vi har fått ha inne våra hästar ett par nätter. Hur har ni det och hur klarar era hästar denna plåga?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack! Jag höjde dom sista dagen lite, men ska höja dem mer och känna efter, tack för tipset!!

KL
Kom precis hem från provjobbet. Och jag är kluven som fan... Jag vill så hemskt gärna flytta dit och börja jobba och träna, men jag har alla vänner, familj och sambo inkl två katter här hemma...

Jag har antagligen möjlighet att åka upp en semestervecka och då ta med hästen och känna på en hel vecka, så vill jag efter att ha pratat med alla här hemma så ska jag nog göra det. Är ju lite svårt att känna hur det känns på en dag:confused:

Men jag fick rida en riktigt fin gammal tävlingshäst, och oj vilken skillnad mot min...haha, va lyhörd och känslig han va utan att va het eller sprang ifrån mig, vi gjorde byten och slutor om vartannat, iofs högst ofrivilligt men ändå:D


Vart skitsugen på att åka ner och rida nu, hade världens motivation, men det kändes lite sent tyvärr...
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja nu har du fått något att fundera på...
Kan bara säga att såhär i efterhand så ångrar jag att inte jag gjorde något sådant när jag fortfarande var ung:o och innan barnen kom.
Du skulle ju kunna ge det ett år iaf?? Ang din sambo så kan man ju ha ett distansförhållande...om man bara vill tillräckligt mycket.
Du ska givetvis göra det som är bäst för dig...men det är tråkigt om du ångrar dig om några år OM du inte tar chansen nu.
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp