NM Bollnäs

Sv: NM Bollnäs

Just hemkommen från Bollnäs. Så i morgon får jag väl försöka sortera några hundra bilder från vattenhindret.

Men de var iallafall en uppiggande pastellklick(skimmelgrått, ljusblått och som pricken över i(eller öronen) den där ljusrosa saken). Ibland allt det svarta, vita och mörkblå lyste det verkligen upp! Att storhästryttare är så färglösa jämfört med ponnydito!! Ni måste ju tänka på att vi som sitter hindervakter behöver någon muntration också:laugh:

Ja, nu har jag också varit på fälttävlan! Verkligen kul att se de riktigt rutinerade, hur ritterna verkligen var genomtänkta, samt de olika hästarna. Hann se en del av dressyren på lö em också och jag som gillar när det hörs i marken blev rätt förtust i Hooker Skovgaard, som såg rätt läcker ut i terrängen också, men när man ser de lättare hästarna förstår man ju deras fördel. Tyvärr var vårt hinder så till att det var svårt att höra högtalaren med tider och straff så man hade ingen riktig koll på totalen på terrängen.

Efter ponnyklasserna är jag snarast tacksam över att vi inte har någon terrängbana i närheten, vet inte om mina nerver hållit för barn ute på banan ;). Blev riktigt imponerad av ridningen hos vissa där också!

BTW, är det smygrosa på huvan? Tyckte nog att den var lite väl diskret :D. Ska vi inte försöka hitta en lite mer chockrosa? Som isabellponnyns neongula benlindor, så att det syns på lång väg!

Stort grattis till Amanda och Chalk N Talk som just tog dubbla guld i juniorklassen!!! Såklart även till Fanny och Rumpy Pumpy som tog silvret o till hela juniorlaget!!:banana:

Synd bara att det inte fanns direktresultat på hemsidan...

Stort grattis till Amanda och Chalk N Talk som just tog dubbla guld i juniorklassen!!! Såklart även till Fanny och Rumpy Pumpy som tog silvret o till hela juniorlaget!!:banana:

Synd bara att det inte fanns direktresultat på hemsidan...

Härligt AMANDA!!!!!!!!!!!
:bump::bump::bump:
Pluto är bara :love:

...Och jag vill också stämma in i GRATTISKÖREN!
Grattis Amanda :bow::banana::bow:
Grattis Fanny och hela laget :bow:
Och självklart grattis till alla andra som också gjorde fina reslutat och ritter!

*kl*
För er som inte vet, så är grå hästar i rosa mössor inte alls så himla snygga som vissa här vill få oss att tro.
:D

Öhhh va???? Här messar du till mig att han susat förbi HUR TJUSIG som helst o nu påstår du att han inte är snygg????:mad::mad:

Bella....vi behöver ha ett snack du o jag....:devil:

Mamma Berg;Sen morrade ett par ryttare över att det inte var prispengar. Så dyr start och inga pengar alls. En av dem åkte inte dit pga detta.

Jag tror tyvärr att även såna här småsaker bidrar till att sakta döda ryttarnas intresse.

....inte bara det...Snudd på 1.5mil till tävlingsplatsen...Gissa milantalet man kom upp i när det var;Bangång,ryttarmöte,ridning på tävl.plats så hästen visste vad"som gällde" när det var dags att tävla och alla "100ggr" gånger alla for fram och tillbaka med sina hästar...Det var på gränsen till sanslöst:grin:Dessutom 150kr/dygn i elavgift.Stallarna var mkt fina,men en internationell tävling,det var det svårt att känna att vi var på.
Halt på alla 4,men vill väl,är nog ett uttryck som fastnade hos många:crazy:
Funktionärerna gjorde allt efter bästa förmåga,men det räcker inte alltid.
Bättre lycka nästa gång:)

Öhhh va???? Här messar du till mig att han susat förbi HUR TJUSIG som helst o nu påstår du att han inte är snygg????:mad::mad:

Bella....vi behöver ha ett snack du o jag....:devil:

Han är fin, supersnygg till och med.
Rosa luvor är det inte, men jag håller med om det nån annan skrev, mer färg och prakt bland storhästarna är bara roligt. :p

Grattis till Betti-dottern, Murray mfl. som red så bra i helgen.
Jag blev så sjukt sugen på att komma igång igen.

Jag har lite bilder, men bara från framridningen på dressyren. Kan ev lägga in några imorn.:)

Har inga startlistor så får jag ett pm med startnummer kan jag nog maila.
Har dom flesta (men inte alla)
Ganska många platsar i tråden dåliga hopp :devil:

Nej nej, jag var inte med och red - ville bara kika på lite bilder :)
Dåliga hopp-bilder speciellt :D

Har inga startlistor så får jag ett pm med startnummer kan jag nog maila.
Har dom flesta (men inte alla)
Ganska många platsar i tråden dåliga hopp :devil:

Men dotter och Betti eller Lilleman känner du väl igen så dom kan du lägga in direkt :idea:

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: corzette
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 219
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
Svar
19
· Visningar
1 774
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
624
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka