Nordsvensk brukshäst

Jag håller med men jag höjer en varningens finger att dessa hästar behöver och kräver utmaningar. Jag tror inte en osäker ryttare är rätt person att ge hästen tillräckligt med utmaningar. Jag drar paralleller till att ha en grönlandshund i en lägenhet som sällskapshund...

Jag kör min häst i skog och i trafik. I mörker och i kraftigt regn. Hon möter utmaningar ständigt. Ändå kramar jag bara ut kanske hälften av hennes potential, både psykiskt och fysiskt. Då har jag en appaloosa/arab. Jag skulle känna stor press om jag hade en riktig "arbetshäst".
Det där skriver jag verkligen under på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 496
Gnägg Hej! Jag söker kloka, roliga och glada människor som har Nordsvenska Brukshästar. Finns det några här? Vore kul med en tråd för just...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 526
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 316
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 686
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka