Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Bjudningen har jag också lite svårt att få fram på min.. Framförallt inomhus, ute är det oftast större plats och då kan hon hålla sin galopp på ett annat sätt.

Debuterade i 70cm i förra CR, den 1/4. Idag debuterade vi i 80cm!! Jag var rätt nevös, inte tävlinghoppat dessa "höjder" sen -07 nångång.

Men det var inga problem för en glad Noblezze;
562596_10150694998257917_568507916_9560663_752172692_n.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Spännande, får hoppas att den tittar ut snart!!

KL
Igår hade jag inga problem med bjudningen, jag och en i stallet var på travbanan och galopperade, han travade och galopperade genom vattenpölarna!!:bump: Och sen drog vi på, satan va det gick, adrenalinkick big time, himla kul tyckte både vi och hästarna, både glade och svettiga på vägen hem!! Jäkla häftig känsla att sitta på 500kg häst som accelererar och springer så fort benen bär!


Idag körde vi lite löshoppning, slutade på ca nittio, han var pigg idag, inga problem med bjudningen idag heller... Vi tog fram lite saker att titta på, bla stora blå tunnor, sockerbitar mm Han stannade på tunnorna, fick titta och sen var det inga problem!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

knapplån

En bild från igår på min kille.
7.jpg


Tessa,,,antar att du fått den lilla/lille :laugh: (?)
Men tänkte passa på att fråga om du ser detta, har för mig det var du som byggde ridhus (?) Vilket bolag använde ni er av för ridhusköp?
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Det stämmer bra och du har dessutom rätt.

Fredagen den 13 april kl 18,36 födde vi en perfekt liten Alva på 3880g. Förlossningen gick jättebra men tyvärr har starten på hennes liv inte varit till hennes fördel och hon vårdas just nu i respirator på neonatal avdelningen på Östra i Göteborg. Hon har en infektion som gjort att hon inte kan andas själv och dessutom har hon blod i lungorna. Vi slits mellan hopp och förtvivlan hela tiden och tar minut för minut. Det går åt rätt håll säger läkarna men vill inte lova något. Vi får tro att fredagen den 13:e är vår turdag.

Krama om era pållar så gott, nu ska jag gå och mysa med min lilla dotter. Kramisar till er alla!! :love:

ps... Bukemormor, väntar på min enkrona ;)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Grattis till lilla dottern.:)
Hoppas att hon blir bättre fort och att allt blir bra med henne.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Åå, grattis Emma!
Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att allt går bra och att ni får ta med lilla Alva hem. Fantastiskt vackert namn, min yngsta heter likadant...
Håll oss gärna uppdaterade, om du känner att du orkar såklart.
Tänker på er alla tre...
Många kramar till er/ Jenny.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vilket fantastiskt uttryck din häst har...
Otroligt vänliga och harmoniska ögon.:love:

Javisst har han! Kan säga att han är precis så trevlig som han ser ut att vara. Älskar hästen :love::love:

Löshoppade igår igen då gick det så här. Kort dålig mobilfilm...

Löshopp
 
Senast ändrad:
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL.

Ojoj, här inne var det längesen man skrev. Vet inte ens om ni kommer ihåg mig och Myggan? :p

Kör en snabbpresentation:

hst_002_109588102.png

San Miguel, "Myggan"
Sandakan - Warsteiner - Urbino
170 cm hög

Minns inte var vi låg i utbildningen när jag senast skrev här. Supermycket har väl inte hänt heller, haha.

Han har blivit stabilare i ridningen och har hittat var han kan gå, hoppad upp till 80 cm men är osäker i hoppningen (ridit i hoppgrupp under hösten), går även att rida ut själv på utan problem (innan var det stegringar, vändningar, backningar och marsch hem :p)
I våras växte han så det knakade så därför är han ju fortfarande efter i utbildningen eftersom han på det även var sent tagen. Men jag har inte bråttom någonstans. :grin:

Hur ligger ni till utbildningsmässigt med era?

Juste, har också hunnit börja rida för min dressyrtränare, äntligen! Bifogar film från senaste träningen den 29/3, och kan ju bara varna er redan nu att jag var SVIIIINTRÖTT och knappt orkade sitta rakt pga håll osv - så rider hafsigt. Konditionen är inte på topp efter 1,5 månad lunginflammation för ett tag sen. Och hans galopp är inte att leka med, haha.
http://www.youtube.com/watch?v=sVrO1rSR2sw

Ska väl försöka skriva här lite mer igen! Kul läsning ju. :bump:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Åh Emma!

Grattis till din lilla tös, det kommer att gå bra det bara MÅSTE det göra. Jag håller alla tummar o tår.

Du ska både få din krona o en vacker prinsess utstyrsel till Alva från bukemormor!:D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Grattis, och hoppas verkligen att hon repar sig!!

SusieQ: Vilken underbar häst! Väldigt vacker!
 

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp