Normalt spårbeteende

Jolanta

Trådstartare
Nu ikväll gick jag ett kort spår med Birk, och i mål så hade jag lämnat hans favorit leksak.

Han gick spåret klockrent, hittar sin leksak, biter lite i den, och sen ställer han sig och PISSAR på den! :mad: Så nu ligger hans leksak kvar ute i skogen...

Brukar hundar göra så?

Sv: Normalt spårbeteende

Ja om dom saknar föremåls intresse så är ju det inte värt så mycket i deras ögon.

Han älskar ju att spåra, men leksaker står inte så högt i hans priolista... Men hans favoritleksak, det trodde jag aldrig... Jävla skithund! :D

kör blodspår med klöv i stället. Den lär han inte ställa sig och pissa på i första taget:D

Han älskar ju att spåra, men leksaker står inte så högt i hans priolista... Men hans favoritleksak, det trodde jag aldrig... Jävla skithund! :D

Piru är lite likadan älskar spåret men appoterna är så där roliga. så jag busar upp han som satan på dom sen kastar jag åt han så hans jaktlust driver in då är det värt o lägga sig för dom.

det har jag gjort! :) Nej, då bar han hem klöven så stolt så! :) Otacksam är han!

Haha, ja, jag får väl kasta med leksaken nästa gång, eller bara lägga en stor mathög där! ;)

Haha, ja, jag får väl kasta med leksaken nästa gång, eller bara lägga en stor mathög där! ;)

Vilket som bara o ta nåt dom gillar så de uppskattar spåret för en del hundar räcker det ju med en klapp o "fan va bra du var i dag" så är dom nöjda.

Skulle inte köra klöv o blod bara o ta omvägar kring ett problem.

kör man spår ska det vara som det ska

kör man viltspår ska det vara med blod o klöv.

Gila (rottisen) Har jag storbelönat med favvogodiset när hon spårtat. på det viset så har hon större intresse för grjerna jag placerar ut. Och förr så bara bet hon lite i dem och lämnade dem sen. NU lämnar hon över dem så förväntansfullt så!

Jodå, han verkar mer uppskatta en klapp än en leksak...

Haha, nejdå, viltspår och vanligt spår kör jag var för sig!

Jodå, han verkar mer uppskatta en klapp än en leksak...

Haha, nejdå, viltspår och vanligt spår kör jag var för sig!

Kan du fortfarande vara i skogen och springa med magen :eek::D

Du kan ju ha en burk med lock med mat/godis i bredvid apporten så när han tar den så får han godis :idea:
Tänkte, annars finns kanske risken att han börjar springa som en tok med näsan i vädret så fort han känner lukten av mat, han är ju som matglad ;)

VIltspår och vanligt spår är två olika aktiviteter:) Men för en del så funkar det bättre att bara spåra vilt och det duger gått som aktivering.
Men vill man spåra vanligt så gäller det ju som du sa att få upp föremåls intesset naturligt vis. Själv gömer jag ofta bollen eller trasan. Och på dem så behöver jag inte belöna med godis där är det bara lite kamp som gäller. Men i bland så "tappar" jag nycklar eller nåt annat som hon ska leta upp oich då är det godis som gäller som belöning oftast.

Haha, nja, inte så bra faktiskt... Jag gick först över en stor äng, sen bara upp en liten bit i skogen... Mer orkar och får jag inte gå... Sjukskriven nu vettu! :)

Äsch, bara att inse att Birk är en otacksam snorhyvel!:D

Kan du fortfarande vara i skogen och springa med magen :eek::D

Du kan ju ha en burk med lock med mat/godis i bredvid apporten så när han tar den så får han godis :idea:
Tänkte, annars finns kanske risken att han börjar springa som en tok med näsan i vädret så fort han känner lukten av mat, han är ju som matglad ;)

Kallas för muta o vad händer om den burken försvinner?

Nej lär hunden uppskatta föremålet på nåt vis utan o konstla till det finns alltid nåt hunden vill ha i utbyte mot föremålet.

Kallas för muta o vad händer om den burken försvinner?

Nej lär hunden uppskatta föremålet på nåt vis utan o konstla till det finns alltid nåt hunden vill ha i utbyte mot föremålet.

Nu är jag rätt säker på att Jolanta inte ska tävla Birk i spår, åtminstone inte personspår, så då spelar det ju inte så stor roll.
Men sant, man kan ju lika gärna ha godis med sej och byta med föremålet.
Så uppskattar dom föremålet för att dom får godis för det:angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 600
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 800
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka