Nör man fött barn blir man allvetande

Sv: Nör man fött barn blir man allvetande

Har stött på och har dessa "allvetare" runt om mig tyvärr. Men nu med andra barnet så är det nu ingen som har kommenterat något alls. Vilket är så skönt. För med första barnet var det så frustrerande, då jag inte alls visste själv hur jag skulle agera eller tänka till slut. Kom råd från alla håll.
Ett tips är ju att stänga öronen och gå efter sitt egna sunda förnuft, för det är ju det föräldrarskapet handlar om. Man har ju "riktlinjer" att gå efter, men mycket sunt förnuft tror jag är bra att ha med sig.

Har också fått höra detta. Du är lång och har breda höfter. Du kommer få en enkel förlossning och snabb. Visst det stämde, men ett tredje barn vågar jag inte skaffa för bm rådde mig att campa brevid förlossningen, visst på skämt. Men ändå.. :crazy:

Och jag tror inte jag hörde en enda sån puckad kommentar när jag var gravid, men det är mycket möjligt att jag bara låtit det försvinna ut i rymden, precis som jag gör med annat jag hör som inte är det minsta vettigt.

jag säger likadant, jag kan inte minnas heller att jag hörde en massa puckade kommentarer. Antagligen för att man lät det rinna av.

kl

När jag läser här har jag svårt att förstå att ni tar åt er? om inte de som säger kommentarerna förstår att allt är individuellt borde väl ni göra det så pass att förstå att ni inte ska ta åt er? virrigt det lät...

Eller hur.... "Grannen greta sa att min mage är jäääääättestor och nu är jag sååååå orolig och kan inte sova." Istället för att tänka att det där har nog min barnmorska koll på och hon säger att magen följer sin kurva fint.

Men som sagt, det är ju inte alla som är så smarta, medelIQ ligger på 100 eller något sånt va? Under 80 är man inte jättebright, och såna finns det massor av.

Men vindvissla vad skriver du nu ( lite smått överraskad att det kom från dig ).

Det är inte speciellt klädsamt att driva med / göra narr av gravida som är "hysteriskt" oroliga för allt/inget och jag tror knappast att det har med IQ att göra. :)

Men vi andra får väl ta dig på orden: Vi låter ditt inlägg försvinna ut i rymden som ett icke vettigt inlägg ;)

Senast ändrad:

Eller hur.... "Grannen greta sa att min mage är jäääääättestor och nu är jag sååååå orolig och kan inte sova." Istället för att tänka att det där har nog min barnmorska koll på och hon säger att magen följer sin kurva fint.

Men som sagt, det är ju inte alla som är så smarta, medelIQ ligger på 100 eller något sånt va? Under 80 är man inte jättebright, och såna finns det massor av.

Det här trianglar jag, även om de lär låta det stå kvar. Jag kan inte se vad det har med intelligens att göra om man blir orolig om flera kommenterar ens mage. Jag tycker det här var bland de mest patetiska inlägg jag nånsin sett på buke. Jag hade kunnat ge mig in i en debatt om IQ eller ej- jag har förmodligen gjort fler IQ-tester än de flesta här och tog mig in på läkarutbildningen den vägen dessutom- men det är ju inte relevant. Man är inte korkad för att man oroar sig, och man är definitivt inte korkad för att man blir irriterad eller ledsen på folks puckade kommentarer, vilket var delvis vad trådstarten handlade om.

:rofl::rofl:

/Emmah - som endast oroade sig över den där biten lufttorkad salami hon åt under grav. julen 2009

*kl*

Nä skämt å sido, Kan hålla med om att man blev gaaanska less på alla kommentarer (innan bebis var född) i stil med "Passa på att sova nu" :cool:

Saker blir väl vad man gör dom till??!!

Alltifrån att jag förstörde mitt liv till att jag aldrig skulle klara av det utan att mitt barn skulle be mej dra åt helvete och bli en värsting :grin:
Jag var sjutton år då och fortfarande, 21 år senare kan jag känna frustrationen och ilskan över alla dessa som satte sig på sina höga hästar och dömde mej.

Låter helt fruktansvärt. Säger som Skogis, måste vara dubbelt upp för unga mammor. :(

Har en nära vän som är rätt långt gången nu och folk är verkligen glada i att ta på magen, stackarn är för snäll för att säga ifrån men tycker det känns helkonstigt. Dock är hennes pappa rätt skön, han har varit med nån gång när det hände (han är rätt, eh, rund om magen) och frågade varför ingen ville känna på hans mage och göra ett utlåtande :angel:

Det där inlägget sa nog mer om dig än de du uttalar dig om... Hellre lite lågt IQ än icke existerande EQ.

Jag antog att Vindvissla skämtade :o, för det lät verkligen inte som nånting hon skulle skriva.
Jag tror knappast intelligenskvot är det som avgör om man tar åt sig eller inte , för att förtydliga :)

Oj, jag ser att jag skrivit utan att läsa efteråt. Det jag menade var att man får fundera på vart kommentarerna kommer ifrån, och kanske lita mer på sin barnmorska i det här fallet än random arbetskamrat som också lyckats få barn någon gång och tror hon kan allt.

Sorry alla uppretade bukefalister, jag menade verkligen inte att man är dum som oroar sig :)

Det kryllar av människor som inte missar ett tillfälle att försöka glänsa med sina kunskaper inom ett område där de ser sig själva som experter.

När det gäller området "hund" brukar jag snabbt kolla på klockan och bli väldigt upptagen när en hundägare skall bevisa sin tunga kunskap med argumentet: "jag är uppfödd med hund" (direktöversatt: jag kan det här, Cesar Millan är jämförelsevis ren amatör).
Av någon anledning verkar de som har behov av att uttrycka "jag är uppfödd med hund" vara de som kan och vet minst - om hund.

Det var lite så jag menade. Att de som tror de vet bäst, vet ofta inte hur lite de vet. Man får välja vad man lyssnar på och ifrågasätta sådant som inte verkar vettigt.

Jag förstår att jag uttryckte mig fel, och lovar att läsa mina inlägg innan jag skickar dem i fortsättningen.

Känner igen det där....

och hoppas verkligen alla gör som jag... stänger igen öronen & säger Ja...ja, jag gör på mitt sätt! Sen behöver man inte änns säga vilket sätt man gör det på....

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 098
Senast: mars
·
Relationer Vill bara berätta ang detta ensam när man bor på äldreboende, där jag jobbar är det flera med många barn/barnbarn men inga kommer och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 241
Senast: cewe
·
Katthälsa Mamma katt och bebisarna mår hur bra som helst och är alla feta och glada ^_^, mamman har gått från att fräsa till att spinna och stryka...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama